مجله

میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟

میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟

خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم برای کسانی که قصد بازگشایی رستوران را دارند یک تصمیم مهم به شمار می رود، چرا که میز و صندلی رستوران نقطه ی کانونی هر رستوران را تشکیل می دهد، بنابراین انتخاب در این مورد بسیار مهم و حساس می باشد.
اگر به تازگی رستوران، کافه یا فست فودی خود را باز کرده اید و در مرحله انتخاب میز و صندلی هستید باید بگوییم بهتر است تا انتخاب خود را هوشمندانه انجام دهید. زیرا ظاهر میز و صندلی اولین چیزی است که به محض ورود به محیط های این چنینی نظر شما رو به خود جلب خواهد کرد. صندلی های رستوران باید به گونه ای باشد که آسایش و آرامش مشتریان فراهم کرده و در جلب مشتری به رستوران موثر واقع شود. از طرفی دیگر علاوه بر زیبایی مسئله نظافت و طول عمر این لوازم نیز اهمیت بالایی دارد.
رستوران ها محل جذب آرامش و آسایش است پس در نتیجه انتخاب چوب در این نوع فضا انتخاب خوبی می تواند باشد. این موضوع فراموش نشود که دکوراسیون رستوران تأثیر بیشتری نسبت به قیمت و کیفیت مواد خوراکی سرو شده دارد، زیرا هر چه مشتری احساس راحتی کند ماندگارتر و سفارشات بیشتر و همچنین استقبال بیشتری می شود، پس انتخاب این نوع محصولات در رستوران ها باعث می شود که هم افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند و هم به لحاظ جنس چوب، سر و صداهای ایجاد شده در فضا توسط میز و صندلی ها از بین برود.
اما اگر می‌خواهید میز و صندلی رستورانی دست دوم بخرید بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید و بی گدار به آب نزنید تا از همان لوازم دست دوم هم استفاده کافی را ببرید.

بیشتر بدانید: میز ناهارخوری چوبی

در یک رستوران هرچه مشتری احساس راحتی کند ماندگارتر و سفارشات بیشتر و همچنین استقبال بیشتری می شود، پس انتخاب میز و صندلی چوبی در رستوران باعث می شود که هم افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند و هم به لحاظ جنس چوب، سر و صداهای ایجاد شده در فضا توسط میز و صندلی ها از بین برود.

خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم

خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم

خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم

برخی‌ها هستند که کلاً به خرید لوازم دست دوم عادت دارند. این افراد همان مشتریان دائمی تاناکوراها هستند. اگر تعداد این افراد قابل ملاحظه نبود، هرگز بر تعداد این فروشگاه‌ها و سایت‌ها افزوده نمی‌شد. به دلیل اینکه خرید آنها در بیشتر مواقع به نفع است.
خیلی از این افراد فکر می‌کنند به جای اینکه یک جفت کفش بخرند می‌توانند این طوری دو جفت کفش بخرند. یا خیلی وقت‌ها به این فکر می‌کنند که قیمت یک کالای اصل با برند معتبر دست دوم با یک کالای تقلبی نو برابری می‌کند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند اصل بخرند تا تقلبی.
اما برخی هم هستند که خیلی هم اهل خریدن لوازم دست دوم نیستند، ولی گاهی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت‌های مالی دست به خرید آنها بزنند. بیشتر افراد در شروع یک کسب و کار شاید خیلی سرمایه‌ای نداشته باشند که به بهترین شکل فضای خود را تجهیز کنند. آنها ممکن است وقتی طراحان به محیط کاری آنها می‌آیند با شنیدن قیمت‌ها کلاً از این کار صرف نظر کنند یا آن را به موقعی که از نظر مالی اوضاع بهتری داشتند واگذار ‌کنند و با خرید چند میز و صندلی دست دوم ساده کار خود را راه بیاندازند.

چه نکاتی را باید در زمان خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم رعایت کنیم؟

نکات مهم خرید میز و صندلی دست دوم

نکات مهم خرید میز و صندلی دست دوم

بعد از به نتیجه رسیدن سوال اینکه آیا میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم، این مسئله پیش می آید که وقتی یک کالای دست دوم می‌خرید در واقع انتخاب شما محدود می‌شود. یعنی طرح و رنگ و جنسی که در ذهن شما وجود دارد، در خریدهای دست دوم ممکن است پیدا نکنید.

یکی از مواردی که در زمان خرید هر نوع وسیله دست دومی اهمیت دارد این است که این وسیله چقدر قبلاً کار کرده است. حتماً سال کارکرد آنها را سؤال کنید.

جنس لوازم دست دوم نیز اهمیت دارد. اگر لوازمی بخرید که روکش آنها چرم هستند باید دقت بیشتری به خرج دهید. توجه به ساییده شدن‌ها، خراش‌ها و رنگ پریدگی‌ دسته‌ها و قسمت‌های مختلف چوبی انواع میز و صندلی رستورانی دست دوم را حتماً پیش از خرید بررسی کنید.

کار دیگری که باید انجام دهید دقت به کارت ضمانت است. مدت زمان ضمانت که روی کالا مشخص شده است نشان دهنده کیفیت آن است. اگر کالایی که می‌خرید مدت زمان ضمانت و گارانتی آن تمام شده است دیگر نباید منتظر کارایی عالی از آن باشید.

به برند ساخت میز و صندلی رستوران نیز توجه کنید. برخی برندها حتی دست دوم آنها نیز بیش از برخی کالاهای نو ارزش دارند. گاهی حتی ممکن است یک میز نو با توجه به برند و طرح و ساخت آن طوری باشد که به سختی بتوانید با چنین قیمتی نو آن را تهیه کنید.

مهم است که قصد خرید چه وسیله دست دومی را دارید. مثلاً خرید یک میز ممکن است چون قرار نیست به طور دائم از آن استفاده کنید خیلی هم کار غیر عاقلانه‌ای نباشد، اما خرید یک صندلی با توجه به کارایی بالای آن خیلی منطقی به نظر نرسد.

برخی لوازم دست دوم هم واقعاً خیلی دست دوم نیستند و در واقع نو هستند. یعنی صاحب آنها کلی هزینه کرده و آنها را سفارش داده است، ولی بنا بر هر دلیلی مجبور شده است آنها را برای فروش بگذارد. در این مواقع شما خیلی خوش شانس هستید که بتوانید با یک قیمت مناسب آنها را بخرید. تازه در لوازم دست دوم ممکن است مدلی را ببینید که خیلی چشمگیر باشد.

مضرات خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم و ارزان

مضرات خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم و ارزان

مضرات خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم و ارزان

میز و صندلی رستورانی که به طور دست دوم تهیه شوند، ممکن است در ظاهر عاری از عیب و ایراد و قابل استفاده باشند، اما پس از کمی استفاده از آنها است که عیب و ایراداتشان خود را نشان خواهد داد.
صندلی از عناصر مهم یک مبلمان رستوران است که اگر قبلاً از آن استفاده شده باشد، در طول زمان فرم و شکل خود را از دست می‌دهد و چون مشتریان زمان زیادی را روی آن می‌گذرانند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید استانداردهای لازم را داشته باشد. مهم است مشتریان در فضای رستوران احساس راحتی و آرامش داشته باشند و در این صورت است که بازدهی آنها بالا می‌رود.

چیدمان غیر اصولی و بدون تفکر و غیر مهندسی تأثیرات پنهانی روی افرادی می‌گذارد که در آن محیط حضور دارند. وقتی شما به یک محلی وارد می‌شوید که دکوراسیون داخلی آن توسط افراد اهل فن انجام شده است، به طور قطع جریان داشتن انرژی و پویا بودن محل را احساس خواهید کرد.

اگر میز و صندلی رستوران تأثیری در درآمدزایی نداشت، هرگز تولیدکنندگان بزرگ و شرکت‌های معتبر در ایران و دنیا هزینه‌ای صرف این کار نمی‌کردند. تجربه نشان داده است که میز و صندلی رستوران در جذب مشتریان و نگه داشتن آنها مؤثر بوده است.

بهتر است در همان ابتدا این کار را انجام دهید و از تجربیات دیگران استفاده کنید، نه اینکه پس از گذشت چند سال و متحمل شدن ضرر و زیان به این نتیجه برسید که باید دستی به سر و روی رستوران بکشید و تغییراتی در آن به وجود بیاورید، شاید که در درآمدزایی شما نیز مؤثر باشد.

بیشتر بدانید: نکات چیدمان اصولی مبل راحتی

از نکات قابل توجه به هنگام خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم می توان سال کارکرد آنها، جنس، دقت به کارت ضمانت، توجه به برند ساخت میز و صندلی و … اشاره کرد.

کلام آخر

یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی رستوران ها میز و صندلی مورد استفاده است، چرا که نه تنها در راحتی مشتریان بلکه در هر چه زیباتر نشان دادن فضای داخلی رستوران نیز تأثیرگذار است.
از نکات قابل توجه به هنگام خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم می توان سال کارکرد آنها، جنس، دقت به کارت ضمانت، توجه به برند ساخت میز و صندلی و … اشاره کرد.
میز و صندلی رستورانی که به طور دست دوم تهیه شوند، ممکن است در ظاهر عاری از عیب و ایراد و قابل استفاده باشند، اما پس از کمی استفاده از آنها است که عیب و ایراداتشان خود را نشان خواهد داد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *