مجله

نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید

تغییر دکوراسیون در عید

توجه به نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید می تواند باعث تغییر در یکنواختی ظاهری و ایجاد فضای دیداری جدید شود. اگر چینش وسایل منزل و طراحی دکوراسیون داخلی برای یک مدت طولانی ثابت و بدون تغییر بماند ممکن است باعث یکنواختی و تکراری شدن فضای دیداری شود.

معمولا در اواخر سال و قبل از ورود به سال جدید مردم اقدام به خانه تکانی و تمیزکاری می کنند که اگر این خانه تکانی همراه با تغییرات خلاقانه و کم هزینه در دکوراسیون داخلی و چینش وسایل منزل باشد می تواند علاوه بر ایجاد یک فضای جدید باعث بالا رفتن کیفیت دیداری فضای داخلی شود.

برای تغییر دکوراسیون در عید به چه نکاتی باید توجه شود؟

از قدیم الایام در فلات ایران رسم است که برای آغاز سال نو شروع به خانه تکانی و تغییر دکوراسیون داخلی می کنند تا با آمدن سال جدید در حد توان بتوانند شرایط زندگی خود را نوسازی نمایند چون معتقدند این کار برای آغاز سال جدید خوب و خوش یومن بوده و با نوسازی شرایط می توانند سال خوبی را برای خود رقم بزنند.

به دلیل شرایط اقتصادی شاید خیلی از افراد توان ایجاد تغییرات بزرگ و اساسی را در شرایط و دکوراسیون داخلی خود نداشته باشند. اما دوس داشته باشند تغییرات را در حد توان خود هرچند کوچک در دکوراسیون داخلی و چینش وسایل انجام دهند.

بطور کلی توجه کردن به نکات ظریف و ریز و در پیش گرفتن کارها و تغییرات مبتکرانه می تواند دکوراسیون داخلی را برای عید و آغاز سال جدید به یک شرایط نسبتا ایده آل برسانید.گاهی با یک سری جابجایی وسایل منزل، رنگ کردن دیوارها، اضافه کردن گل ها و گیاهان تزیینی، انجام کاغذ دیواری در فضاهای های مختلف، ایجاد تغییرات در دکوراسیون آشپزخانه و … می توان با انجام کارهای مختصر و کم هزینه باعث ایجاد تغییرات مناسب در دکوراسیون داخلی شده و کیفیت فضای داخلی را به حد نسبتا مطلوبی رسانید.

در ادامه سعی می شود به نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید به شکل مختصر پرداخته شود.

 جمع کردن وسایل اضافه و دست و ‌پا گیر

یکی از اولین نکاتی که جهت تغییر دکوراسیون در عید باید مورد توجه قرار گیرد جمع آوری وسایل اضافه و دست و پا گیر می باشد. برای اینکار باید تزئینات ریز و درشت که می توانند باعث در هم ریختگی و بی نظمی ظاهری فضای زندگی شوند حتی المقدور حذف شوند.

امروزه سادگی دکوراسیون داخلی جز اولویت های طراحان و دوست داران طراحی فضای داخلی می باشد. مثلا شاید در گذشته نصب تابلو های زیاد روی دیوار و یا جا نمایی تعداد زیاد گلدان در فضای مختلف داخلی می توانست به عنوان شاخصی خوب برای بالا رفتن کیفیت دیداری دکوراسیون داخلی محسوب شود.

اما امروزه طراحان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که سادگی و دوری از شلوغی می تواند کیفیت دیداری فضای داخلی شده و حتی تغییر دکوراسیون در عید را راحت تر کند. مثلا به جای تعداد زیاد تابلو های کوچک می توان یک تابلو بزرگ بر روی دیوار نصب نمود .

و بجای جا نمایی تعداد زیادی گلدان از یک یا دو گلدان بزرگ با گل ها و گیاهان تزیینی زیبا استفاده نمود. که این کار در نوع خود بسیار زیبا و بی نظیر می باشد. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری می تواند تغییرات مجدد در آینده دور یا نزدیک را هم ساده تر کند.

تغییر رنگ دیوار روشی برای تغییر دکوراسیون در عید

تغییر رنگ دیوار می تواند از ساده ترین کارها برای تغییر دکوراسیون در عید باشد. امروزه با توجه به شرایط، تغییر رنگ و ظاهر دیوارهای داخلی می تواند روشی مناسب برای تغییر دکوراسیون در عید باشد.
برای تغییر رنگ دیوار می توان از روش های مختلف مثل استفاده از انواع رنگ های شیمیایی روغنی و پلاستیکی ، کاغذ دیواری، پتینه، انواع چوب و دیوار کوب و ..‌. استفاده نمود که هر کس با توجه به نوع طراحی یا سلیقه می تواند نوع مناسب آن را انتخاب کند.

‌ در گذشته معمولا از رنگ های خنثی و روشن برای تغییر رنگ دیوارهای داخلی استفاده می گردید. اما امروز از رنگ های مختلف با توجه به فضا و نوع سلیقه استفاده می شود. البته اقبال عمومی برای استفاده از رنگ کمتر شده است و بیشتر ترجیح می دهند از پتینه و انواع کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون در عید استفاده شود.

خیلی از افراد فکر می کنند استفاده از رنگ ها برای تغییر جلوه ظاهری دیوارها بهتر است چون به راحتی می توانند آن را تغییر دهند. ولی به این نکته توجه نمی کنند که تغییر کاغذ دیواری یا پتینه یا چوب و دیوار کوب هم کار آنچنان سختی نیست و اگر قرار باشد کار با کیفیت انجام شود تقریبا تغییر رنگ و نقاشی منزل با روش‌های دیگر در یک سطح قرار می گیرند.

ایجاد تغییرات در سرویس مبلمان

از نکات لازم برای تغییر دکوراسیون در عید ایجاد تغییرات مختصر و خلاقانه در سرویس مبلمان می باشد. اگر شرایط و امکان تعویض مبلمان وجود نداشته باشد با تغییرات کوچک می توان سرویس مبلمان را از شرایط تکراری بودن خارج نمود.

یکی از راه های ساده برای این کار تغییر و تعویض کوسن های مبلمان می باشد که می تواند باعث تغییر حال و هوای دکوراسیون داخلی شود. همچنین برای بالا رفتن کیفیت دیداری کار می توان از رنگ های متضاد و مکمل برای کوسن ها استفاده نمود.

 استفاده از گل ها و گیاهان تزیینی روشی برای تغییر دکوراسیون در عید

از دیگر روش ها و نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید استفاده از انواع گل ها و گیاهان تزیینی می باشد. گل ها و گیاهان تزیینی علاوه برآنکه می توانند باعث زیبایی فضای داخلی شوند باعث ایجاد حال و هوای بهاری در فضای داخلی شده و طراوت و سرزندگی اعضای خانواده به دنبال دارند.

جا نمایی و استفاده از گل ها و گیاهان تزیینی علاوه بر آنکه می تواند جهت تغییر دکوراسیون در عید مفید باشد سرعت کار را بالا ببرد و موقتی بودن باعث می شود براحتی در صورت تمایل بتوان آن را دوباره تغییر داد.

 تغییر پرده ها برای افزایش نور طبیعی

با آغاز سال جدید و شروع بهار می توان با تغییر پرده ها هم نمای محل زندگی را زیبا نمود و پرده های ضخیم و تیره رنگ را با پرده های حریر نازک و روشن تعویض نمود.
تغییر و تعویض پرده می تواند از نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید باشد چون با توجه به اندازه پرده، تغییر آن باعث تغییر فضای محل مسکونی شده و نور طبیعی با کیفیت تری به فضای داخلی هدایت می شود.

ایجاد تغییرات در آشپزخانه

ایجاد تغییرات در آشپزخانه می تواند از نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید باشد. آشپزخانه و کابینت های نصب شده در آن می توانند در آپارتمان های جدید به شکل کانون مرکزی در نمایی دیداری کار عمل کنند. و ایجاد تغییرات مختصر و حساب شده در این فضا می تواند باعث زیبایی دیداری فضای دکوراسیون داخلی شود.‌

برای ایجاد تغییرات دکوراسیون عید در آشپزخانه می تواند از انواع کاشی ها و سرامیک های بین کابینتی استفاده کرده و آن ها را با چسب مناسب نصب نمود تا فضای داخلی آشپزخانه تغییر کند. همچنین در صورت که امکان و شرایط تعویض کابینت ها وجود نداشته باشد برای تغییر در فضای آشپزخانه می توان آن از استیکرها و برچسب های کابینت استفاده نمود.

در این روش برای زیبایی کار می توان از رنگ های مکمل یا متضاد در استیکر و برچسب ها استفاده نمود. همچنین از استیکرهای طرح دار و ساده در کنار هم می توان برای خاص و زیبا بودن جلوه دیداری کار استفاده کرد.

سرویس بهداشتی

از دیگر فضاهای خانه که رعایت نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید می تواند باعث بالا رفتن سرعت در کار و ارتقاء‌ کیفیت جلوه دیداری شود سرویس بهداشتی می باشد.جهت شیک و خاص شدن فضای سرویس بهداشتی می توان فضای داخلی آن را تزیین نمود.

برای این کار می توان از شمع های تزیینی، گلدان های کوچک گل استفاده نمود و یا برای بالا رفتن کیفیت زیبایی دیداری وسایل بهداشتی را درون سینی متناسب با رنگ بندی بقیه وسایل قرار داد. برای جا نمایی گلدان در فضای سرویس بهداشتی می توان از گیاهانی استفاده نمود که به نور کمی احتیاج دارند و در مقابل رطوبت مقاوم می باشند.

همچنین از روش های کم هزینه برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی در عید می تواند استفاده از قفسه ها، شلف ها و جا حوله ای های جدید در فضای بهداشتی باشد که در صورت جا نمایی درست می توانند کیفیت دیداری فضا را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهند.

سخن پایانی

رعایت نکات لازم جهت تغییر دکوراسیون در عید می تواند علاوه بر بالا رفتن کیفیت دیداری کار باعث تغییر در فضای داخلی شده و یکنواختی فضا و تکراری بودن را از بین ببرد. تهیه و جا نمایی بعضی از وسایل هم می تواند باعث ایجاد تغییر در فضای داخلی شود.‌

از جمله وسایلی که تهیه و جا نمایی آن ها می تواند باعث تغییرات چشم گیر در دکوراسیون داخلی شود.می توان به مواردی مثل استفاده از میزهای شفاف و شیشه ای، تهیه و خرید یک آباژور شیک و هماهنگ با دکوراسیون داخلی، استفاده از آینه های قدیمی یا کنسول در فضاهای مختلف متناسب با شرایط، بکارگیری قفسه های کتاب خوانی و چیدمان کتاب های ارزنده و پر خواننده در آن یا استفاده از انواع مجسمه و تابلوهای نقاشی یا تابلو فرش اشاره نمود که در صورت جا نمایی درست می توانند باعث بالا رفتن کیفیت دیداری فضای داخلی شوند.

یکی از کارهای که شما می توانید برای تغییر دکوراسیون منزل خود در سال جدید انجام دهید تغییر وسایل چوبی منزل می باشد، گروه تولیدی عاج یکی از بهترین تولید کنند گان لوازم چوبی می باشد که از متریال با کیفیت استفاده می کند و تمام محصولات صد درصد چوب روس بوده و 18 ماه گارانتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *