مجله

معرفی انواع تخت خواب

تخت خواب عاج گروپ

به هنگام فکر کردن در مورد انواع تخت خواب، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند آرامش و راحتی در هنگام استراحت و خوابیدن ما است. ایجاد حس خوشایندی که ساعات خوابمان را لذت بخش‌تر می‌کند. در تصورات همه ما استانداردهایی وجود دارد که برای یک تخت خواب در ذهن خود تصور می‌کنیم و آن را ایده آل خود می دانیم.
سرویس خواب چوبی که شامل تخت خواب چوبی، میز آرایش چوبی و پاتختی چوبی می باشد، مهمترین عنصر و نقطه ی کانونی در هر اتاق خواب است و آن را باید در جایی قرار داد که احساس آرامش به افراد دست دهد، اما متاسفانه تخت گزینه ای است که می توان به دلیل کمبود فضا به راحتی آن را حذف کرد و دوباره به روش های سنتی تشک و خواب روی زمین نیز روی آورد و غافل از این که دلیل اکثر کمر درد ها و گرفتگی عضلات نداشتن جای مناسب خواب است.
ما قصد داریم در این مقاله انواع تخت خواب های موجود را مورد بررسی قرار دهیم تا از میان آنها به نتیجه‌ای مناسب و دوست داشتنی برای انتخاب تخت خواب خود برسیم.

 سرویس خواب چوبی مهمترین عنصر و نقطه ی کانونی در هر اتاق خواب است و آن را باید در جایی قرار داد که احساس آرامش به افراد دست دهد.

انواع تخت خواب: دو نفره

جنس سرویس خواب دو نفره

جنس سرویس خواب دو نفره

تخت خواب های دو نفره در انواع سبک ها نظیر سبک مدرن، کلاسیک، سلطنتی و فانتزی تولید می شوند و هر کدام از آن ها کاربردهای متفاوت دارند. این تخت ها از جنس چوب یا فلز ساخته می شوند و دارای پایه های بسیار مقاوم هستند. در زیر برخی از این تخت ها فضای کافی برای نگهداری لوازم اضافی تعبیه شده و به راحتی می توان فضای زیر آن ها را بهینه سازی نمود. اکثر تخت خواب های دو نفره دارای تاج تخت هستند که این امر در زیبایی آن ها تاثیرگذار است.

انواع تخت خواب: دو طبقه

اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب

اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب

تخت خواب های دو طبقه با اشغال فضای کم، فضای بیشتری برای خواب فراهم می کنند. این تخت ها هم در منازل مسکونی و هم در خوابگاه ها و یا محیط های عمومی قابل استفاده هستند. این تخت ها از اتصال دو تخت که با پایه به یکدیگر متصل شده اند ایجاد می گردند. تردد بین طبقات نیز از طریق نرده ای که بین آن ها قرار گرفته صورت می پذیرد.

انواع تخت خواب: تاشو

جنس

جنس

تخت خواب تاشو برای اتاق خواب کوچک بهترین انتخاب است چرا که شما پس از استفاده به آسانی می توانید آن را رو به دیوار جمع کنید و فضای اتاق را به حالت اول برگردانید. تخت خواب تاشو دیواری در مدل های گوناگون با توجه به دکوراسیون اتاق، طراحی و ساخته می شود. از اجزای این مدل تخت می توان به بدنه، درب و جک اشاره نمود. در تولید تخت خواب تاشو یک نفره و دو نفره از ام دی اف فشرده استفاده می گردد زیرا این متریال تنها متریال تایید شده برای ساخت اینگونه تخت هاست. قسمت هایی از تخت تاشو در مقابل چشمان شما نصب می شوند و شما می توانید بر جنس و استقامت آن نظارت داشته باشید.

انواع تخت خواب: بادی

نحوه خرید

ابعاد تخت خواب دو نفره

تختخواب بادی جزء پرکاربردترین تخت هایی است که می تواند آسودگی و آرامش را برای کاربران فراهم کند. سایز این تخت ها همانند تخت های معمولی است اما به جای اینکه از فنر و یا الیاف در ساخت آن ها استفاده شود، درون آن ها با هوا پر می گردد. تخت خواب بادی مجهز به پمپ باد است که تنها با فشردن دکمه آن می توان تخت را باد کرد. این مدل تخت خواب از جنس مخمل بوده و جا به جایی آن آسان است.

مبل تخت خواب شو

انواع سرویس خواب

انواع سرویس خواب

این مدل تخت خواب کمجا هم به عنوان تخت خواب کاربرد دارد و هم به عنوان مبل و به راحتی می توان کاربری آن را از فضای نشیمن به فضای خواب تغییر داد. این مبل چند منظوره که مبل تختخوابی نیز نامیده می شود فضای کمی از اتاق را اشغال می کند، از این رو مبل تخت خواب شو، بهترین گزینه برای خانه های کوچک و بهینه سازی فضای آپارتمان می باشد. مبل یا کاناپه تخت خواب شو در تمام مکان ها از جمله اتاق کودک، اتاق نشیمن، اتاق خواب بزرگسالان و حتی محیط های اداری قابل استفاده است. برای خرید مبل تخت خواب شو می توانید به مراکز فروش مبلمان و سرویس خواب مراجعه کنید.

تخت خواب سلطنتی

سبک سرویس خواب دو نفره

سبک سرویس خواب دو نفره

تخت خواب های سلطنتی جزء قدیمی ترین و زیباترین تخت هایی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند و در دو نوع ستون دار و بدون ستون طراحی و تولید می شوند. جنس این مدل تخت ها از چوب است و بدنه و یا ستون های آن ها با اشکال بسیار زیبا منبت کاری شده اند. قرار دادن تخت های سلطنتی در اتاق خواب سلطنتی و یا کلاسیک شما ابهتی خاص به فضا می بخشد. قیمت ساخت تخت سلطنتی در مقایسه با قیمت سایر تخت های چوبی بالاتر است، از این رو، افرادی که طرفدار این مدل تخت هستند اصولاً از قدرت مالی لازم برخوردارند.

تخت خواب فرفورژه

تخت خواب فرفورژه

تخت خواب فرفورژه دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و به همین سبب طول عمر طولانی داشته و دچار پوسیدگی نمی شوند. برخلاف تخت خواب های چوبی، این مدل تخت خواب به آسانی مونتاژ می شود و به راحتی نیز قطعات آن از هم جدا می شوند. وزن تخت خواب فرفوژه سبک است، از این رو برای افرادی که اجاره نشین هستند بهترین گزینه است زیرا حمل و نقل آن به راحتی صورت می پذیرد. هر چند طرح این مدل تخت ها و منحنی هایی که روی آن ها اعمال شده همه با استفاده از فلز شکل گرفته اند اما ظاهر آن ها بسیار ظریف می باشد.

تخت خواب یک و نیم نفره

انواع تخت خواب

تخت خواب یک و نیم نفره برای استراحت فضای بیشتری در اختیار افراد قرار می دهد و غالبا بوسیله مادر و فرزندان و یا افراد بلند قد مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل تخت که تخت دوقلو نیز نامیده می شود دارای ابعادی حدود ۱۴۰ × ۲۰۰ می باشد.

تخت کینگ

انواع تخت خواب

به بزرگترین اندازه استاندارد تخت دو نفره، تخت کینگ گفته می شود. این مدل تخت ها برای هر نفر حدود ۹۰ سانتی متر فضا فراهم می کند. برای مثال افرادی که زیاد در خواب جا به جا می شوند و یا زوج هایی که با کودک خود روی تخت می خوابند این نوع تخت را انتخاب می نمایند.

تخت کویین

انواع تخت خواب

یکی از پرفروش ترین تخت خواب های موجود در بازار تخت کویین است که دارای سایزی حدود ۱۶۰×۲۰۰ می باشد. یکی از مزایای این نوع تخت، سهولت در پیدا کردن روتختی برای آن است زیرا ابعاد تخت های کویین استاندارد می باشند و روتختی سایز آن ها در بازار موجود است.

تخت خواب جک دار

انواع تخت خواب

این نوع تخت نیز می تواند برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی باشد. تخت خواب جک دار دارای دو قسمت می باشد، قسمت بالایی که می توان با کمک جک بلند کرد و حالت نیمه ایستاده قرار گیرد و قسمت دوم پایین تخت می باشد که در داخل این قسمت فضای خالی برای قرار دادن وسایل می باشد. جهت مقاومت تخت از پایه های یک تکه که تماما با سطح زمین در تماس است استفاده شده است. حالت فنر و نگهداری جک تخت نکته ظریفی در ساخت این مدل است تا به راحتی بتوان بدون نیاز به کمک تخت را بلند و خواباند.

بیشتر بدانید: بهترین سرویس خواب دو نفره

از انواع تخت خواب می توان به تخت خواب دو نفره، دو طبقه، تاشو، بادی، مبل تخت خواب شو، سلطنتی، فرفورژه، یک و نیم نفره، کینگ، کویین و تخت خواب جک دار اشاره کرد.

کلام آخر

تخت خواب یکی از وسایلی است که تقریباً ۷ الی ۸ ساعت از شبانه روز را به استراحت بر روی آن اختصاص می دهید. این المان ضروری زینت بخش اتاق خواب تمام منازل است و گاهی به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته می شود. تخت خواب تنها مکانی برای خواب نیست بلکه گاهی چند دقیقه استراحت بر روی آن منجر به رفع دغدغه های روزمره و کسب آرامش روحی و ذهنی می شود.
از انواع تخت خواب می توان به تخت خواب دو نفره، دو طبقه، تاشو، بادی، مبل تخت خواب شو، سلطنتی، فرفورژه، یک و نیم نفره، کینگ، کویین و تخت خواب جک دار اشاره کرد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه سرویس خواب چوبی را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *