مجله

کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه

کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه

یکی از رنگ های مناسب برای آشپزخانه ها، رنگ سفید می باشد که سبب می شود محیط آشپزخانه بزرگ و دلنواز به نظر آید. شاید شما هم به فکر کابینت سفید و ایده های برای دکوراسیون آشپزخانه افتاده باشید اما اطلاعات کاملی در این زمینه نداشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه آشنا کنیم و به توضیح مزایای پیاده سازی ایده های سفید در ترکیبات با سایر رنگ ها بپردازیم.

در مواقعی که صحبت از رنگ سفید به میان می آید، رنگ های مختلفی از تونالیته های این رنگ همانند شیری شکری، استخوانی، هلویی روشن، بژ روشن و سایر رنگ های مایل به سفید می باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از نکات آن لذت ببرید.

 چرا استفاده از کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه پیشنهاد می شود؟

شاید بتوان بدون اغراق بیان کرد که مناسب ترین رنگ به منظور طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها، به خصوص آشپزخانه های کوچک می باشد. استفاده از کابینت های سفید همچنین سبب می شود که آشپزخانه های بزرگ نیز جذابیت بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، آشپزخانه محیطی است که پاکیزگی و تمیزی آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از آن جهت که محلی برای پخت و پز به حساب می آید، بایستی از هر گونه آلودگی به دور باشد.

استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه علاوه بر اینکه آشپزخانه را تمیز و منظم نشان می دهد، بلکه کمک می کند تا لکه ها و آلودگی ها زود تر نمایان شود و ساکنان منزل هر چه سریع تر اقدام به پاک کردن آن و فراهم کردن یک محیط کاملا بهداشتی نمایند.

همان طور که بیان شد، استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون و کابینت های آشپزخانه های کوچک سبب می شوند تا نور منعکس شود و وجود نور در کنار سادگی رنگ سفید، یک محیط دلباز و روشن به ارمغان می آورد. البته در استفاده از کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه باید دقت کافی به کار برد تا از ایجاد آشفتگی و شلوغی جلوگیری به عمل آید.

استفاده از کابینت سفید در انواع مختلف آشپزخانه ها

استفاده از کابینت های سفید در برخی از انواع آشپزخانه ها سبب می شود تا فضای مد نظر چشم نواز تر به نظر آید. برای مثال به آشپزخانه های کوچک اشاره کردیم که با استفاده درست و اصولی از کابینت های سفید می توان آن را بزرگ تر به نظر رساند.

همان طور که می دانید، در دنیای امروز که بسیاری از خانه ها آپارتمانی هستند، نحوه طراحی آشپزخانه ها به گونه ای صورت گرفته که پنجره های بسیار کم و کوچک دارند، به طوری که نور طبیعی به مقدار کافی وارد محیط نمی شود. استفاده از کابینت های سفید در این دست از آشپزخانه ها سبب می شود تا مشکل کمبود نور در این فضا کاهش یابد و جلوه روشنی به خود بگیرد.

یکی دیگر از نکات مهمی که می تواند بر زیبایی محیط تاثیر چشمگیری داشته باشد، کفپوش های آشپزخانه شامل پارکت، لمینت، سرامیک، موکت و… می باشد. اگر محیط آشپزخانه شما دارای کفپوش تیره ای می باشد، توصیه می کنیم تا در سایر بخش های این محیط از  کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه استفاده شود تا از این طریق بتوان حس و حال زیبایی برای محیط آشپزخانه به وجود آورد.

مزایای و ایده های استفاده از کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه

همان طور که می دانید رنگ سفید یکی از آن دست از رنگ های می باشد که به دور از تحمل است و افراد ساده پسند، از این رنگ برای آشپزخانه خود استقبال زیادی می کنند. علاوه بر این، فضای آشپزخانه را بزرگ تر می کند و یک گزینه خود برای آشپزخانه های کوچک می باشد.

استفاده از این رنگ کابینت مزایای زیادی به ارمغان می آورد. یکی از مزیت های این است که بعد از استفاده از کابینت های سفید، محدودیتی برای انتخاب سایر وسایل آشپزخانه به وجود نمی آید. اگر در آشپزخانه شما میز ناهار خوری و صندلی ناهار خوری چوبی است به راحتی می توانید از هر رنگی استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای آن که کمی پیش نیز به آن اشاره کردیم توجه به این موضوع است که لکه های آلودگی در این دست از کابینت ها زودتر نمایان شده و این موضوع کمک می کند تا کثیفی های آشپزخانه زودتر از بین برود و ما محیطی تمیز و بهداشتی داشته باشیم.

ایده های جالب برای جذاب کردن آشپزخانه هایی با کابینت های سفید

اگر رنگ سفید در آشپزخانه به شکل غیر اصولی و افراطی استفاده شود، خواهیم دید که محیط آشپزخانه سرد و بی روح می شود که یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید. بنابراین توصیه مهم ما به شما این است که در صورتی که قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه و استفاده از کابینت های سفید دارید، از متخصصان و کارشناسان و طراحان دکوراسیون کمک بگیرید و از پیشنهادات آن ها استفاده کنید.

در این قسمت از مقاله ما قصد داریم تا شما عزیزان را با چند ایده برای جذاب کردن آشپزخانه داریم، پس در ادامه همراه ما بمانید.

یکی از بهترین ایده ها برای کابینت سفید و دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از گل و گلدان می باشد. در واقع شما با استفاده از گلدان های بزرگ در محیط آشپزخانه سبب می شوید یک محیط با طراوت و جذاب به وجود آید. استفاده از گل و گیاه مناسب در این محیط نه تنها به دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه کمک بزرگی می کند، بلکه یک راهکار مناسب برای ایجاد یک حس و حال خوب در این محیط می باشد. در واقع استفاده از گل و گیاه در آشپزخانه می تواند بر روحیه افراد حاضر در آشپزخانه تاثیر مثبتی بگذارد.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، تلاش کردیم تا شما عزیزان را با کابین سفید و ایده های برای دکوراسیون آشپزخانه آشنا کنیم. آشپزخانه یکی از مهم ترین فضا های منزل های ایرانی به حساب می آید و ضروری است که در دکوراسیون آن دقت کافی به خرج داده شود. یکی از راهکارهای پیشنهادی ما استفاده از وسایل آشپزخانه چوبی مثل انواع میز و صندلی ناهارخوری چوبی است که شما می توانید با توجه به رنگ و دکوراسیون منزل خود آن را انتخاب کنید، گروه تولیدی عاج دارای انواع محصولات چوبی می باشد که شما می توانید این محصولات را در سایت مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *