مجله

فنگ شویی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

فنگ شویی در دکوراسیون منزل

شاید در زندگی برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی خسته و کلافه شده باشید و به دنبال تغییر ایجاد کردن در اطراف خود شده باشید. دوست داشته باشید که اشیا و دکور منزل خود را به سبک و رنگ دیگری چیدمان کنید. و فکر می کنید که با تغییر دادن دکوراسیون منزل تان حالتان بهتر می شود و احساس سر زندگی می کنید. به کارگیری فنگ شویی در دکوراسیون منزل می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

این یک اتفاق طبیعی است که در زندگی همه افراد دیده می شود. و در اصطلاح به آن فنگ شویی گفته می شود پس نگران این قضیه نباشید و اگر در زندگی تان این حس را تجربه کردید حتما آن را به مرحله اجرا در آورید،

ما در این مقاله می خواهیم روش های فنگ شویی در دکوراسیون منزل تان را مورد بررسی قرار بدهیم تا بتوانیم در این مسیر بیشتر به شما کمک کنیم پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون منزل به چه معناست؟

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی مقاله خود شویم بهتر است فنگ شویی را برای شما معنا کنیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. فنگ شویی در اصطلاح لغوی به معنای نیروی زندگی دوباره و یا یک انرژی دوباره در جریان زندگی می باشد.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر فنگ شویی را معنا کنیم باید گفت؛ فنگ شویی به معنای یک حال خوب با یک انرژی مضاعف است. اما فنگ شویی در دکوراسیون منزل به معنای تغییر دادن دکور منزل طبق اصول گفته شده در جهت آرامش و انرژی مثبت حاصل از آن می باشد.

پس اگر شما هم مثل خیلی های دیگر دوست دارید آرامش و انرژی مثبت را در زندگی تان با تغییر دادن دکوراسیون منزل تان تجربه کنید پس با ما همراه شوید تا ما اصول و روش های اجرایی فنگ شویی را در منزل برای شما بیان کنیم تا با پیاده سازی این اصول ،آرامش و نشاط همیشه مهمان منزل شما باشد.

 

لزوم رعایت کردن قوانین فنگ شویی درخانه

کلافگی، خستگی ، بی حوصلگی و در کل عدم انرژی کافی در زندگی از جمله مواردی است که همه افراد در زندگی با آن مواجه هستند. در واقع می توان گفت برای یک حال خوب و کسب انرژی دوباره در زندگی نیاز به رویدادهای بزرگ در زندگی نیست بلکه با رعایت کردن موارد کوچک هم می توان آرامش و نشاط را به زندگی بر گرداند.

با کمک فنگ شویی طبق اصول گفته شده در چیدمان و دکوراسیون منزل از جمله راهرو، اتاق خواب، اتاق کودک و حتی آشپزخانه می توان انرژی مثبت را از اطراف جذب کرد و احساس سر زندگی و نشاط را در در سرتا سر زندگی پخش کرد.

تا حالا با این قضیه مواجه شده اید که بعضی افراد مدام در اینترنت به دنبال سبک چیدمان دکوراسیون منزل خود هستند و بیشتر وقت خود را در فضای مجازی به دنبال ایده گرفتن هستند این دقیقا همان مطلبی است که ما برای شما بیان کردیم و در این مقاله قصد داریم استراتژی های جدیدی را برای شما بیان کنیم تا با تغییر چیدمان منزل تان به همان حال خوب برسید.

پس تا انتها مقاله را مطالعه کنید و مطمئن باشید که این مقاله حاوی اطلاعاتی است که بعضی افراد در فضای مجازی آن را سرچ می کنند تا با بهره گیری از این اطلاعات آرامش را به منزل شان مهمان کنند.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون منزل

اگر قصد ساخت و ساز خانه نو را دارید حتما به این نکته دقت داشته باشید که نقشه خانه شما طوری طراحی شده باشد که حتما نور گیر در بعضی از قسمت های خانه لحاظ شده باشد.

در مواقعی که در منزل هستید پنجره های اتاق را باز کنید، پرده ها را کنار بگذارید تا هوای اتاق عوض شود و نور کافی وارد اتاق شود چند ساعتی را اجازه بدهید به همین شکل بگذرد چرا که هوا و نور کافی خود به تنهایی موجب آرامش و نشاط در شما می شود.

می توانید برای زیباتر جلوه دادن منزل از لامپ های با طیف رنگی متفاوت استفاده کنید. نقش لامپ های رنگی را دست کم نگیرید همین لامپ های به ظاهر کوچک و رنگی نقش زیادی را در آرامش و نشاط شما ایفا می کنند.

یکی از مهمترین چیزی که در چیدمان منزل باید به آن توجه زیادی داشته باشید و در واقع میشه گفت یکی از مهمترین اصول فنگ شویی در دکوراسیون منزل ساختن جا کفشی در راهرو می باشد.
کفش های کثیف و آلوده در راهرو علاوه بر ظاهر نامناسبی که به منزل شما می دهد از نظر بهداشتی هم صحیح نمی باشد. چرا که کفش های آلوده موجب انتقال انواع بیماری ها به شما می شود.

مطمئن باشید که کفش های کثیفی که در راهرو منزل شما روی هم چیده شده است انرژی مثبتی به شما نمی دهد.پس از افراد متخصص در زمینه طراحی ام دی اف کمک بگیرید تا در نبود جا کفشی در راهرو حتما در کنار درب ورودی برای شما جا کفشی جا داری طراحی کند.

فنگ شویی در دکوراسیون منزل

فنگ شویی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

فنگ شویی ورودی های منزل

درب ورودی منزل خود را چک کنید و در صورت زنگ زدگی فکری به حال رنگ کردن آن کنید، از رنگ های شاد و متناسب برای درب ورودی خود استفاده کنیدو سعی کنید رنگ درب ورودی متناسب با سلیقه و روحیه شما باشد تا در زمان وارد شدن به منزل از همان ابتدا احساس آرامش کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که همیشه درب حمام بسته باشد چرا که بوی حمام خود در خانه موجب انعکاس انرژی منفی می شود. از اسپری های خوشبو در فضای خانه استفاده کنید، و با باز کردن پنجره ها هوای خانه را عوض کنید و اجازه دهید نسیم و هوای تازه وارد فضای خانه شود.

در چیدمان خانه رعایت کردن این نکته ضروری می باشد، حتما در چیدمان منزل تان آیینه را جلوی درب ورودی قرار ندهید چرا که همه انرژی مثبتی که در زمان ورود خانه به آیینه برخورد می کند به بیرون هدایت می شود و هیچ انرژی مثبتی وارد منزل نمی شود.

پس برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مثبت آینه را در جلوی درب ورودی قرار ندهید و کمی جلوتر در فضای راهرو آینه را نصب کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون منزل با استفاده از گل و گیاه

قسمتی از فضای منزل را به گلدان هایی پر از گل های زیبا اختصاص دهید، از گیاهان و گل های بزرگی مثل زنبق، بامبو ……برای زیباتر کردن منزل تان در گوشه کنار استفاده کنید.
گل ها و گیاهان همیشه منشا انرژی مثبت هستند.

وقتی گل و گیاهی در خانه پرورش می دهید و مدام از آن مراقبت می کنید مطمئن باشید که با سرسبز نگه داشتن گل ها و رسیدگی به آنها انرژی مثبت در زندگی تان وارد می شود و شما با چیدمان صحیح و قرار دادن بخشی از فضای خانه برای گل ها و گیاهان این انرژی مثبت را دریافت می کنید.

هر چند مدت یک بار خانه را بررسی کنید و در صورت مشاهده کردن هر گونه نشتی در منزل در جهت رفع آن اقدام کنید، چرا که همین نشتی های به ظاهر کوچک باعث جلوه بد منزل شما می شود که در نهایت موجب انرژی منفی در زندگی می شود، پس با مشاهده هر گونه نشتی کار ترمیم و تعمیر آن را به فردا و روزهای دیگر نسپرید و از همان لحظه ای که با نشتی در منزل مواجه شدید اقدام به رفع آن کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون منزل با تغییر جو منزل

بعضی اوقات جو خانه را عوض کنید اگر منزل شما خیلی ساکت و بی روح است برای جذب انرژی مثبت برای خود و خانواده آهنگی را پلی کنید و همراه با فعالیت کاری خود در منزل بد نیست آهنگ های مورد علاقه خود و دیگر اعضای خانه را گوش کنید. آهنگ گوش کردن را به طور مستمر هفته ای یک یا چند بار ادامه دهید تا شاهد انرژی مثبت آن در خود شوید.

در دکوراسیون منزل خود بد نیست عکس های خود و اعضای خانه را در بعضی از گوشه کنار خانه نصب کنید. به این نکته دقت داشته باشید که عکس دوتایی که با همسر خود طی این سالها گرفته اید را در گوشه کنار نصب کنید که همیشه جلوی چشم شما و همسرتان به نظر برسد.

در نصب قاب عکس خانوادگی دقت کنید که از افراط بپرهیزید و با قرار دادن یک الی دو عکس ظاهری زیبا به دکوراسیون منزل خود بدهید.

فنگ شویی در دکوراسیون منزل و اتاق خواب

از رنگ های مناسب برای رنگ کردن اتاق های منزل بهره مند شوید به عنوان مثال از رنگ های مشکی برای رنگ کردن اتاق کودکان استفاده نکنید از رنگ های بنفش، آبی ، صورتی و حتی زرد می توانید اتاق خواب کودک و دیگر فضاها را رنگ کنید.

اگر اتاق خواب و اتاق کودک شما نوردهی خوبی ندارد می توانید با رنگ زرد و نارنجی میزان کمبود نوردهی را جبران کنید و ظاهری زیبا به اتاق ها ببخشید. شما می توانید از تخت خواب های چوبی استفاده کنید بخاطر اینکه چوب نمادی از طبیعت می باشد و انرژی طبیعت را به همراه خود دارد.

در اتاق کار ساعت بزرگ با طرح بیضی و دایره ای را نصب کنید. چون علاوه بر زیباتر کردن فضای اتاق کار شما موجب می شود تا شما به موقع به کارهای خود برسید و حتما دقت داشته باشید که ساعت اتاق شما هیچ وقت از کار نیافتد و به موقع باتری آن را عوض کنید.

سخن پایانی

هدف ما از ارائه این مقاله بیان کردن اصول فنگ شویی در دکوراسیون منزل بود. و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم اطلاعات مفیدی را در این رابطه به شما بدهیم. امیدواریم توانسته باشیم در این راه موفق شده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *