مجله

مبلمان راحتی دست دوم بخریم یا نه

مبلمان راحتی دست دوم

مبلمان راحتی دست دوم بخریم يا نه؟ ممكن است سوال بسياری از افراد در هنگام خرید مبلمان باشد. مبلمان مهمترین قیمت دکوراسیون يک خانه هستند كه تاثیراتی مستقیم در زیبایی يک خانه دارند. انتخاب يک مبل راحتی مناسب می تواند مهم ترین كار برای داشتن يک دکوراسیون بی نقص در پذیرایی را ایفا كند.

امروزه از متريال مختلفی برای ساخت مبلمان استفاده می شود. به همین علت انواع مختلف مبل دارای رنج قیمتی متنوعی هستند. با این حال هنوز هم برای بعضی از افراد ممكن است خرید مبلمان نو به صرفه نباشد. از سویی دیگر نداشتن مبلمان امروزه يک نقص بسيار بزرگ در طراحی داخلی خانه است. از این رو خرید مبلمان دست دوم ممكن است گزینه مناسبی به نظر بیاید.

بررسی سوال مبلمان راحتی دست دوم بخریم یا نه

در خرید مبلمان دست دوم باید به چندین نکته دقت شود. مثل مدت زمان استفاده از مبل، قیمت، دوام و شکل ظاهری و همچنین آسیب وارد شده به بدنه و چوب مبلمان.

مبلمان دست دوم به مبلمانی گفته میشود كه از قبل مورد استفاده قرار گرفتند. و از صورت نویی خود خارج شدند و در بعضی شرایط ممكنه جلوه خودشون را به طور کل از دست داده باشند. ولی در بیشتر موارد مبلمان دست دوم هنوز سویی از زیبایی اولیه خود را دارند.

مبلمان راحتی دست دوم

مبلمان دست دوم

نكات هنگام خرید 

اگه قصد خرید مبل دست دوم را دارید با صرف مقدار زمان کمی می تونید از بین آگهی ها به راحتی مبل مورد نظر خود را پیدا كنید. ولی باید از سالم بودن مبل اطمینان حاصل شود. پس باید حتما  به صورت حضوری مبل را با دقت مشاهده كنید. چون در بعضی از مواقع ممكن است كه مبل نيازمند تعمیر بوده ولی فروشنده آن را بدون تعمیر به شما گفته باشد. و يا اینكه ممكن است مبل آسیب دیگری و با رنگ رفتگی داشته باشه كه از قبل به آن توجه نشده است.

پس از بازدید حضوری اگر رنگ و طراحی مبل مورد قبول بود حتماً کل بدنه مبل را به خوبی بررسی كنید و از نبودن هیچ شکستگی و رنگ پریدگی در بدنه اصلی مبل و پایه های آن اطمینان حاصل كنید در زمانی كه مبلمان دارای آسیب دیدگی است، می توانید با نشان دادن آن به يک متخصص تعمیر مبلمان هزینه آن را از قیمت اصلی مبل کم كنید. در هنگام خرید مبل دست دوم توجه به سالم بودن فنر، فوم و پارچه رویه اهمیت زیادی دارد.

از مهمترین معایب مبلمان دست دوم میشود به این مورد اشاره كرد كه این نوع از مبلمان عمر مفید خود را تمام كردند و بزودی شکل اصلی خود را از دست میدهند. و دیگه حتی قابل استفاده هم نمی باشند.

پیش از خرید حتماً به رویه مبل توجه كنید تا پارچه روکش آن هیچگونه پارگی و جای تعمیری نداشته باشد. اگه روکش آن از جنس چرم است، از نوع خشک نباشد چون این مدل از چرم ها به راحتی ترک می خورند و پوسته پوسته می شوند. پس دقت به بدنه و جنس مبلمان مهم ترین قسمت در خرید مبلمان دست دوم است.

مزايای خرید مبلمان راحتی دست دوم

خرید مبلمان دست دوم از مزايا بالایی برخوردار است. مثل قیمت پایین و اینكه مبل دارای کیفیت مورد انتظاری می باشد. مبلمان دست دوم به طور کلی از مبلمان نو قیمت پایین تری دارند.

اگه از لحاظ محیط زیست هم بخواهیم به خرید مبلمان دست دوم نگاه كنیم متوجه می شویم كه خرید این مبلمان بسيار به سود و باعث حفظ محیط زیست می شود. چون در هنگام تولید مبلمان جدید تعداد بسيار فراوانی از درختان قطع می شوند. و خرید مبلمان دست دوم به نوعی صرفه جویی در قطع و از بین بردن درختان است.

مبلمان دست دوم برای افرادی كه به تغییر دکوراسیون به دفعات زياد علاقه مند هستند، انتخاب بسيار مناسبی هم هست. چون مقدار هزینه کمتری را صرف تغییر دکوراسیون می كنند و در عین حال يک دکوراسیون جدید و جلوه ای تازه در خانه مشاهده می كنند.

همچنین خرید مبلمان دست دوم به کاهش قیمت كالا ها و مبلمان نویی كه به تازگی وارد بازار می شوند هم کمک می كند. خرید این نوع مبلمان از این نظر حائز اهمیت است كه قیمت كالاهای جدید براساس عرضه و تقاضای بازار تعیین میشود و زمانی كه تقاضا برای مبلمان جدید کم باشد قیمت اون هایی كه به تازگی تولید شدند پایین می آید..

مبل راحتی دست دم

مزایای خرید مبلمان دست دوم

معایب خرید مبلمان راحتی دست دوم

این مبلمان درحالی كه مزايای بسياری دارن در عین حال دارای معایبی هم هستند. كه میتون خریداران را از خرید خود منصرف کند. از مهمترین معایب این نوع مبلمان میشود به این مورد اشاره كرد كه این مبلمان عمر مفید خودشان را تمام كردن و به زودی شکل اصلی خود را از دست میدهند و دیگه حتی قابل استفاده هم نیستند.

این مبلمان در بیشتر مواقع ظاهر اصلی خود را از دست دادند و دیگر آن زیبایی اولیه خود را ندارند. همچنین از نظر اقتصادی و تولید داخلی خرید و فروش این نوع كالاها باعث كاهش تولید مبلمان نو میشود. و از این نظر ممكن است كه به صنایع تولید مبلمان سازی لطمه وارد كند.

خرید مبلمان دست دوم ریسک بسياری دارد. این كالا قیمت بالایی دارد و تنها عده کمی به دلیل تغییر دکوراسیون خانه اقدام به فروش مبلمان خود می كنند. یعنی در بیشتر موارد مبلمان دست دوم دارای مشکلات اساسی از جمله ضربه خوردگی، شکستگی، پارگی رویه مبل، لک گرفتن، دفرمه شدن تشک و … به همین دلیل امكان این که يک مبلمان سالم نصیب شما شود بسيار کم است.

گاهی ممكن است در هنگام خرید متوجه آسیب دیدگی های مبلمان خود نشوید. و فروشنده هم در این باره به شما چیزی نگوید. اما پس از تحویل مبلمان دست دوم و چیدمان درخانه متوجه نامناسب بودن آن شوید. پس توصیه میشود تا جای ممكن از خرید مبل راحتی دست دوم منصرف شوید.

نتیجه گیری

خرید مبلمان دست دوم هم دارای مزايا و هم دارای معایب فراوانی است كه انجام این كار بستگی به نظر خود خریداران دارد. این مبلمان با این كه قیمت پایین تری نسبت به مبلمان نو دارد ولی ظاهر و عمر خود را از دست دادند و ممكنه كه بزودی غیر قابل استفاده گردند.

از آنجاییكه احتمال خرید مبلمان دست دوم با اسیب دیدگی و خرابی زياد است. ما به شما توصیه ميكنیم تا بجای خرید مبلمان دست دوم، مبل مطابق سلیقه خود را از كارگاه ها و مراکز تولیدی مبل راحتی بخرید.

در تولیدی ها به دلیل حذف شدن واسطه گران، قیمت های بسيار مناسب تری نسبت به بازار به شما پیشنهاد می شود. ضمن آنكه استحكام، سلامت مبل و کیفیت متريال مصرفی به شما تضمین می شود. از طرفی دیگر امكان سفارش مبلمان با رنگ دلخواه و هماهنگ با دکوراسیون خانه شما وجود دارد. از همه مهمتر مبلمان با گارانتی به شما ارائه می شود.

گروه تولیدی عاج با استفاده از بروز ترین مبلمان کیفیت محصولات را به صورت چشم گیری بالا برده و همیشه رضایت مشتريان را جلب کرده است. این كارگاه در تلاش است كه قیمت محصولات خود را به صورتی تعیین كند كه همه افراد توانایی خرید مبلمان با کیفیت خوب را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *