مجله

نکات مهم در خرید تخت خواب دوطبقه

نکات ضروری انتخاب تخت دو طبقه

نکات مهم در خرید تخت خواب دوطبقه می تواند راهنمای خوبی برای افرادی باشد که می خواهند از این نوع تخت خواب برای استفاده بهتر از فضا استفاده کنند. تخت خواب های دو طبقه بیشتر برای اتاق های کودکان استفاده میشوند و فضای کمی را اشغال می کنند. در خانواده هایی كه دو کودک یا بیشتر دارند و اتاق اضافی برای هر کدوم از آن ها وجود ندارد، استفاده از این نوع تخت پرکاربردتر می باشند.

تخت دو طبقه را می شود به صورت آماده یا بر اساس اندازه اتاق به صورت سفارشی هم تهیه کرد. حتی مدل هایی وجود دارند كه طبقه بالایی تخت خواب بوده و طبقه پایینی به عنوان میز تحریر استفاده می شوند.

بعضی از والدین كه بیش از يک فرزند دارند برای این كه بتوانند از فضای اتاق خواب بهره کافی ببرند، اقدام به خرید تخت های دو طبقه می کنند. این مسئله به ویژه برای کودکان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در خصوص تخت های دو طبقه بپردازیم. با گروه فروشگاهی عاج که انواع تخت خواب های دوطبقه، دونفره و تک نفره را عرصه می کند همراه باشید.

همه نکات مهم در خرید تخت خواب دوطبقه

استفاده از تخت خواب برای بیش از يک نفر در فضای کوچک، طراحان عرصه کالای خواب را به فکر طراحی تخت های دو طبقه انداخت. با این که در فضاهایی مثل خوابگاه ها و پادگان ها هم تخت هایی با دو طبقه یا طبقات بیشتر بسیار کاربردی هستند. اما در این قسمت ما به بررسی تخت خواب دو طبقه با مصرف خانگی می پردازیم.

از نظر اهمیت این نوع تخت ها در دکوراسیون باید بگویم در فضای اتاق خواب تخت خواب با توجه به حجمی كه اشغال می کند در میان سایر کالاها حرف اول را می زند. از آنجا كه تخت های دو طبقه بیشتر در معرض دید واقع می شوند پس باید گفت از اهمیت بیشتری هم برخوردار هستند. به همین دلیل زیبایی طراحی و چشم نواز بودن آن يکی از موارد مهمی می باشد كه باید به آن توجه کرد.

خرید تخت دو طبقه

نکات مهم در خرید تخت دو طبقه

انواع تخت دو طبقه را بهتر بشناسید

در حال حاضر تخت خواب های طبقه دار به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول از طراحی دو یا سه تخت به صورت طبقات افقی و عمودی تشکیل شده  است. دسته دوم طراحی يک تخت و يک وسیله کاربردی مثل کتابخانه، فضای بازی، میزتحریر و امثال آن به صورت ترکیبی.

طراحی این تخت ها  بعضی از مدل های کلاسيک تخت دو طبقه از دو تخت در ابعاد استاندارد است كه به صورت افقی در دو طبقه بالای هم قرار می گیرند تشکیل می شود، اما در مدل های مدرن تر يک تخت به صورت افقی و تخت دیگر عمود بر ستون تخت زیرین قرار می گیرد، به این ترتیب يک ترکیب خلاقانه و زیبا ایجاد می شودكه از نظر ظاهری هم سادگی مدل های کلاسيک را ندارد.

در بعضی موارد تخت دو طبقه در اصل از ترکیب يک تخت خواب و يک وسیله کاربردی مثل کتابخانه، میز تحریر و یا فضایی برای قرار دادن وسایل و امثال آن تشکیل میشود. این مدل های خلاقانه می  توانند در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کودکان نقش زیادی داشته باشند، از طرف دیگه طرح های بسیار زیبایی در این زمینه وجود دارد كه انتخاب را برای تنوع طلب ها و سخت پسندان راحت تر می کند.

 

تخت دو طبقه و انواع آن

انواع تخت دو طبقه

نکات ضروری انتخاب و خرید تخت دوطبقه

در مورد این سبک تخت خواب ها نکات زیادی وجود دارد كه توجه به آن ها به خریدار کمک می کند تا انتخاب راحت تری داشته باشد. در این قسمت سعی می کنیم فهرست وار به آن ها اشاره کنیم.

مهمترین نکته در مورد تخت خواب دو طبقه رعایت ایمنی محسوب میشود. طبقه بالای تخت خواب حتما باید نرده محافظ داشته باشد. این تخت ها باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا دچار لرزش نشده و اتصلات آنها ایمنی و استاندارد لازم برای تحمل وزن يک شخص را داشته باشد. برای مثال سبک بودن بیش از اندازه تخت های دو طبقه می تواند به راحتی سبب واژگون شدن آن ها بشود.یا پله های دسترسی به طبقات بالاتر باید استاندارد بوده و در مکان مناسبی قرار گرفته باشند كه رفت و آمد را آسان کنند.

به تناسب ابعاد تخت و فضای اتاق خواب دقت کنید. در مورد تخت های دو طبقه باید به ارتفاع آن هم توجه کافی داشته باشین كه از سقف اتاق به اندازه کافی فاصله داشته باشد.

نکات انتخاب تخت دو طبقه

نکات ضروری خرید تخت دو طبقه

از نظر جنس در حال حاضر مدل های چوبی، ام دی اف و فلزی در بازار موجود می باشد. شما می توانید با توجه به بودجه ای كه برای این کار در نظر دارید و همچنین سبک دکوراسیون اتاق خواب اقدام به خرید يکی از آنها کنید. البته نباید فراموش کرد كه تخت های فلزی اگرچه طول عمر بیشتری دارند اما بسیار سنگین بوده و جابجایی آنها سخت است. انتخاب تخت های چوبی هم از نظر استقامت و هم از نظر زیبایی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

درباره انتخاب طرح این سبک از تخت خواب ها اختیار با خریدار است. شما می توانید با توجه به نیاز خود و هم چنین چیدمانی كه دوست دارید در اتاق خواب داشته باشید طرح مورد نظر  را  انتخاب کنید.

خرید آنلاین از وب سایت عاج

خرید آنلاین تخت های دو طبقه يک شیوه کاربردی و به صرفه است. اگر نمی دانید این مدل تختخواب ها را از کجا می شود تهیه کرد، می توانید به بخش فروشگاهی وب سایت عاج مراجعه کنید و از این مدل تخت خواب های کاربردی دیدن کنید. این مجموعه تخت خواب و وسایل چوبی منزل را با قیمت بسیار رقابتی و کیفیت عالی به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *