مجله

مبلمان روف گاردن

مبل روف گاردن

این روزها افراد استفاده متفاوت تری از پشت بام خانه دارند و با بکارگیری وسایل و تجهیزات پشت بام خانه خود را تبدیل به تفریحگاه تبدیل می کنند. برای فراهم کردن امکانات رفاهی در پشت بام یا روف گاردن به تجهیزاتی از جمله گل و گیاه، مبلمان ، کف سازی و دیگر تزئینات احتیاج است.مبلمان روف گاردن یکی از ضروریات در روف گاردن است.

بکار بردن مبلمان در روف گاردن اهمیت بالایی دارد به این خاطر که شما زمان زیادی در آن مشغول مطالعه کردن و صحبت کردن با دوستان و عزیزانتان هستید. با توجه به اهمیت فراهم کردن تجهیزت لازم برای آسایش و راحتی در روف گاردن بهتر است در خرید مبلمان مناسب برای این مکان دقت لازم را داشته باشید.

ما در این مقاله به یاری شما آمده ایم تا شما با اطلاعات موجود در این مقاله به راحتی بتوانید مبلمان مهم و کاربردی را در روف گاردن انتخاب کنید.

چرا باید از مبلمان در روف گاردن استفاده کنیم؟

بکاربردن مبلمان و میز و صندلی در روف گاردن این مکان را به محیط دنجی تبدیل خواهد کرد که برای تفریح و استراحت و همچنین صرف غذا می توانید از این مکان استفاده کنید.

در انتخاب مبلمان مناسب برای روف گاردن باید به کیفیت و دوام آن توجه داشته باشید. با انتخاب یک مبلمان با کیفیت و با دوام می توانید عاقلانه عمل کنید. راحتی مبلمان نیز اهمیت بالایی دارد و شما با انتخاب یک مبلمان راحتی مناسب می توانید در پشت بام به راحتی بنشینید و از فضای آزاد نهایت استفاده را ببرید.

در کنار مبلمان مناسب می توانید سایر تجهیزات را نیز در روف گاردن جهت راحتی و آسایش خود و عزیزانان قرار دهید تا بتوانید در این مکان به راحتی بنشینید، لم بدهید و اطراف را از ارتفاع بالا مشاهده کنید.

 

ویژگی های مبلمان مناسب روف گاردن

اینکه مبلمانی که در روف گاردن بکار می رود باید چه ویژگی های داشته باشد از موارد مهمی ست که باید به آن توجه داشت. ما در این قسمت از متن به بیان ویژگی های مبلمان مناسب روف گاردن می پردازیم تا شما بتوانید با استناد بر این موارد بهترین و مناسبترین مبلمان را برای روف گاردن خانه خود انتخاب کنید.

 

مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

همان طور که می دانید روف گاردن یا همان پشت بام همیشه در معرض نور خورشید، باران، برف، سرما و گرما و همچنین وزش باد قرار دارد.

به همین خاطر یک مبلمانی که باید در روف گاردن بکار رود باید نسبت به این تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشد. مبلمانی که در روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد باید از مواد اولیه مرغوب ساخته شده باشد در واقع باید از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد.

 

تسریع در تمیز کردن و شستشو

به خاطر اینکه مبلمان روف گاردن در معرض شرایط آب و هوایی قرار دارد در برخی از مواقع کثیف خواهد شد بدین منظور مبلمان باید به راحتی شسته شود و بعد از هر بار شسته شدن بافت و رنگ خود را حفظ کند.

 

داشتن خاصیت ضد آب بودن

همان طور که می دانید بر اثر تغییرات آب و هوایی احتمال نفوذ رطوبت به داخل مبلمان روف گاردن هست. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل مبلمان باید مبلمان به طور کامل عایق بندی شده باشد.

خاصیت ضد آب بودن مبلمان اهمیت بالایی در دوام و عمر مبلمان روف گاردن دارد. به همین منظور مبلمان روف گاردنی را انتخاب کنید که عایق بندی شده باشد.

مبلمان روف گاردن

مبلمان راحتی روف گاردن

انواع مبلمان روف گاردن

منظور از مبلمان روف گاردن تنها خود مبلمان نیست بلکه منظور همه تجهیزاتی است که در روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد

این تجهیزات شامل میز و صندلی، مبلمان، نیمکت، الاچیق، سایبان، پرگولا است که با کمک این تجهیزات در پشت بام می توان مکان تفریحی را به پا کرد.

دقت داشته باشید همه این تجهیزات در فراهم کردن محیط دنج برای استراحت اهمیت بالایی دارد. انتخاب تک تک این تجهیزات نیاز به دقت زیادی دارد اما با شناخت هر کدام شما به راحتی می توانید هر کدام از تجهیزات را انتخاب و خریداری کنید.

آلاچیق

الاچیق یکی از مهمترین موارد در مبلمان روف گاردن است در حقیقت آلاچیق یک فضای کاملا مسقف است که با استفاده از آن می توان مکان مناسبی را در پشت بام ایجاد کرد. از طرفی با ساخت الاچیق در پشت بام می توان تجهیزات دیگر را از باد، باران و آفتاب حفظ کرد.

آلاچیق ها از چهار طرف پوشیده شده اند و در تمام فصول می توان از آن در پشت بام استفاده کرد. هر کدام از آلاچیق ها طرح و شکل خاصی دارند که به راحتی می توانید هر کدام را که خواستید سفارش بدهید.

در آلاچیق می توانید سایر تجهیزات از جمله گلدان گل، میز ناهار خوری و … را جا بدهید. آلاچیق های روف گاردن هم به صورت مستقل به کار می وند و هم به دیوار خانه متصل می شوند.

جنس آلاچیق ها چوب، فلز، شیشه، سنگ و آجر است. آلاچیق های فلزی مقاومت بالایی دارند و شما می توانید از آلاچیق های شیشه ای نیز استفاده کنید که نمای زیبایی به پشت بام می دهد. برای اینکه آلاچیق شما از هر نظر مطمئن باشد و از طرفی مقاومت بالایی داشته باشد بهتر است آلاچیق سنگ و آجر را انتخاب کنید.

استفاده از پرگولا

شاید نام پرگولا کمتر به گوشتان خورده است و اطلاعات چندانی درباره آن ندارید اما بهتر است بدانید پرگولا یک سقف مدرن و صافی است که فضای سقف را می پوشاند.

با آماده سازی پرگولا در روف گاردن می توانید فضای بازتری در پشت بام ایجاد کنید. تفاوت پرگولا با آلاچیق این است که به صورت چهار ضلعی ساخته شده و در آن افراد با فضای بیشتری از محیط ارتباط دارند.

میز و صندلی

یکی از مهمترین مبلمان روف گاردن میز و صندلی است که به راحتی قابل جابه جایی در فضای روف گاردن است. میز و صندلی که در روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد جنس حصیری ، سیمانی، چوبی ، سنگی و فلزی دارد

اغلب برای جابه جا کردن میز و صندلی در روف گاردن از مدل تاشوی آن استفاده می شود. استفاده از میز و صندلی مدل تاشو گزینه مناسبی است چرا که می توان به راحتی ان را جابه جا کرد.

نیمکت

در روف گاردن از نیمکت تک نفره و چند نفره نیز استفاده می شود. این نیمکت ها اغلب به صورت پشتی دار، فلاورباکس و ساده هستند که هر کدام طرح و رنگ متنوعی دارند.

اغلب نیمکت های روف گاردن بدنه فلزی ندارند و رویه آنها چوب است. از جمله مزایای نیمکت روف گاردن می توان به مواردی از جمله طول عمر زیاد، استحکام و مقاومت بالا، شرایط نگهداری راحت، جابه جایی و قابلیت شستشوی آن اشاره کرد.

مبلمان

مبلمان نیز یکی از مهمترین مواردی است که در روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت و دوام مبلمان روف گاردن اهمیت بالایی دارد به همین خاط باید مبلمانی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و در ضمن از دوام بالایی نیز برخوردار باشد.

شرایط آب و هوایی از جمله بارش برف و باران و وزش باد موجب کثیف شدن مبلمان روف گاردن می شود به همین خاطر مبلمان روف گاردن باید کیفیت بالایی داشته باشد.

تاب

گاهی در فضای روف گاردن می توانید از تاب برای مهیج تر کردن روف گاردن استفاده کنید. تاب ها طراحی متنوعی دارند اغلب تک نفره و در برخی دیگر نیز چند نفره هستند.

بکار بردن تاب در روف گاردن در جذاب تر نشان دادن روف گاردن اهمیت بالایی دارد. شما با نصب تاب در روف گاردن می توانید شرایط تفریحی مناسب تری را برای فرزندانتان فراهم کنید.

مزایای روف گاردن

کاهش آلودگی هوا

با ساخت روف گاردن شما می توانید از بیشمار گیل و گیاهان در روف گاردن استفاده کنید. همان طور که بیان کردیم استفاده از گل و گیاه در روف گاردن هوای محیط را تصفیه می کند و میزانی از آلودگی هوا را کاهش می دهد.

بالا رفتن ارزش ملک

با نصب آلاچیق چوبی، فلزی، سایبان یا پرگولا، کفپوش چوبی و نرده چوبی در روف گاردن به طبع ارزش ملک شما نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. طبیعتا روف گاردن امکانات تفریحی و استراحتی ویژه ای را برای ساکنین ساختمان فراهم می کند که علاوه بر زیبایی خانه موجب افزایش ملک نیز خواهد شد.

فراهم نمودن مکان مناسب برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه

علاوه بر مزایای گفته شده در متن بالا، روف گاردن یک محیط مناسب برای دورهمی خانوادگی و دوستانه ایجاد می کند. در شهرهای شلوغ در اثر کمبود فضا می توان با فراهم کردن تجهیزات مناسب در روف گاردن یک محیط دنج و بدون تنش را ایجاد کرد.

در دورهمی های خانوادگی و دوستانه می توان در این مکان به گفتگو پرداخت و از مهمانان به خوبی پذیرایی کرد. روف گاردن یک مکان تفریح مناسبی است که در همه فصول می توانید از آن استفاده کنید و روزهای خوبی را با عزیزانتان سپری کنید.

سخن پایانی درمورد مبلمان روف گاردن

برای فراهم کردن پشت بام به عنوان یک مکان تفریحی به تجهیزات زیادی از جمله مبلمان روف گاردن مجهز است. همه تجهیزات در ساخت یک روف گاردن اهمیت بالایی دارد و شما به راحتی با فرام کردن این امکانات می تواند محله دنجی در پشت بام خود بسازید تا شما و دیگر عزیزان بتوانند از این مکان تفریحی نهایت استفاده را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *