مجله

دکوراسیون آشپزخانه مدرن و ویژگی های آن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

آشپزخانه یکی از مکان هایی است که افراد نیمی از وقت خود را در آن سپری می کنند. بنابراین دکوراسیون آشپزخانه مدرن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به افزایش مشغله های زندگی خانم های خانه زمان کافی برای سپری کردن در آشپزخانه ندارند.

به همین منظور باید از ابزارهای مجهز و پیشرفته ای برای این مکان استفاده کرد. شناخت ویژگی های آشپزخانه مدرن و دکوراسیون آن امکان بهره برداری از زندگی آرامش بخش را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه ما سایر ویژگی های آشپزخانه مدرن را به شما عنوان خواهیم کرد.

یک آشپزخانه مدرن چه اجزایی دارد؟

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت یکی از مهم ترین اجزای خانه است که زیبایی و مدرنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.  این کابینت های مدرن یکی از جذاب ترین و زیباترین کابینت ها آشپزخانه هستند که رنگ های متنوعی دارند. اغلب این کابینت ها فاقد دستگیره، بوده و درهای کشویی آن دسترسی به محتویات داخل کابینت ها را افزایش داده است.

این کابینت ها از سادگی بسیار ویژه ای برخوردار هستند و می توانند نظر هر بیننده ای را به خود جذب کنند. از دیگر ویژگی های کابینت های مدرن استفاده از رنگ های آرامش بخش و روشن است. قرمز، آبی، سفید، کرم و … از جمله رنگ هایی است که اغلب کابینت های مدرن را شامل می شود.

کانتر آشپزخانه

کانتر از دیگر اجزای بسیار مهم در آشپزخانه های مدرن است که زیبایی خاص و منحصر به فردی را برای دکوراسیون آشپزخانه شما به ارمغان می آورد. پیش خوان یا همان کانترها در طرح های مختلف منحنی، تاشو، معلق و … موجود هستند که با استفاده از هر یک از طرح های این کانترها می توانید فضایی بسیار مدرن را طراحی کنید.

کانترهای مدرن فضای کافی برای تردد را در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید در حین آشپزی با سایر افراد موجود در خانه نیز ارتباط برقرار کنید.

نورپردازی آشپزخانه مدرن

در هنگام بیان ویژگی های آشپزخانه مدرن و دکوراسیون آن یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه هستند، نورپردازی آشپزخانه است. ایجاد سایه روشن فضا را از حالت یکنواختی خارج کرده و رنگ های دکوراسیون آشپزخانه را چندین برابر خواهد کرد.

عدم وجود نورپردازی مناسب در دکوراسیون باعث می شود که هر چقدر نیز شما از المان های مناسبی برای فضا استفاده کنید، باز هم زیبایی آن به چشم نیاید. نوع نورپردازی آشپزخانه باید با توجه به عواملی همچون رنگ دکوراسیون آشپزخانه، ابزارهای موجود در آن و … تعیین شود. در آشپزخانه های مدرن اغلب نورها به صورت مخفی و اغلب از پایین به بالا نصب می شوند و اغلب ملایم هستند.

طراحی جزیره

یکی دیگر از ویژگی های بارز آشپزخانه های مدرن طراحی جزیره است. این جزیره ها به دو صورت ثابت و متحرک موجود هستند و می توان از آن به صورت چند منظوره استفاده کرد. جزیره آشپزخانه از جنس و رنگ کابینت های آشپزخانه بوده و هماهنگی آن ها با یکدیگر آشپزخانه را فوق العاده زیبا و جذاب می کند. استفاده از صندلی های چوبی و شیک مخصوص جزیره می تواند زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان کند.

استفاده از ابزارهای هوشمند

با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزارها و لوازم بسیاری طراحی شده است که با استفاده از آن می توان به راحتی کارهای خانه و آشپزخانه را انجام داد. این وسایل مدرن به گونه ای است که می تواند در انجام کارها معجره کند. از جمله مهم ترین ابزارهای هوشمند موجود در آشپزخانه می توان به ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، قهوه ساز، هود، سرخ کن و … اشاره کرد.

رنگ در آشپزخانه های مدرن

یکی از مهم ترین ویژگی های آشپزخانه مدرن و دکوراسیون آن باید به رنگ اشاره کرد. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن اغلب از رنگ های شاد پیروی می کند. البته می توان از رنگ های مات و تیره نیز برای دکوراسیون آشپزخانه های مدرن استفاده کرد. ولی استفاده از رنگ های شاد برای دکوراسیون آشپزخانه های مدرن رواج بیشتری دارد. رنگ سفید، قرمز، آبی، کرم، بنفش و یاسی از جمله رایج ترین و پرطرفدارترین رنگ های موجود در دکوراسیون مدرن به شمار می رود.

ساده گرایی

یکی از المان هایی که به شما کمک می کند که در کوتاه ترین زمان ممکن سبک دکوراسیون آشپزخانه خود را تشخیص دهید. در این سبک دکوراسیون اغلب از خطوط ساده و صاف و بدون هیچ پیچیدگی استفاده می شود. شما با ورود به آشپزخانه های مدرن رنگ هایی شاد به همراه ابزار و لوازم ساده و در عین حال جذاب را مشاهده می کنید که زیبایی خاص و منحصر به فردی را به آشپزخانه هدیه می دهند.

استفاده از المان های طبیعی

در انتها برای بیان ویژگی های آشپزخانه مدرن و دکوراسیون آن باید المان های طبیعی را به شما یادآور شویم. متریال چوب یکی از رایج ترین و عالی ترین المان موجود در آشپزخانه های مدرن به شمار می رود. به همین منظور خانه های طراحی شده به سبک مدرن حس و حالی بسیار آرامش بخش دارند و زندگی در آن ها با صفا و صمیمیت چشمگیری همراه است. استفاده از محصولات چوبی و صندلی و میزهای چوبی می تواند المان های طبیعی را به منزل شما بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *