مجله

نکات چیدمان اصولی مبل راحتی

نکات چیدمان اصولی مبل راحتی

اتاق بدون وسایل مانند کاغذ یا بوم سفیدی است که هم میتوان در آن منظره خوبی پدید آورد و هم یک منظره نه چندان زیبا به خصوص هنگامی که روش های مختلفی برای پر کردن اتاق با مبلمان راحتی وجود دارد.

نکات چیدمان اصولی مبل راحتی

نکات چیدمان مبلمان

نکات چیدمان مبلمان

نکته بسیار مهم این است که باید بدانید چیدن مبل ها را از کدام قسمت اتاق و چگونه شروع کنید. اگر اتاق نشیمن و یا پذیرایی شما متراژ بالایی ندارد بهتر است از مبلمان کلاسیک تا حد امکان ساده استفاده کنید تا با ایجاد شلوغی ،محیط در دید شما کوچک جلوه ندهد.

در فضا های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا علاوه بر راحتی، موجب بزرگ تر دیده شدن فضا نیز می شود. توجه داشته باشید که چیدمان متقارن برای اتاق های رسمی بسیار خوب است و چیدمان غیر متقارن احساس غیر رسمی به اتاق می دهد . با توجه به کاربرد اتاقتان می توانید مبل هایتان را متقارن یا غیر متقارن بچینید.

فاصله ی مبل ها نباید بیشتر از 2.5 متر از هم باشد تا مکالمه بین افراد سخت نشود و نباید مبل ها را به دیوار تکیه دهید مگر آن که محدودیت فضا نیز داشته باشید .

اندازه ی مبلمان در سراسر اتاق باید متفاوت باشد. با قرار دادن یک مبل بزرگ در یک طرف و قرار دادن یک مبل با قدو اندازه مشابه در طرف دیگر ، فضا را برای چیدمان مبل های دیگر محیا کنید.

از وسایل بلند، همچون چراغ ها ی ایستاده و از رومیزی بزرگ استفاده کنید زیرا وسایل بلند باعث میشود که چشم به دنبال ارتفاع اتاق برود و زیاد به عرض کم خانه توجه نشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *