مجله

قیمت مبلمان راحتی تک نفره

قیمت مبلمان راحتی تک نفره

در این مقاله قصد داریم موضوع قیمت مبلمان راحتی تک نفره را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی را در این رابطه بیان کنیم. با وجود عوامل متعددی که قیمت مبل های راحتی تک نفره را مشخص می کنند، کاملا واضح و مشخص است که قادر به بیان یک قیمت واحد برای مبل های راحتی تک نفره نیستیم.
اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن کاملا با یکدیگر متفاوت است، اما در هر دو سبک مبلمان راحتی تک نفره جایگاه ویژه ای دارد. شاید در ابتدا به این موضوع فکر کنید، که مبل تک نفره در دکوراسیون داخلی فقط برای زیبایی کاربرد دارد، اما باید بگوییم که این تفکر کاملا اشتباه است و یک مبل تک نفره از کاربردی ترین وسیله ها در طراحى دکوراسیون داخلى به حساب می آید.
در هنگام طراحى دکوراسیون داخلى، طراح باید به طور همزمان به زیبایی و کاربرد فیزیکی فضا فکر کند و بر طبق این اصول وسیله ها را بچیند. مبل تک نفره این قابلیت را دارد، که هم فضا را زیبا کند و هم کاربرد آن را بالا ببرد، به خصوص اگر فضایی که در اختیار دارید مساحت كمي داشته باشد، مبل هاى دیگر مانند کاناپه یا مبل دو نفره نیاز به فضاهای بزرگ دارند، این در حالی است، که یک مبل تک نفره به آساني در فضاى کوچکی هم جاى مى گیرد.

بیشتر بدانید: اهمیت مبلمان راحتی در زندگی روزمره

از عوامل موثر بر قیمت مبلمان راحتی تک نفره می توان به نقش زیبایی، جنس و مدل اشاره کرد.

نقش زیبایی در قیمت مبلمان راحتی تک نفره

مبلمان طوسی

رنگ طوسی مبل

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با قیمت مبل های راحتی تک نفره پیش می آید، این است که آیا زیبایی یک مبل به قیمت آن ربطی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر زیبایی هیچ ارتباطی با قیمت مبل های راحتی تک نفره ندارد. یعنی هیچ گاه با این جمله رو به رو نمی شوید که این مبل قیمت بالایی دارد، زیرا زیبا است.
اما توجه داشته باشید که زیبایی به عواملی بستگی دارد و این عوامل بر روی قیمت مبل های راحتی تک نفره تاثیر می گذارند. یعنی زیبایی به طور غیر مستقیم بر روی قیمت مبل های راحتی تک نفره تاثیر می گذارد.
یکی از مهم ترین عواملی که باعث زیبایی در مبل های راحتی تک نفره می شود، جنس آن ها است. اگر چه موضوع جنس به خودی خود مبحثی مجزا و البته طولانی می باشد که در ادامه به طور کامل آن را شرح می دهیم، اما توجه داشته باشید که هر چه جنس یک مبل بهتر باشد، زیباتر خواهد بود.
برای ساخت مبل های راحتی تک نفره از چوب های مرغوب و با کیفیت استفاده نمی شود، زیرا معمولا در مبل های راحتی تک نفره چوب مشخص نیست، اما در بعضی از مدل های خاص شاهد این هستیم که دسته مبل چوبی است. در چنین مبل هایی معمولا چوب تزیین شده می باشد، همین موضوع سبب خواهد شد که زیبایی مبل افزایش پیدا کند، البته این موضوع بر روی قیمت مبل های راحتی تک نفره هم تاثیر می گذارد و به این صورت قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

تأثیر جنس بر قیمت مبلمان راحتی تک نفره

مبل زرد

رنگ زرد مبلمان

هنگامی که در رابطه با جنس مبل های راحتی تک نفره صحبت می کنیم، هدف و منظور ما چندین مورد است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. یکی از مهم ترین مواردی که بر روی جنس مبل های راحتی تک نفره تاثیر می گذارد، اسکلت مبل است، اگر چه همانطور که گفتیم، برای ساخت مبل های راحتی تک نفره از چوب های مرغوب و با کیفیت بالا استفاده نمی کنند، اما باز هم نباید این چوب ها کیفیت پایینی داشته باشند، زیرا ماندگاری و تداوم یک مبل با اسکلت آن تضمین می شود.
بعد از اسکلت یک مبل، نوع فوم به کار برده شده در آن تاثیر به سزایی در تعیین قیمت مبل های راحتی تک نفره خواهد داشت. در مبل های دیگری غیر از مبل راحتی، شاهد این هستیم که فقط از فوم های سرد یا فوم گرم برای ساخت مبل استفاده می کنند، اما برای ساخت مبل های راحتی از متریال دیگری مانند پشم شیشه هم استفاده می شود.
به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید مبل های راحتی تک نفره به جنس متریال به کار برده شده در آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید. فوم گرم ماندگاری بسیار کمی دارد، یعنی بعد از دو یا نهایتا چهار ماه مجبور به تعویض آن خواهید بود، اگر چه در همان ابتدا مبلغ کمتری را می پردازید، اما با تعویض سریع آن هزینه شما دو برابر خواهد شد.
در رابطه با پشم شیشه باید بگوییم که از فوم گرم ماندگاری بیشتری دارد، اما باز هم ماندگاری آن نسبت به فوم سرد کمتر است. توجه داشته باشید که قیمت آن هم به همین صورت است. بهترین متریالی که برای مبل های راحتی وجود دارد، فوم سرد می باشد. مبل هایی که با فوم های سرد ساخته شده اند، اگرچه در ابتدا قیمت کمی بالاتر دارند، اما این قیمت با ماندگاری بالای آن جبران خواهد شد.
پارچه مبل عامل دیگری است که بر روی جنس آن و در نتیجه قیمت مبل های تاثیر می گذارد. در رابطه با پارچه به کار رفته شده برای ساخت مبل های راحتی تک نفره باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتما در تراکم بالایی باشد، زیرا در غیر این صورت بعد از مدت کوتاهی پاره می شود و ناگزیر به تعویض آن خواهید بود.
در هنگام خرید مبل به جنس پارچه آن توجه کافی داشته باشید، با دست کشیدن بر روی مبل به آسانی می توانید متوجه جنس پارچه شوید. لازم به ذکر است که در حال حاضر کارخانه هایی در ایران وجود دارند که پارچه هایی با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند، بنابراین به کیفیت پارچه دقت کنید، نه به کشور تولید کننده آن و توجه داشته باشید که قیمت بالا تضمین کننده کیفیت بالا نخواهد بود.
در نهایت در رابطه با جنس مبل باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر از بهترین متریال موجود در بازار استفاده کنید، اما این متریال به طور دقیق و درست بر روی هم قرار نگرفته باشد، مبل تولید شده جنس خوبی نخواهد داشت. در تولید مبل به مرحله ای که متریال مورد نیاز بر روی هم قرار می گیرد، رویه کوبی می گویند، توجه داشته باشید که رویه کوبی مبل به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد.
یکی از بهترین راه هایی که با توجه به آن می توانید به درست بودن کار رویه کوبی پی ببرید این است که پارچه مبل باید به طور یکپارچه و مرتب بر روی فوم ها کشیده شده باشد و مبل هیچ گونه درز بازی نداشته باشد، یا پارچه در قسمتی جمع نشده باشد، پس در هنگام خرید به این موارد توجه و دقت داشته باشید.

تأثیر مدل بر قیمت مبلمان راحتی تک نفره

مبلمان زرد

مبل رنگ زرد

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با قیمت مبل های راحتی تک نفره پیش می آید، این است که آیا مدل مبل های راحتی تک نفره بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد یا خیر؟
برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که مدل های مختلف مبل های راحتی تک نفره متناسب با عوامل متعددی از جمله، جنس و رنگ مبل تعیین می شوند و مدل به تنهایی موضوعی نیست که بر روی قیمت مبل های راحتی تک نفره تاثیر بگذارد، بلکه تفاوت هایی که در مدل های مختلف وجود دارد، باعث تفاوت و تغییر در قیمت می شوند که در ادامه این موارد را هم بررسی خواهیم کرد.
در مطالب فوق به این موضوع اشاره داشتیم که جنس یک مبل چه تاثیر بر روی قیمت آن دارد. طبق مطالبی که در قسمت های قبل توضیح داده ایم، نوع اسکلت یک مبل، متریالی که به عنوان پر کننده برای مبل به کار می رود، پارچه یک مبل و همچنین نوع رویه کوبی انجام شده بر روی قیمت مبل های راحتی تک نفره تاثیر می گذارند.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در مدل های مختلف این عوامل موثر بر قیمت به یک نسبت وجود ندارند. به عنوان مثال یک مبل راحتی تک نفره ممکن است، پارچه ای از جنس بسیار عالی داشته باشد، اما با فوم گرم پر شده باشد، یا مبلی دیگر با فوم سرد پر شده باشد، اما اسکلت خوبی نداشته باشد، یا مبلی از بهترین مواد تهیه شده باشد، اما به خوبی رویه کوبی نشده باشد.
همانطور که در مطلب بالا به این موضوع اشاره داشتیم، تفاوت در مدل یک مبل با توجه به تغییراتی اعمال می شود که در نوع ساخت آن مبل وجود دارد، البته به این نکته هم توجه داشته باشید که بعضی از تولید کننده ها مبل را به قیمتی منصفانه می فروشند و اگر تولید کننده ای خود به طور مستقیم فروش داشته باشد، به علت آن که واسطه های کمتری در بین فروشنده و خریدار وجود دارد، شخص می تواند مبل مورد نیاز خود را با قیمت کمتر و منصفانه تری خریداری کند.

قیمت مبل راحتی تک نفره چه تاثیری در خرید آن خواهد داشت؟

مبل طوسی

رنگ طوسی مبلمان

توجه داشته باشید که نه تنها در خرید مبل های راحتی تک نفره، بلکه در همه خرید هایی که شخص انجام می دهد، قیمت و هزینه نقش بسیار مهمی دارد. تصور کنید که یک مبل تک نفره بسیار مناسب و ایده آل را در بازار دیده اید و قصد دارید که آن را بخرید، در هنگام خرید متوجه می شوید که بودجه ای که برای خرید این مبل در نظر گرفته اید، کمتر از قیمت مبل مورد نظر می باشد، پس کاملا واضح و طبیعی است که در این حالت قدرت خرید مبل مورد نظر خود را نخواهید داشت.
برای رفع این مشکل چند راه حل ساده و کاربردی به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید می تواند کارساز باشد. در ابتدا به شما توصیه می کنیم که از تولید کننده های مبل، خرید خود را انجام دهید، زیرا همانطور که گفتیم، در این حالت به علت حذف واسطه ها می توانید خرید خود را با صرف هزینه کمتر انجام دهید که در این بحران اقتصادی موضوع بسیار مهمی است.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فریب نخورید! متاسفانه بعضی از فروشنده های مبل با مشتری های خود صادق نیستند. به عنوان مثال مبلی که از فوم گرم تهیه شده است، را به عنوان مبل ساخته شده با فوم سرد با قیمت بالاتری می فروشند. برای تشخیص این موضوع کافی است، بر روی مبل بنشینید، فوم گرم به سرعت به فرو می رود و به سرعت هم به حالت اولیه برمی گردد، این در حالی است که فوم سرد کاملا برعکس عمل می کند.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در هنگام خرید به کشور تولید کننده مبل توجه داشته باشید. متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که مبل های ساخت ایران را به جای مبل های ترک به فروش می رسانند و قیمت بیشتری را از مشتری دریافت می کنند. در این قسمت لازم می دانیم به این موضوع مهم اشاره کنیم که مبل های ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارند و در بازارهای جهانی یکی از بهترین کشورهای تولید کننده مبل، ایران است، پس به شما پیشنهاد می کنیم که مبل های راحتی تک نفره ساخت ایران را خریداری کنید.

بیشتر بدانید: مبل راحتی و چیدمان آن

نوع اسکلت یک مبل، متریالی که به عنوان پرکننده برای مبل به کار می رود، پارچه یک مبل و همچنین نوع رویه کوبی انجام شده بر روی قیمت مبل های راحتی تک نفره تاثیر می گذارند.

کلام آخر

در سال های اخیر شاهد این هستیم که مساحت منزل های مسکونی کاهش پیدا کرده است. در این حالت لازم و ضرورى مى باشد، که از مساحت کم، بیشترین استفاده ممکن برده شود و به همین دلیل استفاده از مبلمان راحتی تک نفره کمک بسیاری به شما مى کند، البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب یک مبل تک نفره باید آن را با دیگر وسیله ها هماهنگ انتخاب کنید.
نکته دیگری که در رابطه با تاثیر مبلمان راحتی تک نفره در دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید این است، که معمولا افراد نشستن بر روى مبل تک نفره را به نشستن بر روى مبل هاى دو نفره یا کاناپه ترجیح مى دهند، زیرا تنها هستند و کسی نزدیک آن ها نیست و از آنجایی که سبک زندگى انسان ها رو به راحتی و آسایش حرکت می کند، پس طبیعی است، که استفاده از مبل تک نفره هم رایج تر و کاربردی تر باشد.
از عوامل موثر بر قیمت مبلمان راحتی تک نفره می توان به نقش زیبایی، جنس و مدل اشاره کرد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی رستوران و کافی شاپ هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه مبل راحتی را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *