مجله

خرید سرویس خواب دو نفره چوبی

سرویس خواب دونفره چوبی

دراین مقاله شما نکات مهمی درباره خرید سرویس خواب دو نفره چوبی خواهید خواند. در اینجا سعی کرده ایم نکات مهمی که طی سالها تجربه در صنعت چوب داشته ایم با شما به اشتراک بگذاریم.  تا با خیالی آسوده بهترین خرید و انتخاب را انجام دهید. پس با ما همراه باشید.

انواع سرویس خواب دو نفره چوبی

انواع سرویس خواب دو نفره چوبی

بیشتر بدانید: راهنمای خرید سرویس خواب

انواع سرویس خواب دو نفره چوبی

طراحی داخلی هر فضایی کاملا سلیقه ای می باشد. شناخت انواع مختلف سرویس های خواب می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای فضای اتاق خود داشته باشیم :

 کلاسیک
سرویس خواب‌های کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. که بعضی از این سرویس خواب ها از چوب ساخته شده اند و یکی از ویژگی‌های اصلی آنها کنده‌ کاری‌ها و منبت کاری‌های روی چوب است. این منبت کاری‌ها به نقوش مختلفی مانند نقوش گیاهی ایجاد می‌شود. در برخی دیگر از سرویس خواب‌های کلاسیک لمسه‌ دوزی روی قسمت های پارچه‌ای ایجاد می‌شود. سرویس خواب‌های کلاسیک معمولا تاج بزرگی دارند. از این سرویس خواب‌ها در فضاهای لوکس استفاده می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب دو نفره چوبی

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب دو نفره چوبی

برای طرح های سرویس خواب های مدرن محدودیتی وجود ندارد، به همین خاطر این نوع سرویس خواب ها تنوع زیادی در طرح، رنگ و ابعاد و اندازه دارند.

مدرن
این نوع سرویس خواب‌ ها معمولا ظاهری هندسی دارند و در ساخت آنها از تزئینات زیادی استفاده نمی‌شود. امروزه امکانات مختلفی در سرویس خواب‌های مدرن قرار میدهند و  می‌توانند در انواع تاشو ، جک دار و… باشند. سرویس خواب‌های مدرن می‌توانند از جنس چوب، فلز، ام دی اف و… باشند. در برخی از سرویس ‌خواب‌های مدرن از خطوط منحنی هم استفاده می شود. برای طرح های این نوع سرویس خواب ها محدودیتی وجود ندارد، به همین خاطر این نوع سرویس خواب ها تنوع زیادی در طرح، رنگ و ابعاد و اندازه دارند.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب دو نفره چوبی

یک سرویس خواب دونفره چوبی شامل موارد زیر است:

اگر لوازم سرویس خواب دو نفره شما از کیفیت خوبی برخوردار باشند، شما در گذر زمان نیاز به تعمیرات آن‌ها نخواهید داشت. چوب با کیفیت مانع از موریانه زدگی می‌شود، رنگ با کیفیت از پخش شدن بوی نامطبوع در فضا جلوگیری می‌کند و کیفیت ساخت و طراحی نیاز به مرمت آن‌ها را به مراتب کمتر می‌کند.

ابعاد سرویس خواب دو نفره

اندازه تخت خواب از نکات مهم در هنگام خرید می باشد. یک تخت خواب استاندارد دو نفره 200 سانتی متر طول و 160 یا 180 سانتی‌متر عرض دارد. امروزه ابعاد مختلف سرویس خواب دو نفره با نام های کویین و کینگ در بازار عرضه می شود.

ابعاد سرویس خواب دو نفره

ابعاد سرویس خواب دو نفره

سایز کویین : ابعاد استاندارد سرویس خواب های کویین دارای 160 سانتی متر عرض ، 200 سانتی متر طول و ارتفاع 45 تا 50 سانتی متر می باشد. این تخت ها علاوه بر داشتن فضای کافی برای هر فرد ، فضای کمتری را همدر اتاق اشغال می کنند. به همین خاطر است که تخت های دو نفره کویین در بین افراد پر طرفدار است.

سایز کینگ : سرویس خواب های کینگ بیشترین فضای بیشتری را اشغال می کنند. به همین خاطر بزرگترین سایز تخت‌‌های دو نفره محسوب می‌شوند. چرا که برای داشتن این تخت ها باید فضای بزرگی را در اختیار داشته باشیم. چرا که این سرویس خواب ها دارای  180 سانتی متر عرض ، 200 سانتی متر طول و بین 45 تا 50 سانتی متر ارتفاع دارد.

مواد اولیه در ساخت سرویس خواب دو نفره چوبی

مواد اولیه در ساخت سرویس خواب دو نفره چوبی

مقاومت ورق‌های ملامینه در برابر رطوبت و آب بسیار کمتر از ام دی اف است و با برخورد کمترین رطوبتی به این محصول تغییر شکل می‌دهد

سه دسته افراد از این سرویس های خواب بیشتر استفاده می کنند :

  • برای افرادی که جثه بزرگی دارند
  • زوج‌هایی که در هنگام خواب، کودکشان را در کنار خود می‌خوابانند
  • افرادی که در هنگام خواب زیاد غلت می‌زنند

مواد اولیه در ساخت سرویس خواب دو نفره چوبی

مرغوبیت مواد اولیه به ماندگاری آن بسیار وابسته است. استفاده از چوب های با کیفیت همچون نراد، راش و گردو برای آماده سازی سرویس خواب تا مدت‌ها خیال شما را بابت خرابی و موریانه زدگی سرویس چوب آسوده می‌کند. از طرفی ورق‌های ملامینه در برابر ورق‌های ام دی اف ماندگاری کمتری دارند. مقاومت ورق‌های ملامینه در برابر رطوبت و آب بسیار کمتر از ام دی اف است و با برخورد کمترین رطوبتی به این محصول تغییر شکل می‌دهد.

تشخیص جنس با کیفیت در خرید سرویس خواب

در ساخت سرویس خواب چوبی از  چوب ، ام دی اف، ملامینه یا نئوپان استفاده می کنند.
چوب : سرویس خواب های چوبی اغلب با چوب گردو و راش ساخته می شوند و جز زیباترین و لوکس ترین سرویس خواب ها به شمار می آیند. ورق های چوبی مورد استفاده در صنایع چوب از یک مغز و یک روکش تشکیل شده اند که روکش آن در انواع مختلفی چون ساده و هایگلاس وجود دارد. روکش هایگلاس براق است و نور را منعکس می کند و البته قیمت بیشتری دارد.

ام دی اف : مغز ورق ام دی اف بسیار فشرده تر است و یک روکش که در برابر آب و رطوبت مقاوم است روی آن قرار دارد. این ورق نسبت به ورق ملامینه گرانتر است اما همیشه ورق ام دی اف بهتر از ملامینه نیست چون هر دو محصول دارای ورق های با کیفیت و بی کیفیت می باشند.

ورقه ملامینه : در برابر خط و خش های معمولی مقاوم است اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و در برابر رطوبت باد می کند و خراب می شود. اغلب ورق ام دی اف و ملامینه ظاهری شبیه به هم دارند اما فشردگی مغز در ام دی اف بیشتر است به همین دلیل قیمت تخت خواب ملامینه نسبت به ام دی اف ارزان تر است.

نئوپان : این صفحات از به فشردن چوب ها در دما و حرارت مشخص و تحت فشار به وجود می آیند و برای مقاوم سازی آن در پروسه ساخت از مواد شیمیایی و رنگ و رزین استفاده می کنند.سبک بودن، قیمت مناسب و ارزان و قابلیت برش خوری فراوان از مزایای نئوپان است. نئوپان با روکش ملامینه یا روکش براق هایگلاس شباهت زیادی به تخت ام دی اف دارد اما استحکام، دوام و ماندگاری آن بسیار کمتر از ام دی اف است.

مزایای استفاده از چوب در سرویس خواب

مزایای استفاده از چوب در سرویس خواب

مزایای استفاده از چوب در سرویس خواب

  • چوب برگرفته از دل طبیعت است و انرژی و گرمی به شخص منتقل خواهد کرد
  • چوب از جمله متریالی است که براحتی با دکوراسیون اتاق و منزل هماهنگ می شود و هیچ گاه از مد نمی افتد
  • بدلیل بکار رفتن ریزه کاری در سرویس خواب چوبی و یا استفاده از چند نوع چوب، کیفیت و زیبایی و ماندگاری این سرویس بیشتر است

نکات مهم در هنگام انتخاب

  • اگر تخت‌های کینگ را برای خرید در نظر گرفته‌اید باید بدانید که کالا‌های خوابی که برای این تخت تولید شده تنوع کمتری نسبت به تخت‌های کوئین دارد
  • طول تخت مهم است . تختی را انتخاب کنید که طول آن از قد شما بلندتر باشد. بنابراین اگر قد فردی که از تخت استفاده می‌‌کند بلندتر از دو متر است، نمی‌تواند از تخت‌های استاندارد استفاده کند و در این حالت، باید از تخت‌های سفارشی استفاده کند
  • عرض تخت، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد. سعی کنید تختی را انتخاب کنید که بتوانید دستان و بازوان خود را آزاد بگذارید بدون اینکه ازتخت آویزان باشد یا برای فردی که کنار شماست مزاحمتی ایجاد کند
  • فضای اتاقتان را در نظر بگیرید. سعی کنید تختی را انتخاب کنید که پس از قرار دادن تخت، فضای کافی برای اختصاص دادن به مطالعه و فعالیت‌های دیگر و قرار دادن وسایلی مانند پاتختی چوبی و غیره را داشته باشید.

همه ی ما انسانها به آرامش نیاز داریم، اتاق خواب صرف نظر از اینکه محل خواب می باشد مکانی برای آرامش روحی است. از رنگ دیوارها گرفته تا سرویس خوابی که استفاده می کنیم. به همین خاطر انتخاب سرویس خواب یکی از مهمترین دغدغه های افراد برای خرید آن است.

چرا که توجه به تمامی نکات لازم مانند نوع سرویس خوابی که انتخاب می کنیم ، ابعاد آن با توجه به فضای اتاق خود ، جنس و کیفیت آن از جمله نکاتی ست که در هنگام خرید سرویس خواب باید بدان توجه کرد.

گروه عاج با ارائه ی محصولات با کیفیت و همچنین در اختیار داشتتن نیروهای توانمند و با تجربه در طی سالها خدمت رسانی به مشتریان خود توانسته است رضایت مشتریان خود را فراهم کند. انبار داری ، بسته بندی محصولات با شیوه های مدرن و داشتن گارانتی از مزایای خرید از این گروه مجرب می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره های سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *