مجله

کاربرد رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به ویژه در فضای داخلی شیک و مدرن به نظر می‌رسد. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توان از آن در سبک‌های دیگر استفاده کرد.

اگرچه باید به دقت فکر شود چگونه از آن استفاده می‌شود و چه سایه‌ای را انتخاب کنید. هر بنفش یکسان به نظر نمی رسد. علاوه بر این ممکن است با بنفش اشتباه گرفته شود. رنگ بنفش در دکوراسیون منزل نحوه استفاده از آن و رنگ‌هایی که با آن همراه است بررسی کنید.

راه‌هایی برای القای رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

اگرچه بنفش رنگ آسانی است، اما اگر با سایه‌های روشن‌تر یا تیره‌تر سبز ترکیب شود می‌تواند عجیب باشد. ترکیب مشاجره می‌تواند بر تعادل، آرامش و هماهنگی فضای داخلی تأثیر بگذارد.

چشم‌ها منقبض می‌شوند و در نهایت بر هماهنگی شخصی خانواده یا دوستان تأثیر می‌گذارند. بنابراین توصیه می‌شود از رنگ با طیف انتخابی سایه استفاده کنید.

بنفش در طرحی متضاد

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل و همچنین برای استفاده مدرن و پر زرق و برق از رنگ بنفش، آن را با لهجه‌هایی از طرف مقابل چرخه رنگ ترکیب کنید. از رنگ بنفش در کنار رنگ زرد، نارنجی روشن یا صورتی تند استفاده کنید، اما سعی نکنید همه رنگ‌ها را با هم استفاده کنید.

سایه‌های کم‌رنگ‌تر نیز می‌توانند در طرح‌های متضاد به خوبی کار کنند و طبیعت منبع فوق‌العاده‌ای از الهام است. به مزارع اسطوخودوس فکر کنید و اینکه چگونه گل های بنفش مکمل گیاهان سبز روشن هستند.

رنگ‌های متضاد مانند بنفش و قرمز نیز می‌توانند با بسیاری از کاغذ دیواری‌های معاصر که از این ترکیب‌های قدرتمند استفاده می‌کنند، ظاهری چشمگیر در سایه‌های مناسب ایجاد کنند. رنگ‌های دراماتیک در طرح‌های گلدار در مقیاس بزرگتر یا الگوهای هندسی جسورانه بهتر عمل می‌کنند.

هنگام استفاده از یک طرح مکمل یا متضاد، سعی کنید سه دیوار را به رنگ بنفش ساده بکشید و یک دیوار برجسته را با چاپی که ترکیبی از رنگ بنفش و متضاد است، کاغذ کنید.

رنگ تاکیدی را دوباره در اشیاء کوچک‌تر مانند جا شمع‌ها و لوسترهای شیشه‌ای رنگی انتخاب کنید، اما آن را بیش از 10 درصد از طرح کلی خود نگه دارید.

یا تمام دیوارها را به رنگ بنفش رنگ کنید و از رنگ متضاد برای یکی از وسایلی که واقعاً می خواهید متمایز شوید مانند مبل‌های طراح استفاده کنید.

مزایا و معایب رنگ بنفش در دکوراسیون نشیمن چیست؟

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل اللخصوص یک اتاق نشیمن بنفش به عنوان یک جزئیات بصری قابل توجه در خانه، می‌تواند شخصیت و رنگ زیادی به خانه بیافزاید، اما برخی از دام‌های بالقوه نیز وجود دارد که توسط چنین رنگ‌های چشمگیری ایجاد می‌شود.

استفاده از رنگی مانند بنفش در اتاق نشیمن می‌تواند اتاق را بسیار گرم و جذاب کند و انتخاب مبلمان اغلب می‌تواند کمی خلاقانه‌تر برای انتخاب رنگ باشد.

یک اتاق نشیمن بنفش می‌تواند جنبه‌های منفی نیز داشته باشد با این دیوارهای بنفش می‌تواند فروش خانه را دشوارتر کند و سایه نادرست بنفش می‌تواند از نظر بصری جذاب نباشد.

در حالی که یک اتاق نشیمن بنفش ممکن است یک انتخاب جسورانه برای اکثر صاحبان خانه باشد، مطمئناً یک گزینه مناسب است و هنگامی که با مبلمان راحتی مناسب و سایر ویژگی‌ها همراه شود می‌تواند بسیار زیبا باشد.

با این حال، این یک انتخاب بسیار جسورانه است و اگر به درستی انجام نشود می تواند ارزش یک خانه را کاهش دهد مگر اینکه تغییر کند و ممکن است بدون اجرای مناسب به سادگی جذاب نباشد.

دکوراسیون بنفش

رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

طرح رنگ یک اتاق می‌تواند بسیار مهم باشد و بسیاری از صاحبان خانه ممکن است بخواهند قبل از ایجاد یک اتاق نشیمن بنفش با یک طراح داخلی حرفه‌ای مشورت کنند.

یکی از ویژگی‌های عالی اتاق نشیمن بنفش، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های رنگ موجود در “بنفش” است. در حالی که بیشتر رنگ‌ها دارای سایه‌های مختلفی هستند که می‌توان در محدوده رنگ انتخاب کرد، بنفش نیز از مقادیر متفاوت روشن و تیره و محدوده رنگی بین آبی و قرمز بهره می‌برد.

سایه‌های روشن‌تر و آبی‌تر بنفش می‌تواند طبیعت نسبتاً سردی داشته باشد و اتاق نشیمنی را ایجاد کند که درون آن دلپذیر است و احساس آرامش‌بخشی زیادی به شما می‌دهد.

سایه‌های گرم‌تر بنفش، مانند آن‌هایی که تیره‌تر یا قرمزتر به نظر می‌رسند، می‌توانند کاملاً جذاب باشند و ممکن است در آب و هوای سرد احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

هایلایت‌های طلایی یا نقاط کانونی اغلب برای جفت شدن با اتاق نشیمن بنفش انتخاب می‌شوند، اما بسیاری از رنگ‌های دیگر و به خصوص سیاه و سفید می‌توانند بنفش را به زیبایی همراهی کنند.

طیف گسترده‌ای از سایه‌های بنفش نیز می‌تواند منفی باشد، با این حال و گزینه‌های بیش از حد ممکن است در نهایت منجر به رنگین کمان عجیب و غریبی از بنفش شود که هرگز از نظر بصری کاملاً با هم ترکیب نمی‌شوند.

طراحی بنفش در فضای داخلی آشپزخانه

در طبیعت، بنفش یکی از متعادل‌ترین و مرموزترین سایه‌ها است. عمق و سردی عجیبی دارد که این رنگ توسط بسیاری از افراد متفاوت است. برای برخی باعث اضطراب، ناراحتی و سایر مشکلات عاطفی می‌شود.

از طرفی ظرفیت کاری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و خلق و خوی کلی را بهبود می‌بخشد. این یکی از بحث برانگیزترین و در عین حال مورد علاقه بسیاری از گلها است. این تصور غلط وجود دارد که یاس بنفش فقط برای مکان‌های استراحت و خواب مناسب است.

 اغلب می‌توان آن را در اتاق خواب، حمام، کابینت یافت. بسیاری معتقدند که برای فضای داخلی آشپزخانه، لوازم آن و دکوراسیون کلی آن کاربرد ندارد. اما، با استفاده شایسته از رنگ بنفش تنها بر وقار و شدت فضای داخل تاکید می‌کند.

دکوراسیون بنفش آشپزخانه

رنگ بنفش در دکوراسیون آشپزخانه

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

 تاثیری که رنگ بنفش در دکوراسیون منزل می گذارد بسیار قابل قبول است. بنفش تیره به دلیل عمق جذابش غم، تحریک و ناامیدی را به فضا می‌آورد. بسیار سخت و خشن به نظر می‌رسد. بنابراین استفاده از آن به مقدار متناسب با عدم افراط در آن ضروری است.

همچنین اگر با لحن نامناسب مطابقت داشته باشد می‌تواند اصطکاک و امنیت زیادی ایجاد کند. جدای از عوامل نامطلوب ذکر شده، بنفش عموماً رنگی صاف است که گفته می‌شود دارای خاصیت آرامش بخش است.

سلطنتی را پرورش می‌دهد که با آن جگر خانه احساس بزرگی و شکوه می‌کند. شما همیشه می‌توانید به معنای رنگ بنفش اجازه دهید تا بازی تند خود را انجام دهد تا جلوه‌ای گرم ایجاد کند.

کلام آخر

رنگ بنفش به درستی همان خنکی را توصیف می‌کند که در حال حاضر در مورد آن صحبت می‌کنیم. القای طیف درجه بندی رنگ بنفش در دکوراسیون منزل به شخصیتی خارق العاده از اتاق تبدیل می‌شود.

 برای رنگ بنفش در دکوراسیون منزل راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از رنگ بنفش و سایه‌های آن برای برجسته کردن هر نوع فضایی استفاده کرد. بله، بنفش این قابلیت را دارد که هر طبیعتی از فضا را در خود جای دهد.

به این دلیل است که سایه‌های تدریجی شامل ارغوانی، یاسی، اسطوخودوس، بنفش و بسیاری دیگر هستند که به سمت صورتی، قرمز و آبی متمایل می‌شوند. حتی روشن ترین سایه بنفش راحت، تسکین دهنده و نرم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *