مجله

رازهایی در مورد چیدمان میز و صندلی رستورانی

چیدمان میز و صندلی رستورانی

نحوه چیدمان میز و صندلی های رستورانی یکی از المان هایی است که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت رستوران داری داشته باشد. طرح میز و صندلی مورد استفاده در رستوران و دکوراسیون داخلی آن می تواند از جنبه های گوناگون کسب و کار رستوران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نکات بسیار زیادی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن می‌توان در این زمینه کاری بسیار موفق بود؛ که از جمله آن می‌توان به انتخاب صحیح میز و صندلی در هنگام طراحی رستوران اشاره کرد. با ما همراه باشید.

معیارهای چیدمان میز و صندلی رستورانی

معیارهای چیدمان میز و صندلی رستورانی

بیشتر بدانید:ایده هایی برای دکوراسیون میز و صندلی چوبی رستوران و کافی شاپ

معیارهای چیدمان میز و صندلی رستورانی

قبل از خرید میز و صندلی های مورد نیاز در رستوران خود باید سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. همانطور که می دانید هر کدام از سبک های دکوراسیون داخلی طرفداران خاص خود را دارد و باید نوع آن را برحسب ویژگی‌هایی که رستوران شما دارد و و سلیقه مشتریان است، انتخاب کنید.

  • انتخاب میز و صندلی رستورانی بر اساس نوع مشتری
  • انتخاب میز و صندلی رستورانی بر اساس جنس آن
  • توجه به میزان راحتی صندلی ها
  • ارتفاع وزن و سایز مناسب میز و صندلی رستورانی

چیدمان صحیح میز و صندلی رستورانی

یک رستوران دار موفق باید به نحوی چیدمان را انجام دهد که میز و صندلی های آن در جای صحیحی نسبت به دیگر وسایل مربوط به رستوران قرار گرفته باشند برای مثال قرار گرفتن میز و صندلی های رستوران در کنار آشپزخانه یا سرویس بهداشتی نمی تواند تجربه خوبی را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

چیدمان صحیح میز و صندلی رستورانی

چیدمان صحیح میز و صندلی رستورانی

از آنجا که مشتریان ترجیح می دهند که از گرما، سر و صدا و بوی نامطبوع به دور باشند ترجیح می دهند فضای خوب و مناسبی برای غذا خوردن در اختیار داشته باشند. به همین دلیل باید به چیدمان صندلی های رستورانی توجه ویژه‌ای داشت.

میز و صندلی رستورانی چوبی

استفاده از میز و صندلی چوبی موجب می شود تا گرمای فضای موردنظر دوچندان شود. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها برای طراحی دکوراسیون از میز و صندلی نهارخوری چوبی استفاده می کنند.

رستوران دار ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خود نورپردازی ملایم ، به همراه عناصر چوبی و کلاسیک را در رستوران خود می پسندند و از آن بهره می برند. میز و صندلی های چوبی هنگام جابجایی عموماً سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند کرد.

حقیقت این است که افراد برای نشستن خود حق انتخاب دارند و هر یک با نوعی از شیوه قرار گیری میز و صندلی رستوران احساس راحتی خواهند کرد

میز و صندلی رستورانی چوبی

میز و صندلی رستورانی چوبی

دادن حق انتخاب به مشتریان

حقیقت این است که افراد برای نشستن خود حق انتخاب دارند و هر یک با نوعی از شیوه قرار گیری میز و صندلی رستوران احساس راحتی خواهند کرد. برخی از این افراد از غذا خوردن در فضاهای خصوصی لذت می برند و برخی دیگر می خواهند در فضای باز قرار داشته باشند. به همین دلیل باید محیطی ایجاد شود که تمامی مشتریان در آن احساس راحتی کنند و بتوانند به راحتی فضا را به آنچه که دوست دارند تغییر دهند.

فواصل موجود میزهای رستورانی

در این مورد باید به فضا و فواصل موجود میان میز و صندلی های چیده شده توجه ویژه‌ای داشت، چرا که این موضوع می تواند همچون چسبیده بودن میز و صندلی ها به یکدیگر در مشتریان تاثیر منفی بگذارد.

در واقع افراد هنگامی که اطراف آنها را میزهای شلوغ شکیل داده باشند حس خوشایندی نخواهند داشت. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی را از فواصل موجود،به شکل صحیح در میان میز و صندلی ها برای مشتریان خود پیدا کنید می‌توانید از نمودارهای جمعیت‌شناسی( دموگرافیک) مانندشکل زیر استفاده نمایید.

فواصل موجود میزهای رستورانی

فواصل موجود میزهای رستورانی

بیشتر بدانید:بهترین چوب در ساخت میز و صندلی نهارخوری

محاسبه ابعاد استاندارد

آناتومی بدن انسان سالها مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و نهایتاً به اندازه‌های متعادلی برای ساخت میز و صندلی دست یافته اند. بر این اساس میزناهاری باید به نحوی انتخاب گردد که زاویه دست مشتری هنگام نشستن بر روی صندلی برابر با ۹۰ درجه باشد تا فرد هنگام صرف غذا با مشکلاتی از جمله عدم تسلط بر بشقاب مواجه نشود.

محاسبه ابعاد استاندارد

محاسبه ابعاد استاندارد

همانگونه که می‌دانید محیط رستوران نیز مانند ارائه غذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به نحوی باشد که مشتری از صرف غذا در این مکان لذت ببرد. طراحی شیک رستوران و دکوراسیون رستوران باید به نحوی باشد که به عنوان یک تجربه لذت بخش برای مشتری تبدیل گردد.

وجود موارد مختلفی مانند موسیقی ملایم، نورپردازی صحیح ،میز های طراحی شده ،میز و صندلی های چوبی و عناصری که نقش دکور را در چنین محیط هایی بازی می‌کنند؛ مانند تابلو نقاشی، مجسمه و… می تواند این فضا را بیش از پیش جذاب تر سازد. همچنین توجه به نوع سبک دکوراسیون داخلی رستوران، ابعاد میز و صندلی ها، میزان فضای رستوران و… از جمله مواردی است که در هنگام چیدمان میز و صندلی رستورانی باید به آن توجه کرد.

گروه تولیدی عاج تولید کننده انواع میز و صندلی کافی شاپی و رستورانی، مفتخر به سالها خدمات رسانی در صنعت تولید میز و صندلی چوبی به شما مشتریان عزیز می باشد. تمامی محصولات تمام چوب و نراد روس بوده و دارای 18 ماه گارانتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *