مجله

خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک

مبل و تاثیر آن یر دکوراسیون داخلی

خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک دغدغه بسیاری از افراد است. اگر شما خانه و آپارتمانی نقلی دارید و یا فضای زیادی برای مبلمان خود ندارید و در عین حال دوست دارید که فضای خانه خود را با مبل راحتی پر کنید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه مبلمانی مناسب فضای خانه شماست. با ما همراه باشید.

ویژگی های مبل راحتی برای خانه های کوچک

ویژگی های مبل راحتی برای خانه های کوچک

بیشتر بدانید:۶ ویژگی یک مبل راحتی خوب

ویژگی های مبل راحتی برای خانه های کوچک

هر کسی که در یک فضای کوچک زندگی می کند احساس نیاز به داشتن کاناپه یا مبل راحتی دارد. اما با داشتن فضای کوچک و شاید نداشتن فضای مناسب و کافی در آپارتمان خود دچار تردید در خرید مبل راحتی شود.گرچه ممکن است خرید یک کاناپه یا مبل راحتی دلهره آور باشد ، اما برای فضاهای کوچک هنوز انتخاب عالی است. شما می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که:

  • فضای کمتری را  اشغال کند و از فضاهای بی استفاده مانند کنج‌ ها  بهره ببرد.
  • این ذهنیت را در بیننده به وجود آورد که فضای کمتری را اشغال کرده است.
  • چند منظوره باشد و بتواند با ایفای چند نقش اضافه، نیاز خانه به دیگر وسایل را کم کند تا مانع از پرتر شدن و خفته تر شدن فضای خانه شود
 گزینه های مطرح برای مبلمان خانه های کوچک

گزینه های مطرح برای مبلمان خانه های کوچک

برای مبله کردن خانه های کوچک می توانید از مبل ال یا یک کاناپه تک  به همراه چند صندلی، یا یک نیم ست و یا یک دست کامل یا ناقص مبلمان ظریف و جمع و جور استفاده کنید که دارای کمترین حد از انحنا و دسته باشند

 گزینه های مطرح برای مبلمان خانه های کوچک

برای مبله کردن خانه های کوچک می توانید از مبل ال یا یک کاناپه تک  به همراه چند صندلی، یا یک نیم ست و یا یک دست کامل یا ناقص مبلمان ظریف و جمع و جور استفاده کنید که دارای کمترین حد از انحنا و دسته باشند.

‎میتوانید از مبل‌ هایی استفاده کنید که اصولاً  فاقد دسته باشند. و اسکلت بندی آنها کاملا بدون انحنا باشد. در واقع این مبلمان به گونه ای طراحی شده اند که در کنج خانه قرار می گیرند و می توان از تمامی فضای کوچک خانه استفاده بهینه کرد. در واقع می توان گفت مبل ال از مطرح ترین گزینه های مورد نظر برای خرید مبل در خانه های کوچک می باشد. امروزه حتی میل های سلطنتی یا استیل را هم در بعضی از مدل ها به سبک ال طراحی می کنند که تنها در دو انتها دارای دسته می باشند. هیچ نوع مبلی وجود ندارد که سبک ال آن نباشد چرا که در حال حاضر با وجود تنوع در طرح ها و سلیقه های متفاوت این طراحی ها به بازار عرضه شده است.

ابعاد مبل راحتی برای خانه های کوچک

مبل‌ های راحتی که به عنوان مبل مناسب برای خانه های کوچک کوچک انتخاب می شوند می توانند ال باشند. البته این نوع مبل ها عمق کمی دارند و کوتاه هستند تاهم فضای کمتری را اشغال کنند و گاهی بهتر است که بدون پایه هم باشند تا ارتفاع کمتری داشته باشند.

انتخاب طرح و رنگ مبل راحتی

انتخاب طرح و رنگ مبل راحتی

بنابراین هنگام خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک هم به پشتی و هم به بدنه و هم به پایه مبل باید توجه کرد. البته همانطور که می دانید مبل های راحتی گرد هم در بازار وجود دارند که علاوه بر زیبایی بدون خطوط و انحنا هستند که فضای خانه را نوازشگر می کنند و گرما و صمیمیت بیشتری را به دکوراسیون خانه شما می بخشند. اما اگز شما به هر دلیلی مبلمان ال و یا  گرد را دوست نداشتید تصور نکنید که بدلیل داشتن فضای کوچک منزل خود در انتخاب خود نیز محدود هستید. شما می توانید یک کاناپه یا مبل راحتی تک از مبل مورد علاقه خود خریداری کنید و با اضافه کردن چند صندلی و یا مبل راحتی خاص  که الزاما هم مدل مبل شما نباشد یک نیم ست درست کنید و اگر با سلیقه و دقت این کارها را انجام دهید، زیبایی و خاص بودن چیدمان منزل خود را با این نیم ست مشاهده خواهید کرد  و از دیدن آن لذت خواهید برد.

بیشتر بدانید:نکات مهم هنگام خرید مبلمان راحتی

انتخاب طرح و رنگ مبل راحتی

یکی از ویژگی های مهم زیبایی و تناسب دکوراسیون، طرح و رنگ است. در خانه های کوچک، بدلیل کمبود فضا در استفاده از ترکیب رنگ ها، استفاده از طرح های شلوغ باعث نامرتب دیده شدن  خانه شما خواهد شد. بنابراین مبل هایی با طرح های شلوغ و مملو از رنگ، مانند طرح های گل دار درشت، مبل مناسب خانه های کوچک نیست.

همچنین، در استفاده از رنگ ها باید دقت داشته باشید که رنگ های تیره یک دست، فضا را از آنچه که هست نیز، کوچکتر نشان می دهد. پس مبلمان با زمینه های یک دست سیاه، قهوه ای پررنگ، نوک مدادی و سایر رنگ های تیره یک دست، نمی تواند مبل مناسب خانه های کوچک باشد.

نکاتی لازم در هنگام خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک

نکاتی لازم در هنگام خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک

در صورتی که مطمئن هستید تا دو سه سال آینده خانه تان را تغییر می دهید حتی الامکان مبل هایتان را سبک انتخاب و خریداری نمایید تا در هنگام جابجایی با مشکل سنگینی مبل مواجه نشوید

نکاتی لازم در هنگام خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک

  • در نظر گرفتن ابعاد محیطی که برای مبل راحتی خود مدنظر دارید
  • توجه کردن به کارایی مبلمان خود یعنی بدانید که مبلی که قصد خرید آن را دارید برای کدام قسمت منزل نیاز است و قرار است جهت تماشای تلویزیون به کار رود و با صرفا جهت لم دادن مناسب باشد
  • توجه به قسمت ورودی منزل  زیرا گاها پیش می آید مبلی را انتخاب می کنید که با توجه به ابعاد درب و راهروی ورودی امکان داخل بردن مبل را نخواهید داشت.
  •  مبل هایی با دسته های بلند و بزرگ مناسب اتاق پذیرایی با فضای زیاد و مبل های کم جا ایده آل برای اتاق هایی با ابعاد کوچک می باشد
  • در صورتی که مطمئن هستید تا دو سه سال آینده خانه تان را تغییر می دهید حتی الامکان مبل هایتان را سبک انتخاب و خریداری نمایید تا در هنگام جابجایی با مشکل سنگینی مبل مواجه نشوید
  • با توجه به رنگ سایر لوازم بکار رفته در منزل  همچون: فرش، پرده، انواع دکوری، دیوارها و رنگ کاغذ دیواری، سرویس خواب  انتخاب رنگ مبلم  نمایید تا بتوانید با خلاقیت خود ست مناسبی را برای دیزاین خانه خود برگزینید
  • امتحان کردن راحتی مبل خود در هنگام خرید . قسمت نشیمن مبل باید استاندارد باشد نه به قدری محکم و سفت باشد که قسمت چوبی درونی مبل را حس کنید و نه آنقدر نرم که در آن فرو روید. دوخت ها، قسمت تکیه گاه و درزها رابه دقت چک نمایید تا دارای دوخت تمیز و عاری از نقص باشد
  • حتی کاناپه هایی که برای فضاهای کوچکتر طراحی شده اند هنوز هم ممکن است یک کانون بزرگ در اتاق باشند. سبک وسایل دیگر خود و همچنین رنگ و نوع پارچه را در نظر بگیرید. شما ممکن است ظاهر مدرن  را دوست داشته باشید ، اما اگر تمام وسایل دیگر شما به سبک کلاسیک باشد ، فضای شما ممکن است آشفته به نظر برسد.
  • نحوه استفاده از مبل خود را در نظر بگیرید. اگر در اتاقی قرار گرفته باشد که کمتر شلوغ باشد ، انتخاب آن فقط براساس سبک آن ممکن است خوب باشد. از طرف دیگر ، اگر به دنبال مبل راحتی هستید که به طور مداوم از آن استفاده می کنید ، راحتی باید عامل اصلی انتخاب شما باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که باید در هنگام خرید مبل راحتی به آن توجه شود، را بررسی کنیم. فضای کوچک خانه شما باعث نمی شود که انتخاب محدودی داشته باشید. چه بسا با اندکی صبر ، دقت و سلیقه می توانیم فضای کوچک خانه خود را به محیطی زیبا و صمیمی تبدیل کنیم.

نکاتی که باید هنگام خرید مبل رعایت کردتناسب و هماهنگی ابعاد مبل مورد نظر با فضای داخلی خانه شماست؛  همچنین انتخاب طرح و رنگ مبل مناسب با فضای شما می تواند تاثیر زیادی در بزرگ نشان دادن فضای شما داشته باشد.

گروه تولیدی عاج  طی سالها تجربه در خدمات رسانی به مشتریان خود افتخار دارد محصولات خود را با بالاترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های مجهز و 18 ماه گارنتی برای مشتریان محترم خود عرضه کند. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *