مجله

راهنمای انتخاب کوسن برای مبل

کوسن مبل راحتی

اگه به راهنمای انتخاب کوسن برای مبل نیاز دارید، این مقاله مخصوص شماست! این كه از چه کوسنی برای چه چیدمانی استفاده كنیم، به سبک دکوراسیون داخلی خانه شما مربوط می شود. اگر چیدمان خانه شما سنتی است استفاده از کوسن های گلدوزی شده و زری دوزی شده می تواند برای شما انتخاب ایده آلی باشد. حال اگه شما از يک دکوراسیون مدرن پیروی می كنید، به شما استفاده از کوسن های فانتزی را پیشنهاد می كنیم و برای خانه هایی با چیدمان لوکس بهترین چیدمان به وسیله کوسن های طلایی و شال مبل های پشمی است.

با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین چیدمان ها به وسیله کوسن های متنوع آشنا كنیم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید بهترین ایده پردازی را كرده و بهترین نوع کوسن را برای مبلمان خود انتخاب كنید.

گروه عاج یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین لوازم چوبی منزل با بهترین قیمت هستند که می توانید به ایشان اعتماد کنید! برای خرید مبلمان، میزنهارخوری، تخت خواب و … به بخش فروشگاهی وب سایت مراجعه کنید! همه محصولات ارائه شده در این مجموعه با گارانتی معتبر به شما تحویل داده میشود!

بهترین کوسن

بهترین کوسن برای مبلمان

 

راهنمای انتخاب کوسن برای مبل

دکوراسیون داخلی خانه، تا حد زيادی به سلیقه شخصی و نياز به وجود المان های مختلف برمی گردد. يکی از راهكارهایی كه می شود به وسیله آن دکوراسیون مبلمان و ظاهر يا كارآمدی آن ها را تغییر داد، کوسن با طرح ها و رنگ های مختلف است. البته باید در نظر داشت كه اکثر اوقات انتخاب کوسن، تحت تاثیر سبکی كه برای مبل به كار برده می شود.

برای انتخاب کوسن باید سه نکته اصلی را در نظر داشت:

  1. رنگ
  2. طرح
  3. سایز

وقتی به تنوع برای دکوراسیون فضا نياز دارید، تعویض کوسن ها می تواند گام موثری باشد. اما توجه به رنگ، طرح و سایز آن ها ها را باید مد نظر داشت. علاوه بر این سه نکته، لازمه نكات دیگری را هم در نظر داشته باشید كه در ادامه آنها را باید دقیقتر بررسی كنیم.

توجه به سبک مبلمان

معمولا در راهنمای انتخاب کوسن برای مبل با سبک های کلاسيک از کوسن های طرح دار استفاده می شود. يا اینكه برای مبلمان های کلاسيک، از کوسن هایی میشه استفاده كرد كه طرح پارچه مبل را داشته باشند. اما این روش کمی قدیمی شده و امروزه جذابیت کمی دارد. بهتره از يکی از رنگ های زمینه مبل برای انتخاب کوسن برای مبل های کلاسيک استفاده كرد.

علاوه بر این موضوع برای انتخاب کوسن برای مبل های مدرن می توانید كاملا متنوع عمل كنید. از کوسن های رنگی و طرح دار گرفته تا ابعاد و سایزهای مختلف را می توانید برای مبلمان های مدرن با پارچه بدون طرح انتخاب كنید. اما نكاتی كه بيان می كنیم را هم باید در نظر داشته باشید.

بهترین رنگ کوسن

بهترین رنگ کوسن برای مبل

مهمترین نکته توجه به رنگبندی

برای اینكه کوسن جلوه بهتری برای فضا داشته باشد، لازمه به رنگ های ضد و نقیض توجه كرد. استفاده از رنگ متضاد با مبلمان زیبایی دو چندانی را به همراه دارد.

بری جلوه بیشتر و بهتر فضا می توانید از رنگی به كار بگیرید كه در اطراف آن هم المان هایی به آن رنگ به كار برده شده.
مثلا قرار دادن يک دکوری يا يک تابلو روی دیوار همخوان با رنگ کوسن، می تواند پیشنهاد خوبی برای زیبایی فضا و به چشم آمدن بهتر و بیشتر مبلمان به شمار برود.

معمولا پیشنهاد نمی شود از رنگ های يکسان با زمینه مبل، کوسن انتخاب كنید.
چون ظاهری يكنواخت ایجاد می كند. اما اگه تمایل به سادگی و پرهیز از شلوغی دارید، بهتر از يک رنگ دیگر هم برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید.

استفاده از سایزهای مختلف

يکی دیگه از نكاتی كه برای انتخاب کوسن برای مبل می توانید در نظر داشته باشید توجه به سایزهای مختلف است.
خوشبختانه انتخاب این المان كاربردی در دکوراسیون داخلی، از تنوع بالایی برخوردار است. مدل های مختلف کوسن در ابعاد متفاوت ضمن اینكه كارایی متفاوتی را بسته به نياز ایجاد می كنند، زیبایی چشمگیری را خواهند داشت.

البته برای اینكه همخوانی بین دکوراسیون وجود داشته باشد می توانید با اینكه سایزهای مختلفی را انتخاب می كنید، در انتخاب رنگبندی دقت كنید.
مثلا از رنگ انتخابی برای تم کلی به صورت طرح يا خط هایی بر کوسن ها استفاده كنید.

بهترین طرح کوسن

بهترین طرح کوسن برای مبلمان

به مبلمان های خنثی جلوه ببخشید

انتخاب مبلمان هایی كه رنگ خنثی مثل كرمی يا طوسی تیره و مشکی را دارند، انتخاب هوشمندانه ای است.
چون بر اثر گذر زمان، دکور را تكراری نمی كنند و خسته كننده نمی شوند. برای تنوع دادن و جلوه بخشیدن به اون ها می شود از کوسن ها كه تنوع رنگ و طرح بالایی دارند استفاده كرد.

برای این منظور جسارت به خرج بدهید و از رنگ های زنده و تند برای نتیجه مطلوب استفاده كنید. بسته به يک رنگ نباشید و گروهی از رنگ های متنوع را برای از بین بردن بی روحی فضا استفاده كنید.
البته اعتدال را نگه دارید و سعی كنید زياد هم فضا شلوغ و زننده نشود.

در راهنمای انتخاب کوسن برای مبل رنگ هایی مثل زرد، نارنجی، قرمز و آجری می توانند هارمونی جذابی را كنار هم داشته باشند. همانطور كه رنگ های بنفش، صورتی و ياسی و سفید كنار يکدیگر تناسب رنگی جذابی را ایجاد خواهند كرد.

کوسن مناسب برای مبلمان طرح دار

مبلمان هایی كه پارچه طرح دار دارند، تنوع رنگی بالایی برای انتخاب رنگ را در اختيار قرار می دهند. بهتره کمی کوسن این نوع مبلمان ها را ساده تر انتخاب كنیم. چون ممكنه علاوه بر اینكه زیبایی مبلمان را پنهان می كنند، سبب از بین بردن هارمونی ایجاد شده شوند.

به چیدمان کوسن ها دقت كنید

وقتی گزینه های مختلف انتخاب کوسن برای مبل را گلچین می كنید بهتر است به بعضی از نكات هم توجه داشته باشید. همانقدر كه تنوعی از رنگ ها را می توانید داشته باشید، باید به تقارن موجود هم توجه كنید.

گاهی بهتر است تعداد فرد را برای مبلمان های بزرگ انتخاب كنید و يکی را در مرکز قرار بدهید. اما در بعضی از موارد هم لازمه کوسن تکی يا يک جفت را برای مبلمان قرار بدهید. البته این موضوع ممكنه در حد به سزایی تحت تاثیر سایز مبلمان باشد.

پارچه مناسب کوسن مبل

جنس کوسن هایی كه انتخاب می‎كنید علاوه بر اینكه باید قابل شست و شو باشد، بهتر است به نوعی باشد كه وقت استفاده تعریق را برای فرد ایجاد نكند.
انواع روکش ها و پارچه های تهیه شده با جنس کتان، مخمل، نخی و چرم طبیعی برای این مورد بسيار مناسب هستند.
سعی كنید از كاورهایی با جنس پلاستيک برای این منظور استفاده نكنید.

سایز کوسن

بهترین سایز کوسن

به ابعاد و چیدمان دقت كنید

بهتره کوسن هایی كه سایز بزرگ تری دارند در كنار دسته ها قرار داشته باشند و با نزديک شدن به مرکز مبل ابعاد کوچکتر کوسن ها قرار گیرند.
با این كار تمام کوسن ها به چشم آمده و جنبه كاربردی خود را بروز می دهند.

علاوه بر این موضوع بهتر است تقارن را هم در چیدمان آن ها در نظر داشته باشید. گاهی ممكن است عدم تقارن هم زیبایی دکوراسیون را به همراه داشته باشد. اما بهتر است طوری باشد كه زیبایی را از بین نبرد.

 

در این متن به 8 نکته مهم برای چیدمان و انتخاب کوسن برای مبل اشاره كردیم. با اینكه انتخاب آن می تواند با سلیقه شخصی متفاوت باشد. اما این نكات ارائه شده در انتخاب بهتر و كاربردی تر می تواند بسيار موثر باشد. امیدواریم راهنمای انتخاب کوسن برای مبل برای شما مفید بوده باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *