مجله

انواع رنگ چوب مبلمان

رنگ چوب مبلمان

 مبلمان یکی از تاثیرگذارترین اجزای دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. مهمترین قسمت مبلمان رنگ و جنس پارچه است که با ترکیب شدن با محیط اطراف خود می توانید فضای خانه را بسیار تغییر دهید. انواع رنگ چوب مبلمان، بسیار زیاد و متنوع بوده و بیشتر بستگی به سلیقه افراد دارد امروزه در بیشتر خانه ها از مبلمان راحتی استفاده می‌شود ولی در خانه‌هایی که فضای کافی برای مبلمان کلاسیک داشته باشند استفاده از این نوع مبلمان از نوع استیل و یا چوبی آن بیشتر است.

با گذشت زمان نیز افراد می‌خواهند در رنگ مبلمان راحتی و چوبی خود تغییر ایجاد کنند و یا رنگ مبلمان در اثر کارکرد به مرور زمان فرسوده می‌شود و نیاز به بازسازی دارد. انواع رنگ چوب مبلمان بسیار زیاد است که در ادامه به توضیح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

انواع رنگ چوب مبلمان

انواع رنگ چوب مبلمان

بیشتر بدانید:راهنمای انتخاب رنگ مبل راحتی

انواع رنگ چوب مبلمان

جلا: جلا نوعی روغن است که برای براق کردن چوب استفاده می شود و برای استفاده از آن بر روی چوب می‌توان آن را با تنبر روغنی ترکیب کرد. از روغن جلا برای براق کردن چوب کف پوش، درها و سنگ های تزیینی خانه استفاده کرد.

کیلر: مانند روغن جلا برای براق کردن چوب استفاده می شود و با تینر روغنی فوری رقیق شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برابر آب مقاوم است و چوب را از رطوبت حفظ می‌کند.

رنگ چوب مبلمان بر اساس دکوراسیون خانه

رنگ چوب مبلمان بر اساس دکوراسیون خانه

نیم پلی استر: یکی از موادی است که هم می‌تواند به‌صورت براق باشد و هم به صورت مات مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آن به صورت لایه مقاوم و بر روی کیلر رایج می باشد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که میزان خشک کننده در نیم پلی استر مهم است. معمولاً این ماده پس از نیم ساعت خوش می‌شود و به رنگی که در زیر آن قرار دارد بستگی دارد و دمای هوا بین ۵ تا ۸ ساعت خشک می شود.

پلی استر: پلی استر جز رنگهای دو جزئی و سه جزئی است و سرعت خشک شدن آن از نیم پلی استر بیشتر است. این محصول پس از ترکیب حالت ژله ای پیدا کرده و بعد از اینکه بر روی سطح چوب قرار گرفته می شود.

آپوکسی: این ماده از مواد مقاوم بوده که از پلی استر مقاوم تر است. با تینر فوری رقیق می شود و معمولاً به صورت شفاف روی چوب قرار می‌گیرد. به مدت زمان نسبتاً زیادی برای خشک شدن نیاز دارد. لایه روی آن بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت کامل خشک شده و لایه زیرین آن بین ۵ تا ۷ روزخشک می شود.

نکات لازم در انتخاب رنگ مبلمان

نکات لازم در انتخاب رنگ مبلمان

بیشتر بدانید:ابعاد و اندازه استاندارد مبل راحتی

رنگ چوب مبلمان بر اساس دکوراسیون خانه

رنگ چوب و فریم، همچنین رنگ پارچه یکی از عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون خانه به شمار می آید. در ابتدا باید گفت به طور کلی در ایران بیشتر با سه رنگ قهوه ای ، طلایی و سفید ساخته می شوند؛ که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند.

  1. رنگ چوب طلایی : بیشتر در مبل های استیل و سبک کلاسیک به کار برده می شود و به همین خاطر باید در انتخاب آن دقت کرد. چرا که می‌تواند به راحتی فضا را بیش از اندازه شلوغ نماید. پارچه هایی که میتوان با این رنگ مبل ست کرد عبارتند از: طلایی و آبی روشن، طلایی و کرم، طلایی و سبز، طلایی و بنفش ، طلایی و زرشکی
  2. رنگ چوب سفید: از این رنگ چوب می‌توان در فضاهایی با دکوراسیونی غیر از کلاسیک نیز استفاده کرد. البته اگر تصمیم گیری برای تان دشوار است از ترکیب سفید و طلایی نیز می توان بهره برد. رنگ پارچه ای که برای این مبلمان می‌توان استفاده کرد: سفید و سرمه ای، سفید و رنگهای روشن مانند شیری، صورتی روشن، یاسی و ….
  3. رنگ چوب قهوه ای: معمولاً این رنگ چوب برای دکوراسیون های رسمی تر استفاده می شود. در مورد پارچه ی روشن در کنار رنگ قهوه‌ای چوب زیبایی پیدا می‌کنند و بهتر است از ترکیب رنگ‌هایی مانند: سفید شیری و آبی روشن استفاده کنید. به خاطر جزئیات زیادی که در این مدل مبلمان وجود دارد بهتر است از پارچه های ساده تری استفاده کنید. اگر به پارچه های طرحدار علاقه مند هستید می توانید فقط به میزان محدود از کاناپه های تکی و کوسن ها استفاده کنید.

نکات لازم در انتخاب رنگ مبلمان

انتخاب رنگ مبلمان از آن جهت اهمیت زیادی دارد که تاثیر بسیاری بر دکوراسیون منزل می گذارد. به نوعی می‌توان گفت که باقی وسایل داخل خانه دنبال رو و هماهنگ همین انتخاب می باشند. برای هماهنگی و تعادل بصری فضا ؛داشتن ترکیب‌ رنگهای مشخص و هماهنگ با یکدیگر می تواند فضای زیبایی را در دکوراسیون خانه شما به وجود بیاورند و انسجام آن را افزایش دهد. در انتخاب رنگ مبل به نکات زیادی باید توجه کرد. در ادامه نکاتی برای انتخاب رنگ مبل و چند رنگ مبلمان پرطرفدار و زیبا را در اختیار شما همراهان قرار خواهیم داد.

اهمیت انتخاب رنگ مبلمان

اهمیت انتخاب رنگ مبلمان

از آنجایی که رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند؛ استفاده از رنگ خاکستری تیره در فضاهای کوچک پیشنهاد نمی‌شود چرا که باعث تنگ و کوچک تر شدن خانه شما می گردد

مبلمان سفید: هیچ وقت از مد نمی‌افتد و هر وسیله با هر رنگی که خواستید را می توانید به دکوراسیون تان اضافه کنید. هنگام خرید مبلمان سفید باید به میزان مقاومت پارچه در برابر لکه دقت نمایید و پارچه هایی را انتخاب کنید که به آسانی تمیز شوند و قابل شستشو باشد.

مبلمان کرمی: مبلمان کرمی رنگ که می‌تواند بافت دار هم باشد.گزینه بسیار خوبی با قابلیت انعطاف پذیری بالا است. رنگ کلاسیک به خوبی با رنگ های سیاه، آبی تیره، قرمز یا خاکستری ترکیب می شود.

انواع رنگ مبلمان

انواع رنگ مبلمان

مبلمان قهوه ای روشن یا برنزه :رنگهای گرم خنثی به خوبی با آبی، سیاه و رنگ های پاییزی ترکیب می شوند. این رنگ‌ها همنشینی خوبی با طرح های شطرنجی سیاه و سفید یا سیاه قرمز دارد.

مبلمان خاکستری روشن :رنگ خاکستری روشن در کنار رنگ‌های گرم چوب و دیوارهای گچی و یا کاغذدیواری هایی با رنگ و طرح های شیری یا سفید بسیار زیبا جلوه می کنند.خاکستری زمینه فوق العاده برای لوازم رنگی به شمار می‌آید و به عنوان یکی از رنگ های پرکاربرد خنثی به راحتی میتواند رنگ های مختلف را در کنار خود بنشاند.

انواع مبلمان راحتی و چوبی

انواع مبلمان راحتی و چوبی

مبلمان خاکستری تیره رنگ:می تواند با بسیاری از رنگ ها ترکیب شود. به همین دلیل جز رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود ولی تفاوتی که با رنگ خاکستری روشن دارد جلوه آن در فضا می باشد. از آنجایی که رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند؛ استفاده از رنگ خاکستری تیره در فضاهای کوچک پیشنهاد نمی‌شود چرا که باعث تنگ و کوچک تر شدن خانه شما می گردد.

اغلب افراد تصور می کنند انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان چالش برانگیز و سخت می باشد. در صورتیکه اگر شما اولویت های خود را بشناسید میتوانید بهترین و مناسب ترین رنگ را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید.
گروه تولیدی عاج تولیدکننده انواع مبلمان راحتی و چوبی با بهترین کیفیت، متریال ، بسته بندی پیشرفته و پشتیبانی حرفه ای برای شما مشتریان عزیز می باشد. تمامی محصولات در این گروه تمام چوب بوده  و دارای گارانتی 18 ماهه برای شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *