مجله

مبلمان سبک و وسایل منزل ویژه مستاجران

وسایل منزل ویژه مستاجران

همان طور که می دانید امروزه با افزایش نجومی قیمت خانه ها بیشتر افراد اجاره نشینی را انتخاب می کنند و اجاره نشین ها به صورت مداوم در حال جا به جایی هستند که این کار، کار دشواری است. وسایل منزل ویژه مستاجران باید دارای ویژگی های باشد که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

اگر شما برای دکوراسیون منزل خود از وسایل سنگین و مبلمان های بزرگ استفاده کنید ممکن است هنگام انتقال آن ها از ورودی راه پله ها یا درها دچار مشکل شوید. برای جلوگیری از این مشکل باید به فکر مبلمان سبک و وسایل دکوراسیون کوچک باشید.

ما در این مقاله می خواهیم به معرفی لوازم ضروری و سبک مناسب برای مستاجران بپردازیم پس اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید این مقاله را از دست ندهید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که مبلمان سبک که مناسب برای استفاده در منازل اجاره‌ای می باشد در انواع میز و صندلی های تاشو، کشویی و یا مبلمان مناسب برای فضای پذیرایی طراحی و تولید می‌ شوند.

در نظر داشته باشید سبک دکوراسیون داخلی منزل شما، مقدار فضای مورد نظرتان برای قرار گرفتن مصنبل ها و یا مساحت کلی آن از دسته عوامل بسیار موثر در انتخاب مبلمان برای منزل اجاره ای شما می باشند.

 ویژگی های وسایل منزل ویژه مستاجران

مبلمان سبک با ابعاد کوچک

به راحتی می توانید یک مبل راحتی کوچک را با چند صندلی در نشیمن منزل خود قرار دهید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

این مبل ها دو نفره می باشند، به صورتی که در هر فضایی به راحتی جای می گیرند. پس اگر تصمیم به خرید یک ست کامل مبلمان برای منزل خود داشتید، می توانید از مبلمان های کوچک و چند منظوره استفاده کنید.

 ویژگی میز تلویزیون به عنوان یکی از وسایل منزل ویژه مستاجران

از موارد دیگری که هنگام خرید آن باید به این توجه کنید که منزل شما اجاره ای است یا نه خرید میز تلویزیون می باشد. از آن جایی که بسیاری از صاحب خانه ها نمی خواهند که آسیب به منزل آن ها وارد شود بهتر است، برای خرید میز تلویزیون از میز های زمینی استفاده کنید.

و از آن جایی که میز تلویزیون یکی از اصلی ترین لوازم مربوط به دکوراسیون داخلی منزل می باشد، باید پس از اتمام قرارداد آن را با خود به منزل جدید ببرید و اگر از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید در اثر جا به جایی آثار آن بر روی دیوار باقی می ماند و از بین بردن آن کار ساده ای نیست.

اما یکی دیگر از عواملی که استفاده از میزهای تلویزیون دیواری را برای مستاجرین منع می کند این است که این میز ها سنگین و بزرگ هستند و فضای زیادی از منزل را اشغال می کند، به همین دلیل استفاده از آن ها به مستاجرین توصیه نمی شود.

تابلوهای هنری برای منازل اجاره ای

از آن جایی که مستاجر ها اجازه ایجاد تغییرات را در فضای خانه ندارند بهتر است برای پوشاندن دیوار های آسیب دیده که نمی توانند آن ها را رنگ کنند از تابلوهای هنری بزرگ استفاده کنند. علاوه بر استفاده از تابلوهای هنری بزرگ می توانند از کاغذ دیواری هایی که قابل تعویض می باشند هم استفاده کنند.

میزهای تاشو نمونه ای از وسایل منزل ویژه مستاجران

میزهای ناهارخوری تاشو که قابلیت تغییر سایز را دارند بسیار مناسب برای استفاده در آپارتمان های کوچک و مستاجر ای می باشد و این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا علاوه بر این که برای مهمانی ها فضای مناسبی را هنگام پذیرایی از مهمان ها را داشته باشید. اگر به یک خانه بزرگ تر هم نقل مکان کردید از همان میز استفاده کنید.

استفاده از پرده های مناسب منازل اجاره ای

اگر دیوارهای منزل شما کاملاً سفید می باشد و یا معماری آن به گونه‌ ای نیست که دلخواه شما باشد می توانید با انتخاب پرده های مناسب و زیبا ظاهر کلی منزل خود را جذاب تر کرده و آن را به فضایی مناسب دلخواه خود تبدیل کنید.

اما در نظر داشته باشید که برای خرید پرده مناسب منزل اجاره ای خود باید به تمامی جزئیات مربوط به آن توجه کنید. به عنوان مثال: می توانید پرده ای که انتخاب می کنید از لحاظ طول و عرض کمی بزرگتر از پنجره شما باشد تا توجه زیادی را به خود جلب کند.

همچنین انتخاب مناسب پرده باعث می شود تا بتوانید رنگ ها و طرح های بیشتری را بدون این که آسیبی به منزل و یا دیوارهای آن بزنید به آن اضافه کنید.

پوشاندن کف پوش هایی که دلخواه شما نیستند

همان طور که در ابتدای مطلب هم عنوان کردیم گاها صاحب خانه ها دوست ندارند که تغییری در منزل آن ها ایجاد شود ممکن است در بعضی موارد مستاجرین با کفپوش های بی کیفیت و یا زشت از لحاظ ظاهری مواجه شوند که نمی توانند تغییری در آن ها ایجاد کنند.

ما در این بخش از مطلب می خواهیم راهی برای پوشاندن کف پوش هایی که دلخواه شما نیستند را عنوان کنیم با وجود این که نمی توانید آن کفپوش ها را تغییر دهید اما می توانید ظاهر آن ها را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال: می توانید از کف پوش هایی که به صورت موقتی قرار می گیرند استفاده کنید یا با قالیچه های بزرگ کفپوش های خانه خود را بپوشانید.

به کارگیری گیاهان برای پوشاندن وسایلی که به آن علاقه ندارید

راه های زیادی وجود دارد تا چیزهایی که در منزل اجاره ای خود به آن علاقه ندارید را بپوشانید اما این که کدام یک از این روش ها تاثیرگذارتر می باشد نکته ای این است که ما در این بخش از مطلب به آن می ‌پردازیم.

در نظر داشته باشید که هیچ کدام از این روش‌ ها به اندازه قرار دادن گل و گیاهان در فضای مناسب خود تاثیرگذارتر برای پوشاندن وسایلی که دلخواه شما نیستند،  نمی باشد.

و نکته ای که در خصوص قرار دادن گیاهان در منزل باید بیان شود این است که همیشه حس سرزندگی را به فضای خانه شما می بخشند و ایده بسیار مناسبی برای پوشاندن زشتی های منزل شما هستند.

استفاده از کشوهای کوچک

استفاده از کشوهای کوچک به عنوان یکی از وسایل منزل ویژه مستاجران از نکات بسیار ریز و مهمی که باید در خصوص قرار دادن کشو در منزل خود رعایت کنید این است که داشتن دو کشوی کوچک بهتر از داشتن یک کشوی بزرگ است.

چرا که علاوه بر حمل و نقل و جا به جایی ساده قرار گرفتن آن ها هم در فضای منزل راحت تر می باشد. به گونه ای که شما می توانید در یک اتاقی که متراژ زیادی دارد ۲ کشو را کنار هم قرار دهید و یا در اتاق های کوچک تر هرکدام را نزدیک به دیوار یا تخت خواب بگذارید.

اما در نظر داشته باشید که از این وسیله می توانید به عنوان بوفه برای قرار دادن لوازمی  مانند قاب عکس یا دکوری های مناسب در اتاق غذاخوری خود استفاده کنید.

خرید کاناپه مناسب

نکته‌ی که در خصوص خرید و قرار دادن کاناپه باید بیان شود این است که کاناپه ها را می توانید در اتاق کار اتاق پذیرایی و یا اتاق کودک قرار دهید که از این کاناپه ها یا مبل های سبک دو نفره می‌ توان به عنوان تخت خواب در اتاق مهمان هم استفاده کرد.

اما یک گزینه دیگری هم که می توانید از این کاناپه ها استفاده کنید این است که این قابلیت را دارند تا در ایوان هم آن ها را قرار دهید چرا که بسیار سبک تر و راحت تر از مبل های تاشو می باشند.

مبل های راحتی مدرن

برای انتخاب مبل های مناسب منازل اجاره‌ ای بهترین گزینه مبل های راحتی مدرن می ‌باشند. به گونه ای که خرید یک ست مبل مدرن ۵ نفره با دو عدد صندلی میزبان می تواند نمای بسیار زیبایی را برای منزل شما ایجاد کند.

این سبک از مبل این قابلیت را دارد تا علاوه بر بخشیدن فضای دلباز به خانه جا به جایی و حمل و نقل راحتی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد. همچنین انتخاب این مبل گزینه بسیار مناسبی برای آسایش اعضای خانواده به شمار می رود

معیارهای خرید مبل به عنوان یکی از وسایل منزل ویژه مستاجران

گاه ممکن است با تصاویر منازلی روبرو شوید که حس سمساری را به شما القا کند. بیشترین عاملی که باعث انتقال این حس به شما می شود انتخاب نادرست مبلمان است.

در نظر داشته باشید برای این که منزل خود را با مبلمان و وسایل مناسب دیزاین کنید و به راحتی در صورت تمایل تغییر دکوراسیون دهید و یا این که هنگام اجاره منزل بعدی خود دغدغه‌ ای برای لوازم منزل تان نداشته باشید بهتر است تمامی این موارد در برای خرید مبلمان در نظر بگیرید.

تزیینات مبلی که انتخاب می کنید، با رنگ مبل همخوانی داشته باشد.

توجه کنید که رنگ پارچه مبلمان تان روشن باشد.( از انتخاب رنگ های خنثی بپرهیزید.)

تا حد امکان برای اسکلت مبل خود از رنگ‌های سفید یا استخوانی استفاده کنید.

طراحی پارچه مبل باید طراحی کاملاً خلوتی با رنگ‌ های روشن باشد تا فضای منزل شما را شلوغ نکند.

بهتر است دسته و پشتی مبلی که انتخاب می کنید کوتاه باشد.

انتخاب طراحی های برجسته برای مبلمان و کوسن ها انتخاب مناسبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *