مجله

سبک پست مدرن و طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک پست مدرن در دکوراسیون

سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل یکی از سبک های جدید در دکوراسیون داخلی می باشد. که این سبک ها می‌توانند شخصیتی را به خانه شما اضافه کنند که برجسته شود. طراحی داخلی مهم است زیرا می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که از بودن در خانه خود لذت می‌برید.

اگر شما فردی هستید که زیاد سرگرم می‌شوید، باید مطمئن شوید که بازدیدکنندگان از دکوراسیون شما لذت می‌برند. تصمیم گیری در مورد یک سبک کلی برای خانه شما شروع خوبی است. این به شما کمک می کند تا تکه‌هایی را انتخاب کنید که می‌دانید به خوبی خانه‌ی شما را زیبا می‌کنند.

چه چیزی یک ساختمان را پست مدرن می‌کند؟

معماران مرتبط با جنبش پست مدرن احساس می‌کردند که معماری مدرنیستی نیاز به زیبایی عمومی را نادیده می‌گیرد و شهرها را به مناظر استریل و غیرقابل توجه تبدیل می‌کند.

ساختمان‌های پست مدرن دارای عناصر تزئینی، خطوط نامتقارن، فرم‌های منحنی، رنگ‌های روشن، ویژگی‌های معماری وام گرفته شده از دوران‌های مختلف و طراحی مجسمه بودند. هر ساختمان پست مدرن منحصربه‌فرد است و به خلاقیت معمار اجازه می‌دهد تا از هر ایده زیبایی‌شناختی و تکنیک‌های ساخت و ساز که می‌خواهند استفاده کند.

ویژگی‌های سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل

تا حدودی طعنه آمیز، پست مدرنیسم به سبکی از هنر، معماری و طراحی اشاره دارد که چندین دهه پیش ظهور کرد. این جنبش در اواخر دهه 1950 به عنوان واکنشی علیه ارزش‌های سنتی طراحی خانه‌های مدرن آغاز شد. با این حال، پست مدرنیسم تا اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 در جریان اصلی ظاهر نشد.

از نقاشی خانه گرفته تا مبلمان، هر جنبه‌ای از سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل با زیبایی شناسی التقاطی و اغلب آشفته آن مشخص می‌شود که طیف وسیعی از سبک‌ها و تأثیرات را در بر می‌گیرد.

 سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل اغلب جسورانه و رنگارنگ با ترکیبی از بافت‌ها و مواد مختلف است. از آزمایش فرم‌ها و اشکال جدید ترسی ندارد و اغلب از ارجاعات فرهنگ پاپ و طنز استفاده می‌کند.

برخی از ساختمان‌های پست مدرن از رنگ‌های روشن و غیر متعارف استفاده می‌کنند. تضاد فاحشی با لحن خنثی معماری مدرنیستی. در پاسخ به شکل‌های جعبه‌ای و مدولار ساختمان‌های مدرنیستی کاربردی، معماری پست‌مدرن خطوط منحنی و زوایای ناهموار را در خود جای داد و با اشکال جدید و روش‌های ساخت به روش‌هایی آزمایش کرد که قبل از قرن بیستم غیرممکن بود.

این بدان معنا نیست که معماری پست مدرن کتاب قوانین را کاملاً کنار گذاشته است. اگرچه جنبش پست مدرن برای خلاقیت ارزش قائل بود، اما عناصری از سبک‌های معماری تاریخی را در خود گنجانده بود و آنها را به روش‌های التقاطی و اصیل ترکیب و تطبیق می‌داد.

از رنگ‌های پررنگ استفاده کنید

دکور پست مدرن امروزی هنوز هم رنگ‌های پررنگ را ترجیح می‌دهد، اگرچه امروزه پررنگ لزوماً به معنای روشن بودن نیست. رایج‌ترین انتخاب‌های رنگی برای پست مدرنیست‌ها امروزه برای دستیابی به تضادهای قدرتمند تلاش می‌کنند.

برای مثال، رنگ‌های خاکی مانند سبز جنگلی با لهجه‌های سیاه نیمه‌شب، بسیاری از قوانینی را که بیشتر از نقاشان خانه از آن پیروی می‌کنند، زیر پا می‌گذارند.

عدم تقارن را در آغوش بگیرید

در تضاد مستقیم با خطوط تمیز و هندسی دوران مدرن، پست مدرنیسم از ساختارشکنی و عدم تقارن لذت می‌برد. این را می‌توان در همه چیز از مبلمان راحتی گرفته تا چیدمان اتاق مشاهده کرد. در حالی که نمی‌خواهید خانه شما شبیه یک منطقه فاجعه باشد، برخی عدم تقارن می‌تواند جذابیت بصری را به هر فضایی اضافه کند.

یکی از راه‌های آسان برای معرفی عدم تقارن در خانه پست مدرن، استفاده از آثار هنری شماست. بسیاری از طراحان داخلی به شما توصیه می‌کنند که هنر را با الگوهای تمیز و قابل پیش بینی روی دیوار خود به نمایش بگذارید. جفت کردن آثار هنری در سبک‌ها و اندازه‌های مختلف انتخاب جسورانه‌ای است که می‌تواند نتیجه دهد.

علاوه بر این، به دنبال مبلمان و وسایلی باشید که با قراردادها مطابقت ندارند. به عنوان مثال، یک مبل به شکل موج یا یک لامپ کف پیچ خورده می تواند شخصیت پست مدرن را به هر اتاقی در خانه شما ارائه دهد.

حس شوخ طبعی و سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل

پست مدرنیسم اغلب با حس بازیگوشی همراه است. این را می‌توان در کارهای هنرمندانی مانند کیت هرینگ و ژان میشل باسکویا مشاهده کرد که آثار هنری خلق کردند که هم سرگرم کننده و هم قابل تامل بود.

شما می‌توانید این حس بازیگوشی را با گنجاندن طنز در طرح دکوراسیون خود به خانه خود بیاورید. پست مدرنیسم با اولویت دادن به فرم بر عملکرد، بازیگوشی خود را نشان می دهد.

سبک های دیگر سعی می کنند ویژگی های تزئینی خانه را با استتار آنها در ساختار خانه پنهان کنند. پست مدرنیسم این عناصر را با تبدیل آنها به محورهای پر جنب و جوش طراحی برجسته می‌کند. چرخش شخصی خود را در پست مدرنیسم قرار دهید.

اگر به دنبال اضافه کردن رنگ پست مدرن به خانه خود هستید، حتما به این پنج نکته ساده پایبند باشید. از رنگ‌های تند استفاده کنید، عدم تقارن را در آغوش بگیرید، مواد متضاد را انتخاب کنید، از دکورهای برند استفاده کنید و کمی طنز به طراحی خود تزریق کنید. با در نظر گرفتن این اصول، می‌توانید هر اتاقی در خانه خود بگیرید و آن را به اثری از پست مدرنیسم تبدیل کنید که نشان دهنده شخصیت منحصر به فرد شماست. با این نکات طراحی پست مدرن را به هر اتاقی در خانه خود بیاورید.

خانه‌های کلاسیک پست مدرن

یکی از تفاوت‌های بزرگ بین سبک‌های پست مدرن و مدرن این است که در معماری پست مدرن، می‌توانید سبک‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا طراحی منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، خانه جدید شما می تواند سبکی کلاسیک با لهجه های مدرن داشته باشد. ساده ترین راه برای دستیابی به این ظاهر کف پوش است. اگر می‌خواهید خانه‌تان حس سنتی داشته باشد، می‌توانید از کف‌پوش‌های چوبی با فرش مدرن استفاده کنید.

 یا اگر می‌خواهید مدرن‌تر باشد، با یک فرش گران‌قیمت با رنگ خنثی همراه شوید. اگر می‌خواهید رنگ‌های رنگی اضافه کنید سعی کنید از فرش‌های پرتابی یا کاغذ دیواری طرح‌دار روی دیوارهای برجسته یا کابینت‌ها استفاده کنید.

راه دیگر برای به دست آوردن این ظاهر از طریق وسایل روشنایی است. می‌توانید از چراغ‌های سقفی کلاسیک به جای مبلمان مدرن استفاده کنید یا برعکس. همچنین می‌توانید لوسترها یا لامپ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا ظاهری متفاوت داشته باشید.

خانه‌های سبک پست مدرن مینیمالیستی

سبک پست مدرن مینیمالیستی یکی از سبک‌های محبوب ترین است. این به این دلیل است که شامل طراحی مدرن نیز می‌شود و خانه را ساده می‌کند. برخی از مردم در مورد تفاوت بین مینیمالیسم و مدرنیسم سردرگم هستند، اما مینیمالیسم بر فضای خالی و بدون تزئینات تمرکز دارد در حالی که مدرنیسم دارای خطوط تمیز و اشکال ساده است.

خانه‌های پست مدرن مینیمالیستی معمولاً دارای رنگ‌های خنثی متنوعی با رنگ‌های روشن هستند که شامل قرمز، سبز یا آبی می‌شود. شما همچنین الگوهای متنوعی را در این سبک خواهید دید که می‌تواند گلدار یا هندسی باشد. احساس کلی خانه با فضاهای باز برای مناطق مختلف برای نمایش چیزهای مورد علاقه شما تازه و جذاب خواهد بود.

سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل معمولاً شامل بسیاری از اشیاء نمایش داده نمی‌شود، بلکه شامل نقاشی‌ها یا عکس‌هایی است که به عنوان تزئین عمل می‌کنند. همچنین مبلمانی با لبه‌های خمیده به جای تیز پیدا خواهید کرد.

علاوه بر مبلمان، متوجه خواهید شد که عناصر طبیعی زیادی مانند گیاهان، گل‌ها و سنگ‌ها وجود دارند که طبیعت را بدون اضافه کردن به هم ریختگی وارد خانه شما می‌کنند.

آثار هنری معمولاً از فلز یا اکریلیک ساخته می‌شوند که بدون اینکه حواس‌تان را از بقیه تلاش‌های تزئینی منحرف کنند ظاهری پیچیده به شما می‌دهند.

نکته دیگری که در مورد خانه‌های پست مدرن مینیمالیستی متوجه خواهید شد این است که هیچ ساعتی روی دیوارها آویزان نشده است زیرا آنها سعی می کنند به جای تمرکز بر زمان در حال گذر بر زندگی در لحظه حال تأکید کنند.

خانه‌های سبک پست مدرن

جنبش پست مدرن ترکیبی از آرت نوو و مدرنیست است. این سبک برای زیبایی شناسی ساده و مستقیم ارزش قائل است، به این معنی که شما سبک‌های مختلفی را خواهید دید که می‌توانند برای ایجاد سبک شخصی شما با هم ترکیب شوند.

پست مدرنیسم در دهه 1920 به عنوان جایگزینی برای مدرنیسم ظهور کرد. تفاوت اصلی بین این دو این است که پست مدرنیسم این ایده را که هنر انتزاعی تمام شده است را رد می‌کند، در حالی که مدرنیست‌ها معتقد بودند که روش جدیدی برای بازنمایی تصویری یافته‌اند.

خانه‌های پست مدرن بر اساس خطوط تمیز، اشکال کم حاشیه، مدولار بودن و سادگی عملکردی بنا شده‌اند. در این سبک از معماری خانه، رنگ‌های متنوع، بافت‌های متنوع و ترکیب مواد با طرح های مختلف را خواهید دید. خانه‌های پست مدرن اغلب از مواد غیر متعارف مانند بلوک‌های بتنی یا پانل‌های فلزی موجدار برای نمای بیرونی استفاده می‌کنند.

کلام آخر درمورد سبک پست مدرن در طراحی دکوراسیون منزل

ایده‌های پست مدرن، صاحبان خانه را تشویق می‌کنند تا پیش فرض‌های خود را تحلیل کنند و به روش‌های تازه فکر کنند. خانه برای آزمایش با مصالح جدید و هندسه های جدید، برای قرار دادن شعر بتونی، قرار دادن وان بخار، ساختن یک اتاق شیشه‌ای و پرورش گیاهان غیرسنتی استفاده می شود.

مهم‌تر از همه، می‌توان از آن برای پوشاندن کاربردها و ایده‌ها در ترکیب ساختاری پست مدرن چند وجهی استفاده کرد. در اواخر قرن بیستم، این سبک برای برنده شدن در مسابقات طراحی مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *