مجله

همه چیز درمورد رنگ کاری مبلمان

رنگ کاری مبلمان

رنگ مبلمان در دکوراسیون منزل نقش بسزایی خواهد داشت. چرا که همان طور که نما در یک ساختمان اهمیت زیادی دارد رنگ در صنعت مبلمان نیز حائز اهمیت بوده و باید در انتخاب رنگ مبلمان دقت زیادی کنید. همه افراد در زمان خریداری مبلمان حس شعف و انرژی مثبتی دارند. ولی در مدت کوتاهی بعد از خرید مایلند رنگ مبلمان خود را عوض کنند یا به طور کلی دکوراسیون منزل را به هم بریزند و از رنگ های متنوع دیگر در دکوراسیون منزل استفاده کنند. و مایل اند با صرف هزینه کمتر این کار را انجام بدهند.

نا گفته نماد که رنگ به عمر مبل می افزاید و آن را در برابر رطوبت و آب مقاوم می کند که ما در این مقاله قصد داریم به شما پیشنهاد بدهیم برای اینکه با کمترین هزینه رنگ مبلمان خود را برای دکوراسیون جدید عوض کنید، روش های رنگ کردن مبلمان در خانه را برای شما بیان می کنیم تا با صرف هزینه کمتر در مدت زمان کوتاهتری مبلمان منزل خود را به هر رنگی که مایلید رنگ کنید. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

چه رنگی برای مبلمان انتخاب کنیم؟

در زمان رنگ کردن مبلمان شاید این سوال اکثریت شما باشد که چه رنگی را برای مبلمان انتخاب کنید. در جواب این سوال باید گفت؛ رنگ کردن مبلمان بستگی به جنس چوب و سلیقه شما دارد. اگر بخواهید رنگ مبلمان شما با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد بهتر است رنگی را به کار ببرید که با دکوراسیون منزل مطابقت داشته باشد یا در واقع ست کند. به همین خاطر از همان رنگ که در دکوراسیون شما کار شده است برای رنگ کردن مبلمان استفاده کنید.

برای مبلمان سلطنتی دقت داشته باشید که از هر رنگی برای طراحی و رنگ کردن آن استفاده نکنید و رنگی را به کار ببرید که در عین رنگ کردن جلوه سلطنتی خود را حفظ کند. به دنبال تکنیک های نقاشی برای رنگ آمیزی مجدد مبلمان هستید؟ در این مقاله چند روش مرسوم و غیر متعارف برای بازسازی مبلمان خانه برای دکوراسیون جدید و مد روز آورده شده است. این ایده‌ها را امتحان کنید تا منزل شما زیباتر به نظر برسد و جان تازه‌ای به مبل ها ، صندلی ها و میزهای چوبی بدهید.

نحوه رنگ کردن مبلمان چوبی

اینقدر عجله نکنید که مبلمان چوبی منزل را بعد از مدت کوتاهی به دلیل خسته شدن از رنگ آن بیرون بیندازید. در واقع کار سختی نیست که با از بین بردن روکش قدیمی و رنگ آمیزی مبلمان با رنگی تازه، به مبلمان یا وسایل چوبی جان تازه ای ببخشید. نحوه رنگ آمیزی مجدد مبلمان چوبی را در مراحل زیر با نکاتی حرفه ای برای رسیدن به بهترین نتیجه برای شما ارائه می کنیم برای شروع رنگ کردن مبلمان به یک سری از وسایل و ابزار نیاز می باشد. شما قبل از اینکه اقدام به رنگ کردن مبلمان خود کنید باید این ابزار و وسایل را فراهم کنید.

ابزار و مواد مورد نیاز

مواد+ ابزار
ابزار خراش دهنده
کف سنباده و پد
پارچه چسبناک
برس موی نایلونی
تجهیزات ایمنی
پارچه انداختن
کاغذ سنباده، دانه های مختلف
پرایمر بر پایه روغن اسپری
رنگ بر پایه روغن
درزگیر شفاف مبتنی بر روغن

مراحل رنگ کاری مبلمان

1-قبل از شروع، مطمئن شوید که رنگی که در حال حذف آن هستید، رنگ سربی نیست. می توانید کیت های ارزان قیمت تست سرب را در فروشگاه بزرگ محلی خود پیدا کنید. این مراحل فقط برای اقلامی اعمال می شود که رنگ آنها برای سرب منفی است

مرحله 2: رنگ شل را حذف کنید

هر رنگ شلی را بتراشید، مراقب باشید که با نگه داشتن آن به موازات چوب و اعمال فشار یکنواخت، چوب را با سوهان پاک نکنید

مرحله 3: شن و ماسه صاف

کل مبل چوبی را با سمباده کف دست بمالید تا سطح آن صاف شود. ابتدا کل صندلی را با کاغذ سنباده 80 تا 100 سنباده بزنید. سپس روی کاغذ سنباده ریزتر بین 150 تا 200 رنده کنید تا سطح صافی داشته باشید (سنگ سنباده هایی با اعداد بالاتر سنگ ریزه تری دارند). نکته حرفه ای: هنگام سمباده زدن، دقت زیادی داشته باشید تا سطح مبل کاملا صاف و یکدست شود تا در زمان رنگ کردن به خوبی رنگ را به خود بگیرد.

مرحله 4: شکاف های شنی دست

ممکن است لازم باشد شن و ماسه را برای ورود به شکاف ها به دست بدهید. پس از اتمام، صندلی را با یک پارچه چسبناک پاک کنید تا گرد و غبار پاک شود.

مرحله 5: پرایمر را اعمال کنید

برای پوشش منظم و یکنواخت از یک اسپری پرایمر استفاده کنید. برای پوشش یکنواخت یک آستر سفید زیر رنگ روشن و یک پرایمر تیره زیر رنگ تیره تر انتخاب کنید. از قسمت زیرین مبل شروع کنید. برای جلوگیری از چکه و اسپری بیش از حد، به آرامی اسپری کنید تا الگوی اسپری ثابتی داشته باشید. به دنبال خطوط طبیعی مبل از حرکات عقب و جلو استفاده کنید. 2 تا 3 لایه سبک بمالید، اجازه دهید پرایمر با لمس بین هر کاربرد خشک شود. برچسب پرایمر خود را بررسی کنید زیرا زمان خشک شدن بسیار متفاوت است

مرحله 6: در صورت لزوم ماسه بزنید

اگر پس از خشک شدن لایه نهایی پرایمر، سطح کمی درشت به نظر می رسد، کمی با کاغذ سنباده بسیار ریز سنباده بزنید و دوباره با یک پارچه چسبناک پاک کنید تا هر گونه گرد و غباری پاک شود.

مرحله 7: مبلمان را رنگ کنید

رنگ را با حرکات صاف و زیبا به دنبال خطوط طبیعی قطعه اعمال کنید. برای بهترین نتیجه از یک برس موی نایلونی با کیفیت بالا استفاده کنید. برای یکنواختی، ضربه قبلی را برس بکشید. اگر قطره چکه کرد، برس را به آرامی روی آن ناحیه بکشید تا دویدن متوقف شود و قبل از حرکت آن را صاف کنید. 2 تا 3 لایه سبک بمالید، اجازه دهید هر لایه با لمس بین برنامه ها خشک شود. برچسب روی قوطی رنگ خود را بررسی کنید زیرا زمان خشک شدن بسته به محصول متفاوت است.

8-روکش شفاف پلی اورتان لایه ای از براقیت می بخشد و رنگ را سفت و محافظت می کند. روکش های پایه روغنی را با رنگ روغن و روکش های پایه آب را با رنگ های پایه آب مطابقت دهید. قوطی را در فاصله 10 تا 12 اینچی نگه دارید و با حرکت جلو و عقب اسپری کنید. خطوط طبیعی صندلی را دنبال کنید تا به طور یکنواخت روکش کنید. پس از خشک شدن اولین لایه شفاف، قبل از اسپری کردن روی لایه نهایی، به آرامی با سمباده 200 گریت یا بالاتر سمباده بزنید تا سطحی حرفه ای داشته باشید.

9-اجازه دهید مبلمان شما به طور کامل قبل از استفاده در یک منطقه گرم، خشک و دارای تهویه مناسب خشک شود .

نکات بیشتر در مورد رنگ آمیزی مبلمان چوبی

بهتر است تمام سطوح رنگ آمیزی را آسترکاری کنید تا از خونریزی لکه در رنگ جدید جلوگیری شود.

پرایمر باید با نوع رنگی که انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد. برای مبلمان، بهتر است از روکش ساتن یا نیمه براق در رنگ های لاتکس یا روغنی استفاده کنید. دقت داشته باشید هرگز آستر را بدون رنگ رها نکنید.

اگر رنگ لاتکس را انتخاب می کنید، پرایمر لاتکس برای اکثر مصارف یک انتخاب عالی است.

اگرچه می توانید از پرایمرهای روغنی با رنگ های لاتکس استفاده کنید، اما باید از پرایمر پایه روغنی با رنگ های روغنی استفاده کنید. پرایمرهای مبتنی بر روغن چسبندگی و لکه‌گیری بهتری دارند، اما بوی قوی دارند. هنگام استفاده از پرایمرها و رنگ های روغنی، مطمئن شوید که اتاق تهویه مناسبی داشته باشد.

هنگامی که در حال رنگ‌آمیزی هستید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین کار کنید، همانطور که به سمت پایین کار می‌کنید، رنگ را صاف کنید.

از رنگ های نظیر رنگ گرم صاف، کم براق یا ساتن، لاتکس اکریلیک نیمه براق و لعاب بر پایه روغن در رنگ کردن مبلمان استفاده کنید به این خاطر که رنگ روغنی را می توان هم برای نقاشی بیرونی و هم برای تزئینات داخلی استفاده کرد. همچنین بسیار بادوام است و به راحتی تمیز می شود.

قبل از شروع، توجه به این نکته مهم است که مواد شیمیایی پاک کننده رنگ می توانند خطرناک باشند. قبل از شروع پروژه رنگ کردن مبلمان حتما دستورالعمل های مربوطه را با دقت بخوانید. دستورالعمل ها نحوه نوار و رنگ آمیزی مبلمان چوبی را به دقت نشان می دهند تا مبلمان قدیمی دوباره جدید به نظر برسند و کار رنگ کردن مبلمان به خوبی انجام شود.

رنگ ها دنیایی از زیبایی هستند که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند و در هر رنگ هزاران راز و رمز نهفته است که با کشیدن این رنگ ها بر هر سطوحی از جمله مبلمان راز و رمز آن نمایان می شود پس در زمان رنگ کردن مبل می توانید چند رنگ را با هم ترکیب و تست کنید و با توجه به سلیقه و علاقه تان مبلمان خود را با این رنگ ها رنگ کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله اصول و روش رنگ کردن مبل های چوبی را برای شما بیان کردیم شما با کمک این اصول می توانید به راحتی در منزل رنگ مبلمان خود را تغییر دهید بدون اینکه نیاز باشد شما هزینه اضافی برای رنگ کردن آن در بیرون از خانه بپردازید و یا اینکه مبلمان رنگی نوی بخرید که متحمل هزینه های اضافه تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *