مجله

نگهداری مبلمان چوبی

مبلمان چوبی

نگهداری مبلمان چوبی این روزها به علت افزایش قیمت لوازم خانه اهمیت زیادی پیدا کرده است. مردم مدتهاست از چوب برای ساخت مبلمان و وسایل استفاده می کنند و کسی نمی تواند موقعیت آن ها را در بین مواد متزلزل کند. بافت چوبی طبیعی، زیبا، نزديک به طبیعت، سازگار با محیط زیست و بی آلایشه و همچنین شکل پذیری منحصر به فرد چوب، مطابق با نيازهای روحی افراد طبیعت گراست. مبلمان و وسایل چوبی قسمت بسيار بزرگی از بازار مبلمان را اشغال می کند و می توانیم بگویم که چوب، پیشگام بازار مبلمان است.

مبلمان چوبی، يک دسته بسيار محبوب از مبلمان هستند كه مزايای زیادی مثل رنگ شفاف و طبیعی، بافت خاص، حفاظت از محیط زیست و عاری از آلودگی دارند. این مزايا قدرت مطلق وسایل و مبلمان چوبی را در بازار تثبیت می کند. با این حال، بسياری از افراد معمولا در استفاده از وسایل و مبلمان چوبی از نگهداری مناسب آن ها چشم پوشی میكنند. امروز ما نحوه نگهداری وسایل و مبلمان چوبی را به شما آموزش می دهیم.

بالا بردن عمر مفید مبلمان

عمر طولانی مبل

صفر تا صد نگهداری مبلمان چوبی با چند نکته ساده!

مبلمان يکی از مهم ترین اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود. اگر شما در نگهداری مبل راحتی چوبی کوشا باشید می توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. برای نگهداری این عنصر مهم، نكاتی را شرح می دهیم.

ترک خوردگی و شکستگی مبلمان چوبی

  • برای رعایت اصول نگهداری از مبلمان سعی کنید دما و رطوبت محیط را ثابت نگاه دارید. چرا كه گرما باعث انبساط حرارتی چوب شده و در صورت سرد شدن دمای محیط، چوب منقبض می شود. این انبساط و انقباض باعث ترک خوردن چوب می شود.
  • ترک های ریز روی مبل ها را جدی بگیرید اگر و سریعا آن را برطرف کنید چون در صورت برطرف نكردن آن با مشکلات بعدی روبرو خواهید شد.
  • برای جلوگیری از ضربه خوردن و يا شکستن پایه مبلمان هنگام جابجایی هرگز مبل را روی زمین نکشید.
نحوه نگهداری از مبلمان

چگونه از مبلمان نگهداری کنیم

باد كردن مبلمان چوبی

  • در صورت کنده شدن سطح رنگ و روکش زیر آن ازخیس كردن سطح كار برای تمیز كردن آن جلوگیری کنید. چون آب موجود در بافت چوب يا مصنوعات چوبی نفوذ كرده و باعث باد كردن می شود.
  • اگر از رو میزی پلاستيکی استفاده می کنید و بر روی سطح میز خود دستمال نم دار کشیده اید صبر کنید تا آب موجود بر روی سطح آن كاملا خشک بشود.
  • رو میزی های خیس را هرگز برای خشک شدن بر روی میز نکشید.

مراقبت از رنگ مبلمان

  • قرار دادن اشيای خیس و يا پاک كننده های شیميایی و يا لوازم آرایشی ممكن است به رنگ مبلمان اسیب بزند و يا لكه ای ثابت روی آن ایجاد کند.
  • در صورت ایجاد لكه روی مبلمان آن را با آب نشورید و از واکس های مربوط به این كار استفاده کنید تا آسیبی به رنگ مبل نزند.
  • از قرار دادن وسایل خیس بر روی صندلی و مبل خود داری کنید. چون در این صورت لكه های بزرگ سفیدی بر روی سطح رنگ ظاهر خواهد شد و بردن آن لک به وسیله پارچه خیس صحیح نیست.
  • وسایل تیز را بر روی محصولات خود قرار ندهید. چون امكان کنده شدن رنگ به وسیله شی تیز وجود دارد.
  • از قرار دادن لوازم داغی همچون لیوان داغ و ظرف غذای داغ بر روی لوازم چوبی پرهیز کنید. چون سریعا ایجاد لک کرده و ممكن است رنگ روی كار را آب کند.
  •  برای ماندگاری رنگ بر روی لوازم چوبی هر چند وقت يک بار بر روی آن ها واکس بمالید.
  • در صورت مشاهده لک بر روی میز ناهار خوری چوبی و نرفتن آن از سابیدن آن خود داری کنید. چون در آن صورت به بافت رنگ صدمه خواهید زد اگر لک بر روی آن هنوز پا برجاست.
نگهداری صحیح از مبل

نکات نگهداری صحیح از مبل

روش های استفاده درست و نگهداری مبلمان چوبی

در طرز استفاده از مبلمان و نگهداری مبلمان چوبی دقت کنید. یعنی بر روی ؟آن دراز نکشید. اگر مبلمان شما از نو ع پارچه ای باشد از لمیدن به شیوه های خاص خود بر روی آن خود داری کنید. چون در این صورت مبلمان از حالت طبیعی خود خارج میشود. از بالا باز و از پایین فشرده میشود. در صورت امكان از مبلمان مخصوص این كار استفاده کنید.

مبل و مبلمان و لوازم چوبی را بر حسب عادت در طولانی مدت به يک شکل استفاده نکنید تا از حالت تعادل خارج بشود چون كه در مدت طولانی شکل مبلمان عوض خواهد شد. و در بخش های اتصال اشكال ایجاد میشود. محصول را در جایی بگذارید كه از نور مستقیم آفتاب به دور باشد. چون بر اثر تابش مستقیم آفتاب انبساط حرارتی پیدا كرده و دچار مخاطره میشود.

از گذاشتن وسایل سنگین به مدت زياد بر روی میز خودداری کنید. چون اثر را روی محصول خواهد گذاشت. در صورت گذاشتن وسایل سنگین از رو میزی ضخیم استفاده کنید. برای محافظت بیشتر از كاور برای محصولات خود استفاده کنید.

در صورت مشاهده خرده چوب يا گرده چوب در زیر مبلمان بدانید كه موريانه به محصول شما حمله کرده. در صورت امكان محصولی كه موريانه به آن حمله ور شده تعویض کنید. چون به وسایل چوبی دیگر شما هم صدمه خواهد زد.

امیدواریم توانسته باشیم با مقاله کاربردی نگهداری مبلمان چوبی نظر شما را جلب کنیم. گروه عاج یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین مبل و وسایل چوبی به شمار میرود و محصولات را در بهترین کیفیت ممکن ارائه می کند. شما می توانید برای خرید و مشاهده از مبل های ارائه شده توسط گروه عاج به قسمت فروشگاه همین وب سایت مراجعه کنید.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *