مجله

چه میز و صندلی برای کافی شاپ بخریم؟

چه میز و صندلی برای کافی شاپ بخریم؟

یکی از موارد چالش برانگیز برای صاحب یک کافی شاپ انتخاب صندلی مناسب کافی شاپ خود است که ضمن داشتن زیبایی و دوام با سایر بخش ها هماهنگ باشد و باعث ناهماهنگی بین سایر اعضا نشود. طبق بررسی های انجام شده معمولا مشتریان بر اساس چیدمان میز و صندلی کافی شاپ ها تصمیم به استفاده و خرید از آن کافی شاپ می گیرند به همین دلیل انتخاب میز و صندلی مناسب کافی شاپ به یکی از تصمیمات مهم برای صاحبان کافی شاپ ها تبدیل شده است.
بسیاری از افراد عصرهای گرم تابستان و شب های سرد زمستان خود را در کافی شاپ سر می کنند و به صرف نوشیدنی های خنک و یا گرم روی می آورند. به دلیل اینکه کافی شاپ ها از فضای ساکت و آرامی برخوردار هستند و همیشه مورد استقبال تعداد زیادی از افراد برای گذراند وقت خود بدور از هیاهو های محیط اطراف بوده است. محیطی که معمولا برای همنشینی و هم صحبتی با دوستان و خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. در این بین موضوع مهمی که باید به آن توجه کرد طراحی و یا خرید میز و صندلی مناسب کافی شاپ است. زیرا علاوه بر نشان دادن سلیقه و احترام شما به مشتریانتان می تواند باعث راحتی و آرامش دو چندان مشتریانتان شود.
استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر کافی شاپ ها برای طراحی دکوراسیون از میز و صندلی های چوبی استفاده می کنند.
اکثر کافی شاپ ها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را در کافه خود می پسندند و از آن بهره خواهند برد. صندلی های چوبی هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.
چنانچه قصد راه اندازی کافی شاپ کلاسیک را دارید استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
مشخص است که هر چقدر در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ و طراحی یا انتخاب میز و صندلی مناسب کافی شاپ همت بگمارید علاوه بر ایجاد حس رضایت در مشتریان به نوعی باعث تبلیغ کافی شاپ خود شده اید.
برخی از مدل های میز و صندلی ها به عنوان میز و صندلی مخصوص کافی شاپ معرفی شده اند که ما قصد داریم در این مقاله شما را با این نوع آشنا کنیم.

بیشتر بدانید: معیارهای خرید میز و صندلی رستوران و کافی شاپ

استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر کافی شاپ ها برای طراحی دکوراسیون از میز و صندلی های چوبی استفاده می کنند.

تونت صندلی مناسب کافی شاپ

تونت صندلی مناسب کافی شاپ

تونت صندلی مناسب کافی شاپ

صندلی تونت در ایران به صندلی لهستانی شهرت پیدا کرده، که با توجه به تاریخچه ی طولانی آن، لقب پدربزرگ صندلی ها را دارد. این نوع از صندلی ها را می توان در کافی شاپ هایی که فضای اصیل و کلاسیک دارند، مشاهده کرد. در کنار این صندلی ها، میزهای کلاسیک لهستانی نیز در بازار وجود دارد که ست کردن آن ها می تواند فضای خاصی را برای کافه ی شما ایجاد کند. به شما پیشنهاد می شود اگر دارای کافه ای مدرن هم هستید، یک ست از این نوع میز و صندلی را در کافه ی خود قرار دهید تا بتواند نیاز مشتریان خواهان فضای کلاسیک و سنتی را ارضاء کند. خوشبختانه در کشور ما میز و صندلی تونت در شکل ها و رنگ های متفاوت در بازار یافت می شود.

تولیکس صندلی مناسب کافی شاپ

تولیکس صندلی مناسب کافی شاپ

تولیکس صندلی مناسب کافی شاپ

یک نوع دیگر از میز و صندلی های معروف کافی شاپ تولیکس است. این صندلی بدنه فلزی و رنگ کوره ای دارد. همین دو ویژگی سبب شده که این صندلی از استحکام و مقاومت بالائی برخوردار باشد و این ویژگی به علت استفاده مکرر و طولانی مدت مشتریان از صندلی در کافی شاپ یک مزیت محسوب می شود. امتیاز دیگر این نوع از صندلی های کافی شاپ تولید آن ها در رنگ های گوناگون می باشد. به همین سبب شما می توانید با توجه به فضای کافه ی خود، هر رنگی را که تمایل دارید تهیه کنید. برای مثال اگر دوست دارید فضای کافه ی مینیمالیسم باشد می توانید از رنگ های مشکی مات و سفید این نوع از صندلی ها استفاده کنید و اگر می خواهید فضای شاد و پرانرژی داشته باشید می توانید از سه یا چهار رنگ مکمل این صندلی ها مانند آبی، نارنجی، زرد و سبز در کافه ی خود به کار ببرید.

صندلی تولیکس با رویه چوبی

صندلی تولیکس با رویه چوبی

صندلی تولیکس با رویه چوبی

صندلی های تولیکس با رویه ی چوب نیز در بازار عرضه شده که علاوه بر انتقال حس خوب مواجهه با چوب به مشتری می تواند فضای لوکسی را برای کافه شما فراهم کند. اگر می خواهید فضای کافه ی شما لوکس و شیک باشد پیشنهاد می شود از صندلی تولیکس با رویه چوبی و در رنگ های مشکی و سفید مات استفاده کنید.

میز مکمل صندلی تولیکس

میز مکمل صندلی تولیکس

میز مکمل صندلی تولیکس

همچنین می توانید برای مکمل صندلی تولیکس از میزهای ساده با چهارپایه فلزی یا پایه چهارپر چدنی استفاده کنید. بهتر است میز را به صورت تیپ انتخاب کنید بدین معنا که تنها در سایز با یکدیگر تفاوت داشته باشند. انتخاب میز به صورت تیپ بدین معناست که اگر شما قصد دارید برای کافه ی خودمیز چارپایه تهیه کنید همه ی ها میزها باید از یک نوع باشند و تفاوت آن ها فقط در سایز و اندازه باشد که شامل دو نفره، سه نفره و …است.

ایمز صندلی مناسب کافی شاپ

ایمز صندلی مناسب کافی شاپ

ایمز صندلی مناسب کافی شاپ

چارلز و ری ایمز از طراحان این مدل از صندلی بودند، بنابراین این صندلی از نام یکی از طراحان آن برگرفته شده است. در کشور ما این نوع صندلی با نام های متفاوتی در بازار عرضه می شود. در سال های اولیه تولید، آن ها را از جنس فایبرگلاس می ساختند، ولی با گذشت زمان از پروپیلن و پارچه در ساخت آن ها استفاده می شود و در رنگ ها و طرح های گوناگون تولید می شوند. این نوع از صندلی ها بر روی پایه هایی سوار می شوند که مدل های متفاوتی دارد یکی از معروفترین آن ها پایه ایفلی است که در کنار ظرافت از استحکام و مقاومت برخوردار است. از مهمترین ویژگی های آن می توان به ساده بودن،سبکی، زیبایی، شستشوی آسان و تنوع در رنگ و جنس اشاره کرد.

بیشتر بدانید:  انواع میز و صندلی رستورانی 

برخی از مدل های میز و صندلی به عنوان میز و صندلی های مخصوص کافی شاپ مطرح شده اند که از این میان می توان به صندلی تونت، تولیکس و ایمز اشاره کرد.

 

کلام آخر

بدون شک انتخاب صندلی مناسب کافی شاپ یکی از موارد جذب مشتری برای کافه شما است. حتما شنیده اید که افرادی به خاطر فضای خاص یک کافی شاپ به مشتری ثابت آن تبدیل شده اند. بنابراین شما به عنوان مدیر یک کافی شاپ وظیفه دارید که با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارید و این که کافه شما در چه مکانی قرار دارد، مثلا اگر در محله ی پر رفت و آمد یا نزدیک مراکز خرید و دانشگاه قرار گرفته، باید تعداد مبلمان بیشتری در نظر بگیرید و اگر در منطقه خلوت و آرامی قرار دارد و تعداد مشتریان شما کمتر است، باید فضای خصوصی تری را برای مشتریان خود فراهم کنید که در این صورت باید چیدمان بازتری انتخاب کنید.
همچنین باید در طراحی دکوراسیون داخلی خود نیازها و انتظارات مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید. از آنجائی که کافی شاپ ها محل تجمع جوانان است و افراد پیر و میانسال نیز اگر به کافی شاپ ها بیایند یا قرار کاری خود را در آن جا بگذارند، نشان دهنده ی این مسئله است که تمایل دارند در یک فضای پویا و جوان باشند. بنابراین شما باید میز و صندلی کافی شاپ را متناسب با سلیقه ای این قشر انتخاب کنید.
برخی از مدل های میز و صندلی به عنوان میز و صندلی های مخصوص کافی شاپ مطرح شده اند که از این میان می توان به صندلی تونت، تولیکس و ایمز اشاره کرد.
پیشنهاد می شود اگر خواهان فضای کلاسیک در کافه ی خود هستید از صندلی تونت، فضای لوکس و شیک از صندلی تولیکس و فضای ساده و مینیمالیسم از صندلی ایمز استفاده کنید.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی کافی شاپ را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *