مجله

معیارهای خرید میز و صندلی رستوران و کافی شاپ

معیارهای خرید میز و صندلی رستوران و کافی شاپ

توجه به معیارهای خرید میز و صندلی رستوران و کافی شاپ برای صاحبان این اماکن بسیار حائز اهمیت است، چرا که حقیقتاً یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که این افراد باید بگیرند انتخاب صحیح میز و صندلی رستوران و میز و صندلی کافی شاپ مناسب و ایجاد یک دکوراسیون خوب برای این مکان ها ست.
اگر شما هم صاحب رستوران یا کافی شاپ هستید حتماً می‌دانید یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای تأسیس یک رستوران یا کافی شاپ انتخاب میز و صندلی‌های مناسب است.
شاید جالب باشد بدانید که اکثر مشتریان رستوران ها و کافی شاپ ها بر اساس نوع دکوراسیون و مدل میز و صندلی‌ها، یک رستوران یا کافی شاپ را برای صرف غذا و نوشیدنی انتخاب می‌کنند.
در این نوشته چند نکته مهم جهت انتخاب میز و صندلی رستوران و کافی شاپ ارائه می‌کنیم که توجه به آنها به شما در خرید میز و صندلی مناسب کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟

اکثر رستوران دارها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را در رستوران خود می پسندند و از آن بهره خواهند برد. میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید میکنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.

خرید میز و صندلی رستوران با توجه به سبک مورد نظر

خرید میز و صندلی رستوران با توجه به سبک مورد نظر

خرید میز و صندلی رستوران با توجه به سبک مورد نظر

قبل از هر چیز فکر کنید که سبک دلخواه‌تان برای دکوراسیون رستوران یا کافه ای که دارید چیست؟ دوست دارید فضای داخلی رستوران یا کافی شاپ چه حسی به افراد منتقل کند؟
سبک‌های مختلفی بر همین اساس وجود دارد مثل سنتی، مدرن، دنج، لاکچری، فضای باز و …
انتخاب صندلی رستوران و کافی شاپ باید متناسب با آن سبک دلخواه انجام شود. مثلاً اگر شما قصد ایجاد یک دکوراسیون مدرن دارید نمی توانید از صندلی‌های کلاسیک و سنتی استفاده کنید.

خرید میز و صندلی رستوران با در نظر گرفتن ظرفیت

خرید میز و صندلی رستوران با در نظر گرفتن ظرفیت

خرید میز و صندلی رستوران با در نظر گرفتن ظرفیت

نکته مهم بعدی که قبل از انتخاب میز و صندلی باید در نظر بگیرید توجه به ظرفیت رستوران یا کافه است. فضای رستوران یا کافی شاپ چند متر مربع است؟ متراژ رستوران و کافی شاپ و بخش های مختلفی که قرار است در آن ها باشند را در نظر بگیرید.
فضای یک رستوران ممکن است تنها یک سالن بزرگ باشد و یک رستوران دیگر شامل چند بخش مجزای تو در تو با اندازه مختلف باشد.
انتخاب نوع میز و صندلی باید به گونه ای باشد که با تناسبات رستوران و کافی شاپ همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر فضای شما محدود است بهتر است که از میز و صندلی هایی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال میکنند.
علاوه بر این تعداد میز و صندلی ها نیز می تواند یکی از عوامل مهم در چیدمان رستوران و کافی شاپ به حساب بیاید، پس باید بین اندازه رستوران و کافی شاپ و تعداد میز و صندلی های موجود در آن ها تناسب برقرار کنید.

خرید میز و صندلی رستوران با در نظر گرفتن بودجه

خرید میز و صندلی رستوران با در نظر گرفتن بودجه

خرید میز و صندلی رستوران با در نظر گرفتن بودجه

انتخاب میز و صندلی ممکن است بر اساس بودجه‌ ای که دارید گزینه های محدود تری در اختیارتان بگذارد. بنابراین قبل از هر چیز بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته‌ اید را مشخص کنید.
گاهی اوقات ممکن است بودجه کمی را برای انتخاب میز و صندلی رستورانی در اختیار داشته باشید به همین دلیل باید قبل از خرید، ابتدا بودجه مورد نظر خود را سنجیده و بر اساس آن نسبت به خرید میز و صندلی اقدام نمایید.
باید توجه داشته باشید که پایین بودن بودجه انتخابی شما موجب نشود تا مجبور به انتخاب صندلی های بی کیفیتی باشید که هم از نظر زیبایی، محیط کاری شما را تحت تاثیر قرار دهد و هم دارای نشیمن آزار دهنده ای باشد که مشتری احساس بدی را از بودن در رستوران شما تجربه نماید.
در صورتی که بودجه کمی دارید حتی می‌توانید به خرید میز و صندلی‌های دست دوم فکر کنید.

خرید میز و صندلی رستوران با توجه به کیفیت

خرید میز و صندلی رستوران با توجه به کیفیت

خرید میز و صندلی رستوران با توجه به کیفیت

همان گونه که می دانید میز و صندلی های رستورانی و کافی شاپی از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و برای تولید این عناصر از متریال های مختلفی استفاده خواهد شد که از جمله آن شامل چوب، پلاستیک، فلز، بامبو و … می باشد.
زمانی که قرار است جنس و تنوع رنگی میز و صندلی ها را انتخاب نمایید به شرایط موجود و میزان روشنایی رستوران و کافی شاپ نیز توجه ویژه ای داشته باشید. این موضوع رابطه مستقیمی با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر دارد.
به عنوان مثال استفاده از میز و صندلی های چوبی می تواند احساس گرمای زیادی را به محیط ببخشد و در مقابل صندلی های فلزی می تواند احساس سرما را به مشتریان القا نماید. گاهی اوقات افراد از میز و صندلی هایی که تلفیقی از چوب و فلز هستند استفاده می کنند تا حس موجود در فضا را خنثی کند.
توجه داشته باشید که انتخاب میز و صندلی رستوران و کافی شاپ در واقع نوعی سرمایه گذاری برای بازگشت مشتریان و فروش بیشتر است. بنابراین بودجه نباید بر کیفیت صندلی رستورانی و کافی شاپی که انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی بگذارد. مشتریان باید از نشستن بر روی صندلی ها و میزان راحتی آنها لذت ببرند.

خرید میز و صندلی رستوران دارای پایه چوبی

خرید میز و صندلی رستوران دارای پایه چوبی

خرید میز و صندلی رستوران دارای پایه چوبی

استفاده از صندلی هایی که پایه چوبی دارند می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها برای طراحی دکوراسیون از صندلی هایی با پایه چوبی استفاده میکنند.
اکثر مدیران رستوران ها و کافی شاپ ها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را می پسندند و از آن بهره خواهند برد. میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.
چنانچه قصد راه اندازی رستوران یا کافی شاپ کلاسیک را دارید استفاده از مبلمان با پایه های چوبی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

صندلی های دارای پشتی

صندلی های دارای پشتی

صندلی های دارای پشتی

میز و صندلی هایی که در رستوران ها و کافی شاپ ها قرار دارند باید راحتی را برای مشتری به صورت صددرصد فراهم کنند. نوع تکیه گاهی که صندلی های مورد استفاده در رستوران و کافی شاپ دارند می تواند بر نحوه نشستن مشتری تاثیر مستقیمی داشته باشد.
در چنین شرایطی حتی اگر مشتریان از نشیمن صندلی ناراضی باشند باز هم با آن کنار خواهند آمد. در رستوران و کافی شاپ در واقع مشتری برای گذراندن وقت و حضور در محیطی آرام و دلنشین به این مکان ها مراجعه می کند و چنانچه هر موضوعی سبب نارضایتی وی شود موجب می گردد تا به دنبال پاتوق دیگری برای خود باشد.

به همین دلیل انتخاب صندلی هایی که پشتی دارند از دیگر صندلی ها راحت تر می شود. نمونه هایی که بدون پشتی هستند در واقع جذابیت بیشتری دارند و زیبایی دو چندانی را به محیط اطراف خواهند داد، اما استفاده از این نوع صندلی بازدهی خوبی را برای رستوران دار به دنبال نخواهد داشت.

توجه به سر و صدایی که صندلی ها تولید می کنند

توجه به سر و صدایی که صندلی ها تولید می کنند

توجه به سر و صدایی که صندلی ها تولید می کنند

زمانی که قصد خرید صندلی های رستورانی و کافی شاپی را دارید بهتر است که حتما قبل از سفارش آن را امتحان کنید، بررسی کنید که هنگام نشستن و برخاستن بر روی صندلی فوم آن صدا تولید میکند یا خیر؟ چون در صورت تولید صدا مشتری آزرده خاطر شده و موجب می شود تا دفعات بعدی به رستوران شما نیاید.
به علاوه فوم موجود در صندلی گاهاً ممکن است پایه های آن نیز صداهای ناهنجاری را تولید نمایند. هنگام انتخاب صندلی باید پایه را بر اساس نوع کفپوش انتخاب نمایید. اگر نوع دکوراسیون شما به گونه ای است که باید نمونه خاصی از صندلی را انتخاب نمایید که پایه های آن تولید صدا می کنند می توانید از زیر پایه ای برای صداگیری آن استفاده نمایید.

نوع مشتری

نوع مشتری

نوع مشتری

میز و صندلی موجود در رستوران یا کافی شاپ باید به نحوی انتخاب شوند که رضایت بیشتر مشتریان را به خود جلب کند. افرادی که به رستوران های جاده ای و تفرجگاهی می روند سلیقه متفاوتی با افرادی که به رستوران های موجود در سطح شهر می روند، دارند. نیازهایی که در یک رستوران احساس می شود کاملا با کافه شاپ ها یا دیگر مناطقی از این دست متفاوت است.
تعدادی از رستوران ها دارای بخش وی آی پی هستند که از میز و صندلی های رستورانی مختلفی در مقابل دیگر نقاط رستوران، استفاده می شود. بر این اساس بیشتر از هر چیزی باید به نوع مشتریانی که در رستوران شما حضور می یابند و سلایق آن ها توجه نمایید.
به عنوان مثال در رستوران هایی که هر از گاه در آن مراسمات مختلفی همچون جشن، ختم و … برگزار می شود حتما باید از صندلی هایی استفاده کرد که پشتی راحتی دارند.

توجه به میزان راحتی صندلی ها

توجه به میزان راحتی صندلی ها

توجه به میزان راحتی صندلی ها

توجه به این موضوع یکی از موارد مهمی است که باید حتما آن را مد نظر قرار داد. قبل از این که صندلی های موجود در رستوران و کافی شاپ را تهیه نمایید، مدتی را بر روی موارد انتخاب شده نشسته و آن را به صورت کامل بررسی کنید. باید در حالت های مختلفی، راحتی نشیمن و پشتی را بسنجید و خود را برای مدت کوتاهی به جای مشتری قرار دهید.

خرید و میز و صندلی کافی شاپ با توجه به ارتفاع، وزن و سایز

خرید و میز و صندلی کافی شاپ با توجه به ارتفاع، وزن و سایز

خرید و میز و صندلی کافی شاپ با توجه به ارتفاع، وزن و سایز

انتخاب ارتفاع صندلی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در این زمینه است که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال صندلی هایی که دارای پایه های بلندی هستند، با وجود زیبایی خیره کننده ای که دارد ، نمی تواند گزینه مناسبی برای استفاده در رستوران به شمار بیاید.
پس در انتخاب نوع آن دقت نمایید، صندلی رستوران باید ارتفاع کوتاه یا متوسطی داشته باشد تا برای مراجعه کنندگان راحتی را به دنبال داشته باشد.
در ضمن باید به وزن صندلی نیز اهمیت زیادی داد، در واقع صندلی ها نباید خیلی سبک باشند که با هر تکان جابجا شوند و موجبات آزار و اذیت مشتری را فراهم آورند و در مقابل نباید خیلی سنگین باشد که تکان دادن آن نیز به مشکل اساسی برای مراجعه کننده تبدیل شود. بر این اساس باید صندلی هایی با وزن متعادل را انتخاب نمایید.
هنگامی که فرد قصد راه اندازی کافه رستوران را در سر دارد باید با چیدمان و طراحی میز و صندلی های آن، این بخش ها را از یکدیگر تفکیک نماید.
به عنوان مثال کافی شاپ ها پرتردد و شلوغ تر از رستوران ها هستند به همین منظور اصولا کافی شاپ باید در قسمت نزدیک به ورودی انتخاب شود و صندلی هایی با سایز کوچک برای چیدمان آن انتخاب کرد، در مقابل غذا خوری ها تردد کمتری دارند و بهتر است که در قسمت انتهایی رستوران قرار گیرند. میز و صندلی های موجود در رستوران باید بزرگ و راحت باشند.

همخوانی با دکوراسیون و نوع کفپوش

همخوانی با دکوراسیون و نوع کفپوش

همخوانی با دکوراسیون و نوع کفپوش

میز و صندلی رستورانی و کافی شاپی جزو عوامل اصلی موجود در این محیط ها هستند و بیش از دیگر لوازم به چشم خواهند آمد، به همین منظور باید این تجهیزات با سبک دکوری که استفاده نموده اند همخوانی داشته باشند. به علاوه آن باید رنگ و طرح آن نیز با سایر لوازم موجود در بخش غذاخوری رستوران و کافی شاپ هماهنگی داشته باشد.
باید به این موضوع توجه داشته باشید که روانشناسی رنگ به علاوه برای دیوارها در انتخاب تجهیزات نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. عموماً رستوران ها برای بالا بردن اشتها، از رنگهای قرمز و زرد در دکوراسیون خود استفاده می کنند که موجب می شود تا اشتهای افراد بیشتر شود.
اما در مقابل ، رنگ آبی آرامش بخش بوده و اشتها را کم می کند. بر این اساس افرادی که از رنگ های آبی در طراحی دکوراسیون و میز و صندلی های رستوران خود استفاده می کنند نباید انتظار فروش بیش از اندازه را داشته باشند.
اما این موضوع همیشه صادق نیست، به عنوان مثال در رستوران های دریایی و یا مراکزی که در نزدیکی ساحل ها قرار دارند برای این که دکوراسیون رستوران با مناطق اطراف تناسب داشته باشد از رنگ آبی در دیوار و لوازم مورد نیاز رستوران استفاده می شود.
اصولا محیط های رستورانی و کافی شاپی را با کفپوش های چوبی، سرامیکی و فرشی می پوشانند. این عوامل می تواند کمک بسیار زیادی به کاهش صدای ناشی از میز و صندلی های موجود در رستوران و کافی شاپ کند. در صورتی که کفپوش موجود در رستوران و کافی شاپ مناسب نبوده و میز و صندلی ها به گونه ای انتخاب شده باشند که ایجاد صدای ناهنجار کنند می توان از زیر پایه ای استفاده کرد.

قابل استفاده در محیط تجاری رستوران و کافی شاپ

قابل استفاده در محیط تجاری رستوران و کافی شاپ

قابل استفاده در محیط تجاری رستوران و کافی شاپ

بهتر است قبل از خرید میز و صندلی، اطلاعات خود را تا حد ممکن بالا ببرید و با اصول و ملاک های میز و صندلی های خانگی و تجاری آشنایی کامل پیدا کنید. تعداد معدودی از فروشنده ها متاسفانه از عدم اطلاعات مشتریان سوء استفاده کرده و میز و صندلی های خانگی را به جای لوازم تجاری به فروش می رسانند.
که استفاده از این نوع صندلی ها نمی تواند مناسب فضایی همچون رستوران و کافی شاپ باشد که به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. اصول طراحی میز و صندلی های خانگی بر پایه استفاده کوتاه مدت روزانه است، اما میز و صندلی های رستوران ها و کافی شاپ ها به دلیل تجاری بودن و استفاده مداوم باید به نحوی ساخته شوند که هضم غذا برای مشتری راحت تر گردد.
میز و صندلی های خانگی پس از گذشت مدت کوتاهی به دلیل استفاده از پاک کننده های صنعتی به سرعت آسیب دیده و نیاز به تعویض خواهند داشت. در واقع افرادی که این تجهیزات را می سازند میز و صندلی های خانگی را از نظر تجاری آزمایش نکرده اند. در چنین شرایطی اگر میز و صندلی های موجود در رستوران و کافی شاپ آسیب ببینند، تنها کسی که مقصر شناخته خواهد شد صاحبان این مکان هاست.

بیشتر بدانید: صندلی ناهارخوری چوبی

از مهمترین مولفه های انتخاب میز و صندلی برای رستوران و کافی شاپ می توان انتخاب سبک مورد نظر، در نظر گرفتن ظرفیت رستوران، در نظر گرفتن بودجه، کیفیت میز و صندلی، میز و صندلی دارای پایه چوبی، صندلی های دارای پشتی، توجه به سر و صدایی که صندلی ها تولید می کنند، نوع مشتری، توجه به میزان راحتی صندلی ها و … را نام برد.

کلام آخر

مدیریت رستوران و کافی شاپ جزء مشاغلی است که در صورت رعایت نکات ریز هنگام راه اندازی آن می تواند موجب موفقیت فرد در کار خود شود. همان طور که گفتیم یکی از موارد مهم در این زمینه انتخاب درست میز و صندلی موجود در رستوران ها و کافی شاپ ها است، که جزء عناصر اصلی در دکوراسیون سازی به حساب می آیند.
عموماً مشتریان رستوران و کافی شاپ هایی را که راحتی مراجعه کننده را نادیده می گیرند کنار خواهند گذاشت. به همین منظور توجه نکردن به چنین نکاتی می تواند به سادگی اعتبار شما را زیر سوال ببرد. زمانی که مشتری از دکوراسیون رستوران و کافی شاپ شما راضی باشد با محیط آن انس پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود که جایگاه شما به عنوان مدیر رستوران و کافی شاپ تثبیت یابد.
از معیارهای خرید میز و صندلی رستوران و کافی شاپ می توان انتخاب سبک مورد نظر، در نظر گرفتن ظرفیت رستوران، در نظر گرفتن بودجه، کیفیت میز و صندلی، میز و صندلی دارای پایه چوبی، صندلی های دارای پشتی، توجه به سر و صدایی که صندلی ها تولید می کنند و … را نام برد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *