مجله

مدل های کتابخانه چوبی

کتابخانه چوبی

کتاب ها جز ارزشمندترین دارایی های افراد هستند.به همین دلیل نیز اهمیت بسیاری دارند. اختصاص دادن یک فضای مشخص برای قرار گیری کتاب ها یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توان در این رابطه انجام داد. امروزه مدل های کتابخانه چوبی زیادی در بازار وجود دارند که در انواع متنوعی ساخته می شوند و می توانند هر فردی را با هر سلیقه و نیازی که دارد راضی نگه دارد.

فرقی ندارد که شما در یک عمارت بزرگ و مجلل زندگی می کنید یا در یک آپارتمان کوچک هستید؛ مهم این است که کتابخانه ها همیشه در کنار ما و در خانه مان جای دارند و ما می توانیم آنها را به راحتی در خانه خود داشته باشیم. با ما همراه باشید تا مدل های مختلف کتابخانه چوبی را به شما معرفی کنیم.

انواع کتابخانه

انواع کتابخانه

بیشتر بدانید:معرفی انواع صندلی تاشو چوبی گروه تولیدی عاج

انواع کتابخانه

در حالت کلی باید گفت کتابخانه های چوبی به دو دسته تقسیم می شوند. مدل هایی که قابل حمل و جابجایی هستند،و مدل های دیگر کتابخانه هایی که بزرگ و ثابت شده در دکوراسیون داخلی هستند که توسط طراح در هنگام ساخت و ساز خانه جاسازی می شوند یا توسط صاحب خانه سفارش ساخت آنها داده می‌شود و در محل مورد نظر نصب می گردد.

مدل کتابخانه چوبی ساده

مدل کتابخانه چوبی ساده

مدل کتابخانه چوبی ساده

هنگام انتخاب این نوع از کتابخانه ها باید به تعداد قفسه ها، جنس و کیفیت چوب و رنگ کتابخانه توجه کرد. در واقع اگر تعداد کتاب هایی که قرار است درون قفسه چیده شوند زیاد باشد، بهتر است کتابخانه دارای قفسه‌های بیشتری باشد.

کتابخانه چوبی ساده در انواع طرح های دیواری و زمینی طراحی شده است اگر متراژ مکان مورد نظرتان کوچک است قفسه های کتاب می توانند برای تان انتخابی مناسب و ایده آل باشد. قفسسه های کتاب پایه دار و زمینی نیز قابلیت انتقال به مکان‌های مختلف را دارند و حتی می توان در منازلی که متراژ بزرگتری دارند از این مدل از کتابخانه ها استفاده کرد.

مدل کتابخانه ایستاده

مدل کتابخانه ایستاده

مدل کتابخانه ایستاده

کتابخانه های ایستاده همانطور که از نام آن ها پیدا است به شکل ایستاده طراحی شده‌اند و از کف زمین تا ارتفاع مشخصی را شامل می شوند. این نوع از کتابخانه ها غالباً خودشان دارای پشتی هستند که به دیوار تکیه می دهد و در نتیجه می توانند به خوبی در هر گوشه‌ای از خانه شما جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

کتابخانه های ایستاده و پایه دار در انواع ابعاد کوچک و بزرگ هستند که انتخاب سایز کتابخانه بستگی به نیاز شما دارد. همچنین انتخاب رنگ مناسب برای کتابخانه از اهمیت زیادی برخوردار است رنگ و طرح کتابخانه را با توجه به طرح و رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی میتوان انتخاب کرد.

کتابخانه دیواری

کتابخانه دیواری

در طراحی و ساخت کتابخانه های دیواری از مواد اولیه کمتری نسبت به کتابخانه ایستاده استفاده می‌شود و به همین دلیل می‌توان گفت این مدل از کتابخانه‌ها به صرفه تر هستند.

کتابخانه دیواری

کتابخانه های دیواری را می‌توان یک انتخاب منحصر به فرد در نظر گرفت. در ابتدا شاید بتوان گفت کتابخانه های دیواری چیزی شبیه شلف های دیواری هستند با این تفاوت که  مدل شلف دیواری  جنبه تزیینی داشته و در بحث کاربرد جای مناسبی برای قرارگیری اقلام تزیینی به شمار می روند.

اما کتابخانه های دیواری با تعداد طبقات بیشتر، طراحی متفاوت و نگاهی کاربردی‌تر فضای مناسب برای قرار دادن کتاب های شما محسوب می شوند. در طراحی و ساخت کتابخانه های دیواری از مواد اولیه کمتری نسبت به کتابخانه ایستاده استفاده می‌شود و به همین دلیل می‌توان گفت این مدل از کتابخانه‌ها به صرفه تر هستند.

از طرفی طرحهایی که کتابخانه های دیواری با استفاده از آن تهیه می شود؛ طرح های جذاب و خلاقانه اند که از نظر بصری جلوه بسیار خوبی به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشند.

کتابخانه های بزرگ و جادار

کتابخانه های بزرگ و جادار

کتابخانه های بزرگ و جادار

یکی از مهمترین مزیت این نوع از کتابخانه ها طرز قرار گیری آنها می باشد، چرا که به دلیل فیکس بودن آنها در جای خود فضاهای پرت و اضافی و بلا استفاده در اطراف آن دیده نمی شود.حتی می توان از این فضاهای بلا استفاده که در خانه و اتاق های کوچک نیز به چشم می‌خورد، استفاده کرد و از فضای های توکار در آن بهره برد.

این مدل از کتابخانه ها مناسب فضاهای بزرگی مانند سالن پذیرایی هستند و طراحان این کتابخانه‌ها به جای اینکه عمق کتابخانه را بیشتر کنند تا جایی که امکان داشته باشد عرض آن را هم در محدوده ارتفاع و هم در محدوده طول زیاد می کنند.

کتابخانه چند طبقه

کتابخانه چند طبقه

در واقع این طراحی باعث می شود که تیتر کتاب ها کاملاً قابل مشاهده باشد و یک سری از کتاب ها پشت بقیه کتاب‌ها قرار نگیرند و مخفی نشوند. حتی در این مدل از کتابخانه های جادار می توان وسایل تزیینی که باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی میشود استفاده کرد و این نوع از کتابخانه های جادار خانگی را تبدیل به یک بوفه و ویترینی زیبا و تزیینی نمود.

کتابخانه فانتزی

کتابخانه فانتزی

نکات لازم در هنگام انتخاب کتابخانه

  1. تناسب مدل کتابخانه با سبک دکوراسیون شما؛ سبک بکار رفته برای دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب مدل کتابخانه باید مد نظر قرار گیرد .
  2. توجه به ابعاد و اندازه کتابخانه با اتاق و یا محل قرار گرفتن آن از موارد مهم در انتخاب کتابخانه می باشد.
  3. در هنگام انتخاب کتابخانه توجه به اندازه و تعداد قفسه‌های استاندارد کتابخانه مهم است چرا که باید متناسب با تعداد کتاب‌های شما باشد و برای آینده نیز به اندازه کافی فضای خالی داشته باشید.
  4. نحوه استفاده شما از کتابخانه امر ضروری می باشد که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. اگر کتاب‌های زیادی دارید قفسه های محکمی نیز انتخاب کنید که بتواند وزن همه کتاب های شما را تحمل کند. و یا برای قسمتی که می خواهید وسایل های تزیینی در آن قرار دهید سعی کنید قفسه هایی که دارای جزئیات بیشتری هستند را انتخاب کنید.

کتابخانه ها جزء مناسب ترین مبلمان برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه شما می باشند. کتابخانه ها نه تنها کتاب های شما را سازماندهی می کنند؛ بلکه به عنوان یک مکان مناسب برای نمایش آثار هنری فضای داخلی شما نیز به کار می‌رود و جلوه خاص و زیبایی دکوراسیون داخلی شما می بخشد.

توجه به طرح و مدل کتابخانه جزو نکاتی است که باید در هنگام انتخاب کتابخانه به آن نیز توجه کرد. گروه تولیدی عاج با تولید طرح ها و مدل های متنوع، انتخاب ایده آل برای شما عزیزان می باشد. این تولیدی انواع کتابخانه چوبی ساده، مدرن و…. با بهترین نوع چوب و متریال با کیفیت برای دکوراسیون داخلی شما با توجه به فضا و سبک سلیقه شما ارائه میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *