مجله

راهنمای ست کردن مبل با فرش

ست کردن مبل با فرش

مبلمان و فرش پایه و اساس عناصر یک اتاق را فراهم می کند. چه استایل اتاق مدرن باشد و چه سنتی، این دو عنصر احساس و نگاه فضای دید شما رو تعریف می کند. به صورت بصری می توان مبل و فرش را به صورت گروهی تنظیم کرد تا بتونید بهترین استفاده را از اتاق ببرید.

با انتخاب اندازه فرش های مختلف می تونید ظاهری شخصی برای اتاق ایجاد کنید که با سبک خودتان هماهنگ باشد.برای اینکار باید اول مبلمان را تهیه کنید و سپس فرش مناسب و هماهنگ با اون را بخرید چون ست کردن فرش و مبل راحت تر از پیدا کردن مبلمان هماهنگ با فرش شما است.

نکات ست کردن مبل با فرش

موقعیت مبلمان نسبت به فرش

بعد از در نظر گرفتن رنگ و جنس و طرح فرشی که می خواهید متناسب با اتاق و دکوراسیون و مبلمانتان انتخاب کنید برای انتخاب فرش مناسب لازمه موقعیت فرش و مبلمانتان را هم تعیین کنید تا بتونید سایز فرش مورد نظرتان راهم مشخص کنید.

مبلمان به طور کامل روی فرش

قرار دادن همه مسایل روی فرش باعث تعریف یک ناحیه مشخص نشستن برای همه میشه و متحدالشکل بودن فضای اتاق را می رساند. اگه می خواهید مبلمان را روی فرش قرار دهید فرش باید از هر طرف،حدود 20 سانتی متر پهن تر باشد .پس اگه هزینه کافی برای خرید فرش بزرگتر دارید و اتاق با سایز متوسط را به بالا، این روش انتخاب مناسبی برای موقعیت فرش و مبلمان اتاق پذیرایی شما خواهد بود.اگر نه نگران نباشید می تونید از دیگه روش های چیدمان که در ادامه می گوییم کمک بگیرید.

پایه های جلو مبلمان روی فرش

این روش همیشه جواب می دهد. مخصوصا وقتی که یک سمت مبلمان شما به طرف دیواره با این روش دیگه لازم نیست هزینه خرید یک فرش بزرگ را بدهید وقتی قسمتی که می پوشاند اصلا پیدا نیست !.توجه کنید که سایز فرش باید به گونه باشد که پایه جلوی همه مبل ها روی آن قرار گیرد.

فقط میز روی فرش قرار گیردراهنمای ست کردن مبل با فرش

این یک روش مناسب برای اتاق های کوچک و یا باریک است. اگه می خواهید فرش را در جلوی مبل قرار دهید، اجازه دهید چند اینچ از فضای کف در قسمت جلوی بین آن ها قرار بگیرد. برای انتخاب سایز فرش به ابعاد مبل ها دقت کنید. (نه فقط اندازه میز). در ضمن از پد فرش مناسب برای فرش خود استفاده کنید تا از لغزش روی کف یا فرش خودداری کند.

تناسب رنگ مبل و فرش

برای انتخاب فرش متناسب با مبلمانتان یکی از فاکتور های مهمی که  باید در نظر بگیرید تناسب رنگ مبلمانتان و فرش بوده و شیوه که آنها کنار یکدیگر در اتاق به نمایش گذاشته میشود مثلا اگه یک مبلمان و کفپوش اتاق شما به رنگ تیره است،باید تلاش کنید مبل را بیشتر نمایان کنید.

یک مبل تیره با پایه های فلزی یا پایه های چوبی روشن می تواند تضاد زیبایی بین مبل و کف را ایجاد کند اما اگه اینطور نیست،استفاده از فرش روشنتر در قسمت جلوی مبل شما می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کند و باعث شود رنگ مبل نمود پیدا کند. یک میز چوبی روشن یا میز قهوه فلزی هم می تواند به جدا شدن مبل از کف پوش اتاق کمک کند.

اما اگه می خواهید مبلمان رنگ روشن تهیه کنید توجه داشته باشید که یک مبل با رنگ روشن نسبت به رنگ تیره چالش های بیشتری دارد. بزرگترین چالش یک مبل روشن لکه دار و کثیف شدن و کاور آن می باشد. قبل از انتخاب یک مبل سفید یا روشن، چگونگی استفاده از فضای اتاق را در نظر بگیرید،اگر کاناپه شما توسط بچه ها و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم ایده یک مبل روشن را دوست دارید، پس حتما از ملافه های مبل قابل شستشو را انتخاب کنید.

ما در ادامه روش های مختلف و نکاتی که برای ست کردن رنگ مبل و فرش استفاده میشود را  توضیح دادیم که می تونید با سلیقه خود از یکی یا چند تا از آن ها کمک بگیرید.

فرش و مبلمان همرنگ راهنمای ست کردن مبل با فرش

اگر طرفدار فضا های مینیمال وساده هستید یکی از روش های این بوده که فرش و مبلتان یک رنگ باشد.می تونید برای اینکه تنوع به محیط اتاق بدهید سایر وسیله ها مثل آب آژور، گلدان و سایر وسایل دکوری را با رنگ های متفاوت تنظیم کنید.

ست کردن فرش و مبل با رنگ های متفاوت

رنگ مبل و فرش شما حتما نباید یکی باشد و شما می تونید از دو رنگ متضاد که میشود آن ها را باهم ست کرد کمک بگیرید. راهنمای ست کردن مبل با فرش

رنگ فرش و رنگ کوسن رو ست کنین

گاهی می توان بین رنگ مبل و فرش تناسب ایجاد کرد یعنی شما می تونید رنگ فرشتان را با رنگ کوسن ها ست کنید. پس، اگه مبل با فرش هماهنگی ندارد، با تهیه کردن چند کوسن هم رنگ فرش این مشکل را برطرف کنید. البته توجه داشته باشید که رنگ فرش و کوسن ها با رنگ مبلمان به هم بیایند و ترکیب زیبایی را به وجود بیاورند.

سبک مبل راهنمای ست کردن مبل با فرش

یکی از نکات ست کردن فرش و مبل باید درنظر بگیرید هماهنگ بودن سبک مبل شما با فرش شما است. برای سبک های مختلف مبل مثلا استیل و کلاسیک یا کاناپه های دورهمی و مبل های ال ونشیمن فرش های مختلفی را انتخاب می کنیم. برای سبک های کلاسیک یا استیل و سلطنتی باید از فرش های ایرانی متناسب استفاده کنید. مبل های راحتی و کاناپه ها و مبل های ال مدرن با فرش های مدرن و موکت ها ست می شوند.

گروه تولیدی عاج یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین لوازم چوبی منزل مثل تخت خواب، میز و … که شما می تونید بهترینآن ها را بر اساس سلیقه خریداری کنید، لازم به ذکره که همه محصولات این گروه مستفیم از تولید کننده به فروش می رسند! همین حالا سری به بخش فروشگاهی سایت بزنید و محصول موردنظرتان را خریداری کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *