مجله

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

آیا تاکنون به استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون فکر کرده اید؟ قرمز یکی از رنگ های اصلی است که بسیاری از افراد از استفاده از آن برای زیباسازی خانه می ترسند. ولی لازم است به شما یادآور شویم که قرمز از نظر روانشناسی یکی از رنگ های جذاب برای دکوراسیون است و در صورت استفاده اصولی می تواند به صورت فوق العاده ای دکوراسیون خانه شما را زیبا و جذاب کند. در صورتی که شما نیز در فکر انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون منزل هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

روانشناسی رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

بسیاری از افراد تنها شنیده اند که قرمز نقش عشق و علاقه است. ولی انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون منزل حالت های متفاوتی را در شما به وجود می آورد. این رنگ شادی و هیجان ایجاد می کند ولی استفاده بیش از حد از آن نتیجه عکس می دهد. به همین منظور باید از رنگ قرمز به صورت ترکیبی در دکوراسیون استفاده نمایید. همچنین فصل نیز می تواند تاثیرات رنگ قرمز را افزایش دهد. بدین صورت که این رنگ در فصل سرد گرمای خانه را افزایش می دهد.

رنگ قرمز در چاکرا

افرادی که اهل مدیتیشن و یوگا هستند قطعا با چاکراها آشنایی دارند. چاکراها به نقاط انرژی بدن می گویند که آگاهی از آن ها می تواند زندگی بهتری را برای شما رقم بزند. برخی از رنگ ها تاثیرات عمیقی بر روی چاکراهای بدن می گذارند. از آن جا که خون یکی از اصلی ترین مایعی است که در بدن جریان دارد و به رنگ قرمز می باشد.

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون منزل انرژی بدن شما را چندین برابر کرده و سلامتی را به ارمغان می آورد. در نتیجه شما با دکوراسیون قرمز رنگ به آرامش درونی، امنیت، سلامت و اعتماد درونی دست پیدا خواهید کرد.

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون پذیرایی

در صورتی که قصد استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خود را دارید مبلمان راحتی یکی از بهترین گزینه می باشد. این رنگ در دکوراسیون گرمای خانه را افزایش می دهد و صمیمیت بین افراد را چندین برابر می کند. قدرت و تاثیرات رنگ قرمز به قدری است که شما تنها با استفاده از چند عنصر قرمز می توانید از تاثیرات آن بهره مند شوید.

ولی بسیاری از افراد علاقه زیادی به رنگ قرمز ندارند. به همین دلیل می توان با کمی افزودنی زیبایی بیشتری به خانه خود ببخشید. به عنوان مثال شما می توانید به جای استفاده از رنگ قرمز به صورت خالص آن را با سفید ترکیب نمایید تا خلوص این رنگ کاهش یابد.

انتخاب رنگ قرمز در اتاق خواب

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون منزل خصوصا اتاق خواب کمی ساخت به نظر می رسد. لازم است در همین ابتدا به شما بگوییم که رنگ قرمز ضربان و تپش قلب شما را افزایش داده و شاید آرامش را از شما بگیرد. به همین دلیل نباید در استفاده از آن افراط کرد.

در نتیجه برای این که رنگ قرمز بتواند در عین زیبایی آرامش را نیز در خانه شما برقرار کند، بهتر است که در کنار رنگ قرمز رنگ های دیگری را به کار ببرید. استفاده از بالش قرمز کوسن های قرمز بهترین گزینه برای اتاق رنگ قرمر در اتاق خواب به شمار می رود.

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ قرمز اشتها را افزایش می دهد. به همین منظور شما بدون ترس و نگرانی می توانید از این رنگ برای آشپزخانه خود بهره ببرید. در نتیجه شما می توانید برای قلب تپنده خانه خود از رنگ قرمز استفاده کنید. آشپزخانه هایی که اغلب به رنگ قرمز طراحی می شوند مدرن بوده و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. رنگ های سفید، نقره ای و مشکی سه رنگ بسیار جذاب و مناسب برای ترکیب با رنگ قرمز هستند که جذابیت فوق العاده ای را به خانه شما می بخشد.

انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

همان طور که می دانید سرویس بهداشتی و حمام محیطی سرد است و استفاده از رنگ های گرم برای این مکان بهترین گزینه به شمار می رود. برای ایجاد تناسب بین رنگ های موجود در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام رنگ زرد و آبی مناسب است. برای این که در حمام دچار گرمازدگی نشوید، از کمی رنگ آبی استفاده نمایید تا گرمای رنگ قرمز را خنثی کند.

چه رنگی را با قرمز ترکیب کنیم؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، قرمز رنگی خالص و تند است که استفاده از این رنگ به صورت خالص و بدون هیچ گونه ترکیبی می تواند نتیجه عکس دهد. بنابراین باید از رنگ های ترکیبی برای دکوراسیون منزل استفاده کنید. رنگ هایی همچون سفید، زرد، مشکی و طوسی بهترین ترکیب بندی برای رنگ قرمز هستند که به صورت فوق العاده خانه شما را زیبا خواهند کرد. بنابراین در انتخاب رنگ قرمز در دکوراسیون باید هوشمند عمل کرده و آن را به صورت اصولی در دکوراسیون به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *