مجله

انتخاب رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب

مقاله انتخاب رنگ اتاق خواب می تواند کمک بسیار خوبی برای افرادی باشد که به رنگ شناسی اهمیت زیادی می دهند،  علم روانشناسی روحيات انسان ها را در گروه های مختلفی طبقه بندی می كند تا پیشنهاداتی برای داشتن زندگی بهتر ارائه كند. از نحوه صحبت كردن تا روی هم قرار دادن دست ها، از بوی عطر تا رنگ مورد علاقه!

واضح است كه با وجود بیش از هفت میليارد انسان بر روی كره زمین، هفت میليارد سلیقه متفاوت هم وجود دارد. پس درست نیست كه شما را محدود به رنگ يا بویی كنند كه شبیه يک دسته انسان دیگر بشوید. نکته مهم در بحث روانشناسی و مهم تر از آن روانشناسی رنگ ها این است كه از بین همه انسان ها، بیش تر آن ها علاقه دارند كه چارچوب ها و محدودهایی داشته باشند تا راحت تر مسیرشون را پیدا كنند.

گروه عاج یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین لوازم چوبی منزل با بهترین قیمت هستند که می توانید بهشون اعتماد کنید! برای خرید مبلمان، میزنهارخوری چوبی ، تخت خواب و … به بخش فروشگاهی وب سایت مراجعه کنید! همه محصولات ارائه شده در این مجموعه با گارانتی معتبر به شما تحویل داده می شود.!

بهترین رنگ اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب و تخت خواب مناسب!

برای داشتن بهترین رنگ اتاق خواب می توانید دو يا سه مورد از رنگ هایی را كه دوست دارید، با توجه به قواعد ترکیب رنگ و با توجه به این كه چه رنگ هایی با هم ست می شوند، با هم ترکیب كنید و فضا را طوری رنگ آمیزی كنید كه حال و هوای اتاق خواب، برای شما زیبا و دلپسند باشد.

اندازه اتاق خواب

اولین نکته ای كه در انتخاب رنگ اتاق خواب باید درنظر داشته باشید، اندازه اتاقتون هست. اگر اتاق خواب شما کوچک باشد، انتخاب رنگ های تیره باعث می شود کوچک تر جلوه كند. اگر اتاق خوابتان به اندازه قابل قبولی بزرگ است، می توانید از طیف رنگی براق تر استفاده كنید.

توجه به فضا و جو موردعلاقه

دوست دارید كه اتاقی با فضای آرام داشته باشید يا محیطی عجیب تر و پیچیده تر می پسندید؟ هر طیف رنگی، حال و هوای خاصی را به فضا القا می كند. مثلا، رنگ سبز در فضا يادآور حالت طبیعت و آرامش است. رنگ قرمز يا صورتی حالتی از عشق و شور به محیط می بخشد و….

درنظر گرفتن هماهنگی اسباب و اثاثیه

همه می دانند كه برای داشتن اتاقی زیباتر لازم است انتخاب رنگ اتاق خواب و طرح اسباب اتاق و رنگ دیوار اتاق تناسب وجود داشته باشد.

انتخاب رنگ هایی با تأثیرگذاری زياد

برای اینكه حالت کسل كننده فضا گرفته بشود، بهتر است برای رنگ دیوارها يا بعضی از اجسام اتاق از رنگ های تندتر استفاده بشود. مثلا می توانید يکی از دیوارها را به رنگی شادتر و متفاوت تر در بیاورید يا از بالش ها و پتوهای رنگ تند استفاده كنید.

امتحان كردن رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب باید پیش از اینكه كاملا روی همه دیوارها زده شود، روی بخش کوچکی از دیوار اتاق امتحان شود. آزمایش كردن میزان هماهنگی رنگ با اتاق باعث می شود پیش از رنگ كردن كامل اتاق پشیمان نشویم.

بهترین رنگ ها برای اتاق خواب

همه ما دوست داریم، خلوت دِنجی داشته باشیم و از شلوغی های دنيا به آرامش آن پناه ببریم. ۴ رنگ وجود دارد كه طیف آن برای انتخاب رنگ اتاق خواب از همه مناسب تر می باشد. پس با ما همراه باشید تا این رنگ ها را به شما معرفی كنیم:

 انتخاب رنگ آبی برای اتاق خواب

وقتی صحبت از رنگ اتاق خواب می شود، آبی از اولین گزینه ای كه به عنوان نماد آرامش به ذهن خطور می كنه. انتخاب رنگ آبی انتخاب بسيار مناسبی است، چون رنگ آبی آرامش خاصی دارد و طیف های آن برای ایجاد فضایی آرام بسيار مناسب است؛ به ویژه رنگ آبی کم رنگ كه حس وحال خوبی به فضا می دهد.

انتخاب دیگه شما از ميان طیف های آبی، رنگ آبی سلطنتی می باشد. فرقی نمی كند كه دکوراسیون اتاق تان، روستیك ، سنتی است يا کلاسيک و…، در هر حال انتخاب رنگ آبی سلطنتی به انسجام فضا کمک شايانی می كند. حتما قبول دارید كه چنین رنگی برای خانه های ساحلی و ویلایی هم بسيار زیبا و مناسب است. از ميان تیره های رنگ آبی، آبی کبود هم مناسب  و در طراحی داخلی و دکوراسیون این روزها، رنگی خنثی به شمار می رود. چنین رنگی به فضا، حالت دنج و البته جمع وجور می دهد. برای خرید تخت خواب ها هم رنگ آبی طرفداران زیادی دارد!

سبز

سبز برای اتاق خوااب

رنگ سبز برای اتاق خواب

حتما شنیدید و احساس كردید كه سبز رنگی آرامش بخش می باشد. انتخاب رنگ سبز روشن برای اتاق خواب در سبک دکوراسیون سنتی (كانتری) به همراهی اشيایی با طرح گل بسيار چشم نواز خواهد بود. تیره های روشن رنگ سبز برای دکوراسیون سنتی بسيار مناسب است، چون هم با اشيا و اجسام قدیمی هماهنگی دارد و هم شادابی لازم برای ورود به هنگام خواب را به شما القا می كند.

در انتخاب رنگ سبز فقط به دنبال طیف رنگی ساده و کم رنگ نباشید. مثلا سبز زمردی، رنگی كه به فضا تأثیرگذاری فوق العاده ای می دهد. این رنگ به اتاق خواب شما حالتی شاداب و هیجان انگیز می دهد و هر بار كه وارد فضا می شوید، انگار به مسافرتی جذاب رفته اید.

 انتخاب رنگ خاگستری برای اتاق خواب

این رنگ خنثی، باعث می شود كه در پرتوی آرامش بخشی كه ایجاد می كند به راحتی استراحت كنید. البته این سادگی و آرمش مانعی برای انتخاب سایر اسباب ها و دکوراسیون نیست. درواقع، به کمک خاکستری می توانید از هر رنگ دیگری كه بخواهید برای سایر اسباب ها و تزئینات استفاده كنید.

اگه از طیف های طوسی روشن و خاکستری مایل به آبی استقبال می كنید، این رنگ ها هم می تواند گزینه خوبی برای رنگ اتاق خواب باشد. خاکستری مایل به آبی رنگی خنثی است كه به فضا آرامش و گرمایی ساده می دهد. این رنگ در تابستان ها هم حالتی شاداب به اتاق می دهد و گرما را خنثی می كند.

انتخاب رنگ خاکستری تیره هم گزینه خوبی می باشد. شاید در ابتدا کمی مردد باشید، اما با کمی دقت متوجه خواهید شد كه این رنگ هم در دسته رنگ های خنثی جا می گیرد و با وجود آن می توانید سایر عناصر اتاق را به هر رنگی كه دوست دارید، انتخاب كنید.

سفید

اتاق خواب رنگ سفید

رنگ سفید برای اتاق خواب

سفید بهترین گزینه برای انتخاب رنگ اتاق خواب محسوب می شود. نکته مهم و عالی درباره رنگ سفید این است كه هیچ ریسکی در انتخاب آن وجود ندارد و با هر رنگ و تزئینی سازگار است. وقتی رنگ اتاق خواب را سفید انتخاب می كنید، برای مدتی طولانی به تغییر رنگ دیوارها نياز پیدا نمی كنید.

گاهی انتخاب سبک روستيک در اتاق باعث می شود، فضا کمی تیره و به هم ریخته به نظر برسد. در این صورت باید از رنگ سفید استفاده كنید تا جلوه ای بازتر و مرتب تر در اتاق شکل بگیرد. درواقع، این رنگ در كنار سبک روستيک نوعی تعادل به فضا می بخشد.

رنگ سفید مناسب ترین گزینه برای رنگ اتاق خواب های کوچیك است، چون فضا را بزرگ تر نشون می دهد و نقاط و گوشه های تاريک را هویدا و روشن می کند. برای اتاق مهمان هم از رنگ سفید استفاده كنید، چون ضمن آرامش بخشی و…، هیچ کس با آن مخالفتی ندارد. شاید مهمان شما از رنگ سبز خوشش نياد، اما قطعا با سفید مخالفتی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *