مجله

استفاده از انواع مبل در دکوراسیون پاسیو

استفاده از مبل در پاسیو

امروز با توجه به اینکه بیشتر افراد زندگی آپارتمانی را ترجیح می‌دهند، بخشی از فضای ساختمان خود را به بالکن و پاسیو یا به‌اصطلاح حیاط‌ خلوت اختصاص می‌دهند. دکوراسیون و طراحی این قسمت از منزل که به‌عنوان محیطی دنج در نظر گرفته می‌شود، در آپارتمان‌هایی که اغلب فاقد حیاط هستند یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی به‌حساب می‌آید. برای طراحی دکوراسیون داخلی پاسیو ایده‌های بسیاری پیش روی شماست که باکمی خلاقیت و کمک گرفتن از طراحان داخلی یا افراد ماهر در این کار می‌توانید مکانی آرام، زیبا و آرامش‌بخش برای خود خلق کنید. یکی از این ایده ها می تواند استفاده از مبل در دکوراسیون پاسیو باشد.

فضای پاسیو

عبارت پاسیو نیز در تعریف عامیانه به معنای نورگیر یا حیاط‌خلوت شناخته می‌شود. فضایی بدون سقف یا با سقف شفاف که اغلب در آپارتمان‌های کوچک برای تهویه و نورگیری ساخته می‌شدند.

اما بعدها طراحی پاسیو با ارائه ایده‌های جذاب‌تر محیطی رؤیایی در گوشه‌ای از ساختمان برای اهالی ایجاد کرد. همچنین بسیاری از افراد از پاسیو به‌عنوان گلخانه‌ای برای نگهداری و کاشت گل و گیاه جهت سرگرمی خود و ایجاد فضایی سبز در دل ساختمان استفاده می‌کنند.

مبلمان پاسیو

مبلمان پاسیو مدل‌هایی از مبلمان های راحتی هستند که متناسب با مقدار محوطه باز و حیاط‌خلوت انتخاب می‌شوند. این مبلمان معمولاً دارای یک صندلی راحتی بزرگی به همراه یک میز بزرگ برای پذیرایی قرار داده می‌شوند.

این مدل از مبلمان علاوه بر زیبایی که به دکوراسیون حیاط‌خلوت شما می‌بخشند، باید راحتی و آسایش را هم با خود به همراه داشته باشند. همچنین باید نگهداری از آن‌ها نیز آسان باشد. زیرا قرار دادن مبل در فضای های باز که با آب‌وهوا و نور خورشید در تماس مستقیم هستند و امکان نفوذ رطوبت در آن‌ها بسیار بالا است، امکان آسیب دیدن را در آن‌ها افزایش می‌دهد. همچنین فضای پاسیو می‌تواند با خود یک خواب دل‌نشین و سبکی را به همراه داشته باشد.

بنابراین استفاده از مبل در دکوراسیون پاسیو انتخاب بسیار مهمی می تواند باشد برای  اینکه بتوان دقایقی چند بر روی آن دراز کشیده و خوابی کوتاه و آرامش‌بخش بر روی آن داشت.

 نکات مهم در خرید مبلمان پاسیو

داشتن کشو یا قفسه

یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای استفاده از مبل در دکوراسیون پاسیو، این است که مبلمان بهتر است از قفسه و یا کشویی جهت نگهداری از وسایل اضافی و یا ضروری داشته باشند. داشتن کشو می‌تواند از ریخت‌ و پاش‌های اضافی جلوگیری کند و به محیط اطراف نظم و ترتیب خاصی ببخشد.

 

جنس مبلمان پاسیو

یک انتخاب مناسب برای داشتن مبلمانی مناسب برای فصول پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود، انتخاب مبلمانی از جنس الیاف و گرم است که می‌تواند راحتی و آسایش را به گوشه دنج حیاط‌خلوت خانه‌تان ببخشد. استفاده از مبلمان‌های حصیری هم به لحاظ کیفیت و زیبایی و همچنین به دلیل برخورداری از قیمت مناسب، می‌تواند انتخابی به‌جا و درست برای حیاط‌خلوتمان باشد. به‌طورکلی جنس مبلمان پاسیو می‌تواند:

تمام چوب: از چوب‌های متراکم ساج، اکالیپتوس و سرو ساخته‌شده، که در برابر رطوبت و حشرات مقاوم هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند.

فلزی: از جنس آهن و آلومینیوم ضدزنگ هستند که دارای وزن سبک و پوشش بالا در برابر رطوبت و نور خورشید دارند.

نانو: این نوع مبلمان علاوه برداشتن پارچه‌هایی زیبا و مقاوم در برابر پوسیدگی نیز پایدار هستند.

پی‌وی‌سی: جنس این نوع مبلمان بین پلاستیک و چوب است که قیمت مناسبی دارند و در برابر عوامل بیرونی مقاومت بالایی دارند.

پلاستیکی: ساخته‌شده از پلاستیک‌های بازیافتی و دارای وزن سبک و مقاومت بالا هستند.

تختخواب‌شو: نسبت به سایر مبلمان قیمت بالایی دارند، اما اگر از پارچه‌های مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش، رطوبت و کثیفی تهیه‌شده باشند دوام بالایی دارند.

مبلمان حصیری: مناسب برای آب‌وهوای گرمسیری و خشک، دارای مقاومت بالا در برابر نور خورشید و وزن سبک هستند.

 

مواردی که زمان خرید مبلمان پاسیو باید در نظر بگیریم

  • مناسب برای آب‌وهوا و فضای موردنظر
  • انتخاب ست مبل محوطه مناسب با اندازه محیط موردنظر
  • دارای صندلی‌های راحت و قابل شستشو
  • به علت قرارگیری در فضای باز دارای نگه‌داری ساده‌تر نسبت به سایر مبلمان
  • رنگ و مدل مبلمان مناسب با فضا و دکوراسیون
  • انتخاب از انواع مبل محوطه که دارای تنوع بالا و چندمنظوره
  • مقاومت بالا ازنظر استحکام
  • دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت

انواع مدل مبلمان برای فضای پاسیو

مبلمان مدل آل

این روزها شاهد استفاده بسیار از مدل ال مبلمان در دکوراسیون و چیدمان‌ها هستیم. مبلمان مدل ال با ظاهری شکیل و زیبا باعث شده است تا افراد زیادی در حیاط‌خلوت خود از این مبلمان استفاده کنند.

مبلمان ال با توجه به اینکه فضای مناسبی را برای پذیرایی کردن ایجاد می کند، ،فضایی جذاب و دیزاین مدرنی را به فضای شما می‌بخشند. علاوه بر آن اگر خانواده پرجمعیتی هستید و یا میزبان مهمانی‌های زیادی در خانه خود هستید، مبلمان ال شکل می‌توانند بهترین گزینه برای انتخاب در دورهمی ‌های شما باشند.

مبلمان ناهارخوری

انتخاب مبلمان ناهارخوری می‌تواند بهترین انتخاب در فضای پاسیو شما باشد. زیرا یکی ازلحظات شیرین شما، صرف وعده‌های غذایی با خانواده تان و دوستانتان می‌شود. اما باید در تهیه کردن مبل ناهار خوری دقت کنید به ویژه اگر به صرف غذا در فضای باز علاقمند هستید. و تمایل دارید که تمام اعضای خانواده را دورهم جمع کنید.

مبلمان ناهارخوری به اشکال مختلی نظیر دایره‌ای، ترکیب مبل و نیمکت به شکل مستطیل، مبل ال و یا به شکل مبل راحتی موجود هستند که تنوع بالا در مدل‌ها دست شما برای انتخاب بهترین مدل باز می‌گذارد.

مبلمان نیم ست

مبل‌های نیم ست باوجوداینکه فضای اندکی از حیاط‌خلوت شمارا اشغال می‌کنند اما درعین‌حال کارایی بسیاری در دکوراسیون پاسیو دارند. می‌توانید بر روی نیم ست زیبای خود بنشینید و از تماشای منظره رو به روی خود و نوشیدن چای نهایت لذت را ببرید. همچنین اگر تعداد مهمان‌هایتان محدود است چه‌بهتر که بر روی نیم ست زیبای باغ خود از آن‌ها پذیرایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *