مجله

مبل و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

مبل و تاثیر آن یر دکوراسیون داخلی

مبلمان بر روی دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد. استفاده درست از مبلمان باعث می شود تا فضای خانه شما از حالت بی روح خارج شده و به افراد احساس آرامش و راحتی را منتقل کند. پس باید در نظر داشته باشید که مدل و نحوه ی چیدمان مبل در منزل، تاثیر مهمی بر روی بار روانی فضا دارد. به طور مثال مدل و نوع چیدمان مبلمان در یک مکان باعث می شود که شما راحت باشید و یا احساس معذب بود و رفتار رسمی داشته باشید.

میزان تاثیر مبلمان را در دکوراسیون داخلی

از جمله چالش های همیشگی طراحان دکوراسیون، کاربرد مبلمان در دکوراسیون است. اینکه مبلمان قرار است چه نیازی را تامین کند، تاثیر مستقیمی بر روی رنگ، نوع پارچه و مدل چیدمان آن دارد. مبلمان قسمت گسترده ای از فضای منزل را به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که در هنگام ورود به فضایی جدید، به چشم می آید. در کنار اینکه باید در انتخاب نوع مبلمان نهایت دقت را به خرج دهید، نحوه ی چیدمان آن نیز بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که میزان تاثیر مبلمان را در دکوراسیون داخلی افزایش می دهد.

به سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید

اولین قدمی که باید برای افزایش تاثیر مبلمان بر روی دکوراسیون منزل خود بردارید، در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی منزل می باشد. به منظور این کار، شما باید فضایی که میخواهید مبلمان را در آن بچینید در نظر بگیرید و سپس با توجه به فضا و سبک دکوراسیون مبلمان خود را خریداری کنید.

هر چقدر میزان هماهنگی و تناسب بین مبلمان و دکوراسیون داخلی شما بیشتر باشد، بر روی محیط تاثیر بیشتری خواهد داشت.
به عنوان مثال اگر که از سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل شما الهام گرفته شده و گچ بری های دارد، بهتر است از مبلمان کلاسیک استفاده کنید. مبلمان کلاسیک به راحتی با دکوراسیون های سنتی هماهنگی پیدا می کند و در نهایت فضای زیبایی را در منزل شما ایجاد می کند.

بین سبک ها تناسب ایجاد کنید

اینکه شما از لوازم مختلفی در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده می کنید باعث می شود تا فضا های مختلفی در منزل شما ایجاد شود.همین دلیل باید سعی کنید که تا جای امکان سبک مبلمان خود را به سبک دکوراسیون منزلتان نزدیک کنید. به عنوان مثال اگر شما مبل ها یتان را به صورت قرینه بچینید باعث می شود تا دکوراسیون منزلتان به سبک کلاسیک نزدیک شود. به همین جهت باید در هنگام خرید این تناسب را در نظر بگیرید. حتی تعداد مبلمان استفاده شده و نوع آن ها هم می تواند در سبک دکوراسیون داخلی موثر باشد. در صورتی که برای منزل خود سبک دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده اید بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که زاویه دار باشد.

 به بافت مبلمان توجه کنید

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی دکوراسیون داخلی، بافت مبلمان می باشد. در نهایت کار، نوع بافت مبلمان باعث ایجاد آرامش و آسایش افراد می شود. هر چقدر نوع بافت مبلمان شما به دکوراسیون نزدیک تر باشد، احساس مثبتی را به افراد منزل منتقل می کند. بنابراین حتما در هنگام خرید مبلمان و چیدن آن به بافت مبل دقت داشته باشید.

از چندین مدل مبل در چیدمان دکوراسیون منزلتان استفاده کنید

یکی از راه های تاثیرگذار در خاص کردن دکوراسیون منزل، استفاده همزمان از چندین مبلمان می باشد. با به کار بردن چندین مدل مبل، جلوه ی بهتری در فضای منزل شما ایجاد می شود. اما برای اینکه چندین مبلمان را در دکوراسیون خود استفاده کنید، باید ظرفیت فضای مورد نظر خود را در نظر بگیرید.
پس از اینکه میزان فضای مورد نظر را بر آورد کردید، می توانید مدل هایی که می خواهید را انتخاب کنید. انتخاب نوع مبل کاملا به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. در صورتی که سبک دکوراسیون شما مدرن است، برای زیباتر شدن دکوراسیون خود را می توانید از مبلمان مدرن در جلوی تلویزیون استفاده کنید. مبلمان مورد نیاز برای سایر قسمت های منزل می توانید با توجه به سلیقه تان انتخاب کنید.

استفاده از میز عسلی و چیدمان صحیح آن

میز عسلی و جلو مبلی در مدل های مختلف و با طرح و رنگ های متنوع و فوق العاده جذاب طراحی می شوند. در ساخت هر کدام از مدل ها، استاندارد های منحصر به فردی در نظر گرفته شده است و شناخت این استاندارد ها باعث می شود تا شما مناسب ترین مبلمان را برای منزلتان خریداری کنید.

استاندارد هایی که باید در هنگام خرید میز عسلی و جلو مبلی در نظر بگیرید

ارتفاع: ارتفاع هیچکدام از اجزای اصلی مبلمان نباید کمتر از دو و نیم سانتی متر از نشیمنگاه مبل یا صندلی ها باشد. این اجزا شامل میز عسلی و جلو مبلی می شود.

کیفیت: میز عسلی و جلو مبلی باید کیفیت و کارایی بالایی داشته باشند.

تنوع: میز عسلی و جلو مبلی می تواند طرح های متنوع، منحصر به فرد و شیکی داشته باشد.

برند: هر چقدر برندی که برای خرید انتخاب می کنید برتر باشد می تواند بر روی مرغوبیت جنس تولید شده تاثیرگذار باشد.

نحوه چیدمان انواع مبل در دکوراسیون منزل

 مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن به آن می توانید خستگی روزانه تان را رفع کنید. این مدل مبل در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی تولید می شود. به طور معمول مبل های کاملا راحتی بیشتر جنبه ی شخصی دارند و هدف از ساخت آن استراحت کامل و راحتی فرد می باشد. مبل های راحتی اکثرا از جنس پارچه می باشند. با خلاقیت طراحان و ترکیب انواع پارچه های خوش نقش و نگار، مبل های زیبایی طراحی و تولید شده است که به راحتی با هر مدل دکوراسیونی همخوانی پیدا می کند. مبل های راحتی گزینه ی مناسبی برای مبلمان اتاق خواب می باشد

کاربرد مبل راحتی

از مبلمان نیمه راحتی می توانید علاوه بر استفاده شخصی، برای پذیرایی از میهمان ها هم استفاده کنید. این نوع مبل کمی رسمی است و همچنین نسبت به مبلمان راحتی دارای فرم خشکی می باشد. معمولا قسمتی از پایه این مدل مبل را از چوب می سازند.

مبلمان انگلیسی

این مدل از مبلمان در بین انواع مختلف مبل ها با کوتاه و پایین بودن دسته هایشان و بلند بودن پشتی های آن ها شهرت دارد. این مبل از جمله مدل های مبلمان راحتی می باشد و شما می توانید با توجه به جنس، بافت و مدل این مبل، از آن در قسمت های مختلف پذیرایی استفاده کنید.

مبلمان چسترفیلد

این نوع مبلمان هم در دسته بندی مبل های راحتی قرار می گیرد. برای تهیه این مدل از مبلمان، از پارچه و یا چرم استفاده می کنند. در برخی مدل ها تمامی سطح داخلی و خارجی مبل لمسه کاری شده است و جلوه ی چشم نوازی به مبل بخشیده اند. در برخی از مدل ها هم تنها قسمت داخی و دسته های مبل رویه کوبی شده است. این مبل علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، احساس راحتی و آرامش را به فرد منتقل می کند. از این مدل مبل می توانید هم در گوشه پذرایی و هم در وسط پذیرایی استفاده کنید.

مبلمان مدرن

در طراحی و ساخت مبلمان مدرن از خطوط ساده و طراحی مینیمالیستی استفاده می شود که در نهایت خطوطی صاف و تمیز را به نمایش در می آورد. میزان راحتی بر روی این نوع مبلمان کمتر از مبلمان راحتی است. در صورتی که مبلمان مدرن انتخاب شما است باید بدانید که از آن در فضاهایی با جزئیات کم و خطوط صاف استفاده کنید. اثر این مبلمان ها با دسته های چوبی طراحی و تولید می شوند. تنوع سبکی در مبلمان مدرن بسیار زیاد است و طراحی ساده و زیبای آن باعث شده است تا به راحتی بتوانید آن را در گوشه یا وسط پذیرایی قرار دهید.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک از قدیمی ترین و اصیل ترین سبک مبلمان در دکوراسیون داخلی می باشد. به طور معمول از این نوع مبلمان در منازلی استفاده می شود که سبک دکوراسیون آن ها کلاسیک می باشد. با توجه به سلیقه تان می توانید نمای دکوراسیون کلاسیک منزل خود را با مبلمان کلاسیک تکمیل کنید.

ویژگی مبلمان کلاسیک

از ویژگی های اصلی این نوع مبلمان، استفاده از قاب طلایی در دور تا دور آن می باشد. نوع طراحی این مبلمان به گونه ای است که از آن بیشتر در مهمانی های رسمی استفاده می شود. این نوع مبلمان از نظر ظاهری به مبلمان سلطنتی شبیه است با این تفاوت که میزان منبت کاری شان در قسمت تاج، دسته و پایه مبل کمتر می باشد. ای نوع مبل را می توان در دسته مبلمان استیل و راحتی قرار داد. به گونه ای که راحتی شان را از مبل مان راحتی و ظرافت و زیبایی شان را از مبلمان استیل گرفته اند.

مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی که در اصطلاح عامیانه به آن ها مبلمان استیل هم گفته می شود، مدل های اغراق شده در سبک کلاسیک می باشند. این مدل با جزئیات و طرح های بیشتری نسبت به مبلمان کلاسیک ساخته می شود و می توان گفت که در بعضی موارد در این مبلمان، راحتی فدای زیبایی شده است. از شاخصه های اصلی این نوع مبلمان می توان به ارتفاع، پر کار بودن بدنه، طرح های خاص، منبت کاری و رنگ آن ها اشاره کرد. به دلیل فرم و نوع پوشش این نوع مبلمان، میزان خشک و رسمی بودن آن بالا رفته است بیشتر برای مهمانی های رسمی استفاده می شود. برای اینکه تمامی جزئیات این مبل به چشم بیاید باید در فضایی باز قرار داده شود.

در آخر…

برای اینکه بتوانید بهترین نوع مبلمان را برای منزل خود انتخاب کنید بهتر است اول فضای خود را با دقت بررسی کنید و بدانید به چه تعداد مبلمان برای فضا احتیاج دارید. امیدواریم با نکاتی که گفته شد بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *