مجله

راهنمای چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل

دکوراسیون منزل مربع شکل

راهنمای چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل می تواند الگویی مناسب برای پیاده کردن ایده های مناسب طراحی باشد. همه وسایلی که در چیدمان پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند بخشی از هویت آن بوده و ایجاد تناسب در رنگ، طرح و شکل چیدمان وسایل می تواند یک انسجام ظاهری مناسب به وجود آورد که از نظر دیداری نمای زیبا و چشم نوازی را خلق کند.

برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی در قالب مربع شکل باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود. به شکلی که تناسب ظاهری در حد مطلوبی رعایت گردد. به شکلی که عدم تعادل و تناسب لازم می تواند باعث بر هم خوردن نمای ظاهری، سردرگمی و شلوغی شود.

در چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل باید به چه مواردی توجه شود؟

چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل فقط به چیدمان وسایل به شکل مربع محدود نمی شود و برای ایجاد تعادل و تناسب ظاهری موارد مختلفی باید به شکل متناسب در کنار هم قرار گیرد. تا بتوان نتایج مناسبی به دست آورد. از مهمترین مواردی که در چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل باید مورد توجه قرار گیرد ابعاد و اندازه فضای مورد نظر است.

یعنی ابعاد و اندازه فضا می بایست به شکلی باشد که بدون هیچ محدودیتی بتوان ایده و طرح چیدمان برای دکوراسیون مربع شکل را اجرایی نمود. نکته مهم دیگری که در این نوع چیدمان باید مورد توجه قرار گیرد تناسب فضای پذیرایی با نوع و اندازه سرویس مبلمان می باشد.

نوع و سبک طراحی سرویس مبلمان باید حتی المقدور از هماهنگی و تناسب لازم برای چیدمان دکوراسیون مربع شکل برخوردار باشد. نور پردازی و مقدار نور ورودی به فضای پذیرایی هم می تواند نقش مهمی در چیدمان آن  داشته باشد.

نوع پرده و فرش هم متناسب با فضای پذیرایی می تواند زیبایی دکوراسیون مربع شکل را دوچندان نماید. نوع رنگ و پوشش دیوارهای پذیرایی هم می توانند موثر بوده و باعث هماهنگی و تناسب رنگ بندی فضای دیداری شود و زیبایی ظاهری فضای پذیرایی را افزایش دهد.

بهترین چیدمان سرویس مبلمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل چگونه است؟

روش چیدمان سرویس مبلمان در پذیرایی مربع شکل می تواند به شکل قرینه یا زاویه دار باشد‌. نوع چیدمان سرویس مبلمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل را سبک طراحی مبلمان، ابعاد فضا و تعداد مبلمان مورد نیاز مشخص می کند.

چیدمان مبلمان راحتی به شکل ال انگلیسی هم در  این نوع دکوراسیون مرسوم بوده و می تواند از نظر نمای ظاهری مناسب باشد‌. ترکیب مبلمان برای جا نمایی در فضاهای مربع شکل می تواند متفاوت باشد و نوع سلیقه یا طراحی است که می تواند شکل چیدمان جا نمایی را مشخص کند.

همچنین در نوع چیدمان سرویس مبلمان باید به نقش پنجره، تلویزیون و شومینه به عنوان نقاط کانونی توجه شود چون استفاده درست از این المان ها در چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل می تواند از نظر زیبایی ظاهری نمای دیداری خاص و چشم نوازی را خلق کند.

ترسیم فضای ورودی و خروجی

برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل قبل از هر کاری باید فضای کلی پذیرایی و نشیمن خانه مورد بررسی قرار گیرد. و پس از سنجش شرایط ورودی ها و خروجی ها نسبت به چیدمان وسایل اقدام شود. چیدمان سرویس مبلمان و بقیه وسایل پذیرایی باید طوری باشد که شرایط آمد و رفت را مشکل نکند. به شکلی که رفت آمد در فضای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل راحت باشد و به سادگی و بدون برخورد با وسایل بتوان به کانون مرکزی سرویس مبلمان برای نشست و برخواست رسید.

در فضاهای کوچک چگونه می توان چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل را انجام داد؟

همانطور که گفته شده برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل ابعاد و فضای مناسب حرف اول را می زند.‌ در فضای کوچک باید سعی شود از حداکثر فضای لازم برای رسیدن به چیدمان مناسب استفاده شود. در دیزاین پذیرایی کوچک برای ایجاد تناسب و تعادل باید از سرویس مبلمانی حتی المقدور کوچک و جمع و جور استفاده شود.

پس در فضاهای کوچک سرویس مبلمان کلاسیک و بزرگ جایگاهی از نظر اندازه و تناسب ندارد و باید سعی شود از خرید وسایل اضافی دکوری و جاگیر مثل انواع بوفه خود داری شود. در کنار سرویس مبلمان کوچک جا نمایی یک کنسول کوچک و زیبا می تواند جذابیت ظاهری فضا را بیشتر کند.

برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل در فضاهای کوچک ممکن است محدودیت فضا باعث شود نتوان چیدمان سرویس مبلمان را به شکل دلخواه یا مثلا زاویه دار انجام داد. و مجبور شد برای استفاده از فضای لازم مبلمان را به دیوار چسباند.

چسباندن مبلمان به دیوار باعث می شود نتوان از کنار یا اطراف آن ها عبور کرد و فضای لازم برای تردد به داخل سرویس مبلمان محدود می شود. که برای راحت شدن شرایط تردد بین سرویس مبلمان باید از میزهای جلو مبلی و عسلی جمع و جور و متناسب با شرایط موجود استفاده شود تا رفت و آمد روان شود.

برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل در فضاهای بدون پنجره و نور طبیعی چه باید کرد؟

معمولا چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل بدون نور طبیعی و پنجره کاری سخت می باشد. اما با توجه به گسترش شهرها و شکل گیری زندگی آپارتمان نشینی وجود چنین فضاهایی ممکن است طبیعی باشد. به همین خاطر برای غلبه بر شرایط پذیرایی بدون پنجره باید از راهکارهای خلاقانه استفاده شود تا بتوان بر این مشکل به شکل‌ مطلوبی غلبه نمود.

هر چند وجود پنجره و نور طبیعی می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در بالا رفتن کیفیت دکوراسیون پذیرایی مربع شکل داشته باشد. اما می توان با استفاده از راهکارهای مناسب اثرات منفی این مشکل را کاهش داد. از جمله روش هایی که می توان به وسیله آن بر این چالش غلبه کرد می توان به مواردی مانند نورپردازی مناسب و کافی در فضای پذیرایی،

استفاده از سرویس های مبلمان با رنگ روشن، طراحی فضای پذیرایی با استفاده از حداکثر نور دریافتی، استفاده از رنگ های روشن و خنثی برای دیوارهای پذیرایی، استفاده از سطوح شیشه ای و آینه های دیواری مدرن، نصب پرده های سراسری و یک تکه برای القاء حس پنجره، استفاده از چراغ های با نور زیاد و چراغ های پایه دار، طراحی و نصب پنجره های مصنوعی که با استفاده از تصاویر و نور پردازی به شکل مجازی پنجره را باز سازی می کنند.

سخن پایانی

چیدمان درست برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل می تواند روشی مناسب برای طراحی فضای داخلی باشد. برای انجام چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل باید عوامل مختلفی مثل نور پردازی، اندازه و ابعاد فضای مورد نظر ، نوع سرویس مبلمان، نوع پرده، فرش و … مورد توجه قرار گیرد. تا کیفیت فضای دیداری و نمای کار پس از چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل از شرایط مطلوبی برخوردار شود.

هرچند فضاهایی با ابعاد بزرگ برای  این نوع چیدمان دکوراسیون مناسب هستند. ولی در فضاهای کوچک با استفاده از راهکارها و تدابیر مناسب می توان چیدمان مناسب برای دکوراسیون مربع شکل را انجام داد. هرچند برای انجام اینکار در فضاهای کوچک ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد اما با مدیریت مناسب فضای موجود می توان بر این مشکلات غلبه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *