مجله

راهنمای خرید کتابخانه

راهنمای خرید کتابخانه

راهنمای خرید کتابخانه برای این روزها که مدل های متنوع کتابخانه طرفدار پیدا کرده می تواند کمک زیادی به شما در طراحی دکوراسیون داشته باشد. برای انتخاب بهترین کتابخانه نکات ساده ای وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. کتابخانه ها در انواع مختلف ایستاده، کتابخانه دیواری، کتابخانه همراه میز تحریر، کتابخانه درب دار و… طراحی و تولید میشوند كه انتخاب درست کتابخانه علاوه بر نگه داری کتاب ها در چیدمان و دکوراسیون خانه شما تأثیر زیادی دارد. برای انتخاب بهترین کتابخانه با راهنمای خرید کتابخانه همراه باشید.

گروه اینترنتی عاج، در قسمت فروشگاه اینترنتی وب سایت، بهترین کتابخانه های موجود در بازار ایران را در اختیار شما قرار میدهد! برای مشاهده و خرید به بخش فروشگاهی وب سایت مراجعه کنید!

کامل ترین و مختصر ترین راهنمای خرید کتابخانه برای خانه و محل کار

از مواردی كه باید در زمان انتخاب و خرید کتابخانه چوبی و قفسه بهش فکر کرد، طرح و مدل کتابخانه ای است. كه می خواهید آن را در فضای اتاق خواب، اتاق نشیمن و یا اتاق کارتان قرار دهید. طرح های متنوع و زیادی وجود دارند كه می توانید برای فضا و سبک انتخابی شما مناسب باشند. از کتابخانه های ساده و معمولی گرفته تا کتابخانه های درب دار و کتابخانه های پلکانی ساده و پلکانی کمد دار و حتی کتابخانه های دوبعدی، همه و همه می توانید با توجه به سلیقه شما در فضا قرار بگیرند. و در کنار دیگر اجزای اتاق تان مثل صندلی راک، میز کامپیوتر و میز تحریر، به زیباتر شدن فضا کمک کنند.

انواع کتابخانه

  • پلکانی یا تکیه گاهی: این کتابخانه با طبقات پلکانی برای تکیه دادن به دیوار طراحی شده. هرچقدر بیشتر به طرف بالا میریم اندازه قفسه ها کمتر می شود.
  • کتابخانه استاندارد: این نوع کتابخانه از چوب یا MDF ساخته می شود. فضاهای مساوی، قفسه های منطبق بر هم و دارای چهارچوب بسته، شیشه ای و جنبه تزئینی از ویژگی های کتابخانه استاندارد است.
  • کتابخانه زاویه ای: این گروه از کتابخانه ها برای قرار گرفتن در گوشه اتاق طراحی و تولید شدند.
  • مکعبی: تقسیم به دو جهت افقی و عمودی و ساختن شکلی مکعب مثل، کتابخانه مکعبی را به وجود می آورد.
  • داربستی: قفسه ها در این نوع کتابخانه، بین دو اهرمی كه به شکل نردبان طراحی شدند، نگه داری می شوند.
  • کتابخانه توکار: این کتابخانه با طرح و ایده دلخواه، داخل دیوار ساخته می شود.

ویژگی های کتابخانه راهنمایی برای خرید کتابخانه

  • ارتفاع: به جنبه کاربردی و زیبایی کتابخانه باید توجه زیادی نشان داد. کتابخانه های بزرگ قیمت بیشتری دارند و رسمی تر هستند، اکثر آن ها کل دیوار را پوشش میدهند. در صورتی كه کتابخانه کم ارتفاع فضای کمی را در بر می گیرد و قسمت بالای آن هم قابل استفاده است. ارتفاع این محصول بین ۹۰ تا ۲۴۰ سانتی متر است.
  • عمق: انتخاب کتابخانه از نظر عمق به استفاده کاربری شما برمیگردد. کتابخانه ها عمقی ۳۰ سانتی متری دارند ولی نوع پلکانی یا تکیه گاهی آن ها باريک تر هستند.
  • پهنا: اگر کتابخانه بلندی داشته باشید، می توانید با قفسه های کم عرض يکسان، امکان کم و زیاد کردن و طرح دادن به آن را  در کنار دیوار فراهم کنید. کتابخانه کم ارتفاع با عرض بیشتر، را بهتر نشان می دهد، به هر حال عرض کتابخانه با طول آن سنجیده می شود.
  • فضای قفسه ها: پیشنهاد می شود قفسه های ثابت کتابخانه را قبل از خرید اندازه گیری کنید تا از کفایت فضا برای قرار دادن کتاب و اشیای زینتی مطمئن بشوید. قفسه های قابل تغییر و تنظیم، چون از این بابت مشکلی ندارند، گزینه مناسب تری هستند.

قفسه دو بعدی

در بعضی سبک های دکوراسیون از انواع کتابخانه و قفسه های مدرن وکلاسيک استفاده می شود تا نظم و زیبایی فضا به بیشترین حد ممکن خود برسد. با توجه به اهمیت کتابخانه و قفسه ها در دکوراسیون خانگی، تیم تخصصی دکوراسیون عاج قسمتی از اطلاعات مفید و کارآمد را  در قالب يک مقاله کوتاه و تاثیر گذار در اختیار شما عزیزان قرار داده تا از این پس در انتخاب و خرید کتابخانه و قفسه های مورد نیاز و مناسب برای فضا، آسوده تر و مطمئن تر از انتخابتان باشید. شما می توانید به راحتی کتابخانه و یا میز ناهار خوری و میز تلویزیون و دیگر محصولات چوبی را از عاج تهیه کنید.

سبک دکوراسیون

سبک های دکوراسیون به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند كه عبارت هستند از مدرن، نیمه مدرن و کلاسيک. تنوع وسایل در مدل های کلاسيک کمتر از سبک های دیگر هست، از این رو انتخاب های شما در این سبک بسیار محدود تر می باشد. از طرفی در سبک مدرن، شما تنوع و گستره بسیار بزرگی از وسایل و اجزا را در اختیار دارید كه می توانید با توجه به سلیقه و نوع دقیق سبک انتخابی تان هر کدوم را كه مایل بودید بخرید.

کتابخانه

باتوجه به سبک دکوراسیون، می توانید از وسایل متفاوت و خاصی در فضا استفاده کنید. فضاهای کلاسيک و قدیمی، عمدتا با مبلمان استیل، جلومبلی های کلاسيک و چوبی – شیشه ای، میز تلویزیون های کلاسيک و زیبا و همینطور کتابخانه های معمولی و ساده دکور و چیدمان می شود و خبری از مبلمان مدرن، میز تلویزیون های مدرن و کتابخانه های دوبعدی نیست. از طرف دیگر، در سبک های مدرن و نیمه مدرن انتظار می رود كه از وسایل مدرن و بروز در ابعاد بالا استفاده شده باشد.

رنگ انتخابی و رنگ غالب فضا راهنمای خرید کتابخانه

از فاکتور های مهم در انتخاب يک کتابخانه و یا قفسه زیبا، رنگ کتابخانه و یا قفسه هست. سه حالت متداول كه برای اکثر چیدمان های خانگی استفاده می شوند عبارت هستند از رنگ های متضاد، رنگ های هماهنگ و رنگ های بی اثر و پایه؛ كه دو مورد اول برای همه سبک های دکوراسیون کاربرد دارند در حالی كه استفاده از رنگ های بی اثر و پایه بیشتر برای دکوراسیون های مدرن ونیمه مدرن بکار میروند.

فرقی نمي کند قصد ایجاد تغییر در دکوراسیون کدام اتاق تان را دارید و یا می خواهید کدام قسمت از اتاق تان را متحول کنید. بهر حال می توانید با رعایت رابطه موجود میان رنگ های موجود در فضا دکوراسیونی کم نظیر و متفاوت برای فضای خود خلق کنید.

اگر می خواهید بیشتر درباره دکوراسیون مدرن، کلاسيک و یا نیمه مدرن بدانید و درباره چیدمان هرکدوم از قسمت های خانه با نهایت هوشمندی عمل کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر وبلاگ عاج را مطالعه کنید تا سطح دانایی و توانایی دکور کردن فضاهای مختلف توسط شما بیشتر از قبل بشود و طی مدت کوتاهی به يک طراح دکور تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *