مجله

مراحل ساخت صندلی چوبی تاشو

ساخت صندلی تاشو

آشنایی چوب روس در ساخت صندلی چوبی

 ما در این مقاله مراحل ساخت صندلی چوبی را هم در منزل و هم توسط گروه تولیدی عاج بررسی می کنیم. تقریباً همه به صندلی‌های تاشو در خانه خود نیاز دارند.

اما ممکن است هر روز به آنها نیاز نداشته باشیم. همه ما با مواقعی روبرو می‌شویم که صندلی‌های کافی دور میز نداریم چه برای یک گردهمایی خانوادگی برای تعطیلات باشد، یک جلسه در خانه یا یک مهمانی، چند صندلی اضافی می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

 تعداد زیادی از این نوع صندلی در بازار موجود است، اکثر آنها فلزی یا پلاستیکی هستند اما برای کسی که چوب را دوست دارد، می‌تواند صندلی تاشو چوبی بسازد. صندلی‌های چوبی بسیار بهتر از فلزی به نظر می‌رسند و می توان آنها را متناسب با رنگ مبلمان خانه ساخت.

صندلی تاشو

ساخت صندلی تاشو

هم اکنون در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه ی ساخت صندلی چوبی آشنا کنیم ، همان گونه اطلاع دارین تمام محصولات گروه تولیدی عاج اعم از میز ، میز ناهار خوری ، سرویس خواب ، مبلمان ، کتابخانه ، میز آرایش ، کمد و … از چوب نراد روسی ساخته شده است.

به دلیل ظرافت ، مقاومت بالا ، سبک بودن وزن در حین جا به جایی و مشخص بودن گره های طبیعی که این چوب دارد مورد انتخاب طراحان عاج قرار گرفته است.

لازم به ذکر می باشد که چوب روس در فضاهای رطوبتی و تماس مستقیم در برابر نور و حرارت خورشید از مقاومت بالایی برخوردار است بنابرین در مناطق مرطوب و فضا ها ی باز گزینه ی مناسبی خواهد بود.

 

مراحل ساخت صندلی چوبی تاشو در گروه تولیدی عاج

 

اولین مرحله ساخت صندلی چوبی

ابتدا چوب ها را به اندازه الوار های معین اره میکنیم تا راحت تر روی ساخت آن ها مدیریت کرد.

صندلی چوبی تاشو

ساخت صندلی چوبی تاشو

دومین مرحله ساخت صندلی چوبی

پایه ها و الوار هایی که در اندازه های استاندارد تعیین شده توسط کارشناسان این مجموعه قطعه قطعه شده است ، نیز متصل خواهیم کرد.

مرحله سوم

بعد از تعیین شدن تیرک ها در جای خودشان از طریق چسب چوب و پیچ ها پایه ها و قطعات را منتاژ می کنیم.

 

مرحله ی چهارم ساخت صندلی چوبی

بعد از اتمام مراحل ساخته شدن، صندلی چوبی را وارد مرحله ی ماشین کاری کرده تا از این طریق پستی و بلندی و چاله های چوب و پرزها را از بین ببریم توجه داشته باشید که تمامی دستگاه ها ی برقی این مجموعه مجهز به برترین کیفیت و بالا ترین درجه می باشد .

صندلی چوب روس تاشو

چوب روس و ساخت صندلی چوبی

مرحله ی آخر ساخت صندلی چوبی در گروه تولیدی عاج

و اما در مرحله ی آخر پاشیدگی رنگ صورت می گیرد که در این مرحله از دقت بالایی در تنظیم غلظت رنگ و تنظیم فاصله ی بین پمپ رنگ و کار مورد نظر باید داشت زیرا کیفیت و تمیزی رنگ ، حرف اول را در این زمینه می زند .

این مجموعه سعی بر این دارد که با سال ها تجربه محصولات خود را با برترین کیفیت رنگ در بسته بندی های مجهز و با ارسال رایگان در سراسر ایران به صورت تک و عمده به هم میهنان عزیز ارائه دهد.

شما می توانید جهت راهنمایی در زمینه ی چیدمان منزل و تجهیز رستوران و کافی شاپ ها با متخصصان ما به صورت رایگان مشاوره داشته باشید تا به کمک مشاوران و طراحان بهترین دیزاین را داشته باشید.

 

چگونه صندلی چوبی تاشو بساریم

مرحله آخر ساخت صندلی چوبی در گروه تولیدی عاج

مراحل ساخت صندلی چوبی تاشو در منزل

 

مرحله شماره یک آماده کردن

این یک روش مشخص برای آماده شدن قبل از هر کاری است. برای این پروژه، شما نیاز به جمع آوری مواد عمدتا چوب و مکانی برای ساخت صندلی چوبی دارید.

از آنجایی که این صندلی از چوب ساخته شده است، می‌توانید جزئیاتی از آنچه را که باید تهیه کنید داشته باشید. شما به هفت قطعه نرده 2×2 با انتهای میتر نیاز دارید.

همچنین می‌توانید یک اره، مته، پیچ‌های چوبی 2½ اینچی، کاغذ سنباده، چسب چوب و مداد تهیه کنید. همچنین ممکن است موادی از لیست زیر داشته باشید. آنها را آماده کنید، تا اگر به طور ناگهانی به یکی از آنها نیاز داشتید، مشکلی نخواهید داشت:

مربع سرعت
تفنگ منگنه
منگنه ½ اینچی
مته ⅛ و ¼ اینچی
2 قطعه پیچ 3 اینچی x ¼ اینچی
4 عدد واشر ¼ اینچی
2 عدد آجیل ¼ اینچی
متر نواری
بتونه / پرکننده چوب
رنگ
جعبه میتر و اره

پس از تهیه مواد بالا، می‌توانید روی یافتن مکان تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که فضای کاری را انتخاب کنید که بتوانید راحت حرکت کنید و بعداً برای تمیز کردن مشکلی نخواهید داشت.

 

گام دوم از ساخت صندلی چوبی، ایجاد پایه های صندلی

پایه‌های صندلی را از نرده‌های انتهایی میتر بسازید. نرده‌ها را از بیرون انتهای میتر در 25 اینچ اندازه بگیرید. می‌توانید از یک مداد برای علامت گذاری این ناحیه استفاده کنید تا فراموش نکنید.

روی علامت‌ها خط بکشید و آنها را برش دهید تا پاها درست شوند. سعی کنید از مربع‌ سرعت برای علامت گذاری دقیق‌تر استفاده کنید.

 

مرحله سوم از ساخت صندلی چوبی

دو تکه بریس متقاطع را در 10، دو قطعه دیگر را در 12½ و دو قطعه دیگر را در 14 اینچ اندازه بگیرید. آنها را با مداد علامت گذاری کنید و با اره یا جعبه میتر برش دهید.

اکنون، با قرار دادن دو بریس 12½ اینچی بین پاها، این قطعات را خشک کنید. این عمل را با قرار دادن بریس های ضربدری 10 اینچی نیز بین پاها دنبال کنید.

در آخر، بریس‌های ضربدری 14 اینچی را در انتهای مربع پاها قرار دهید. روی 3 اینچ انتهای میتر علامت بزنید.

 

مرحله چهارم از ساخت صندلی چوبی، پایه‌های صندلی را به بریس‌ها وصل کنید

علامت 3 اینچی روی بریس‌های ضربدری مرحله قبل را به خاطر دارید؟ شما از آن در این مرحله استفاده خواهید کرد. این علائم را در پایین هر دو بریس متقاطع تراز کنید.

با مته ⅛ اینچی، پای صندلی و خود پایه را از قبل سوراخ کنید. روی بادبندهای ضربدری چسب چوب قرار دهید و با استفاده از پیچ‌های چوبی آنها را با پایه‌ها وصل کنید.

قسمت بالای بریس‌های متقاطع را با انتهای مربع پاها تراز کنید و روند را تکرار کنید. پس از این، یک الگوی “X” ایجاد کنید. از هر انتهای مربعی صندلی 12 اینچ اندازه بگیرید و با مته ¼ اینچی دریل کنید. در نهایت، واشر را روی انتهای پیچ و مهره قرار دهید و آنها را با مهره محکم کنید.

 

مرحله پنجم سنباده زدن

هنگامی که پایه صندلی را مونتاژ کردید، نوبت سنباده زدن است. یک سمباده 220 گریت یا بلوک سنباده برای این کار توصیه می‌شود. پس از آن، در صورت تمایل صندلی را رنگ کنید. بگذارید خشک شود.

 

کلام آخر

صندلی‌های تاشو مانند یک دوست می‌توان با خود همه‌ جا برد. آنها فضای زیادی اشغال نمی‌کند حتی میتوانید آن را زیر تخت خواب جا سازی کنید. هر خانه‌ای بهاین نوع صندلی ها نیاز دارد‌.

ساخت صندلی چوبی بسیار لذت بخش و به صرفه‌تر است. شما اگر وقت و انرژی برای ساخت صندلی چوبی تاشو ندارید می توانید با تماس با مجموعه تولیدی عاج و همچنین با مشاهده انواع صندلی چوبی در سایت اقدام به خرید نمایئد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *