مجله

راهنمای خرید میز نهارخوری

نکات مهم خرید میز ناهار خوری

يک اتاق غذاخوری با طراحی مناسب می تواند به کانون خانه تبدیل بشود كه ستاره این فضا در اصل میز ناهار خوری می باشد. میز ناهار خوری يک بوم فوق العاده برای کنجکاوی است. دوستان و خانواده با حس هیجان و بسته به مناسبت با انتظارات زیادی به دور آن جمع می شوند. خرید میز نهارخوری نیاز به داشتن اطلاعات لازم دارد و نکاتی را باید برای خرید آن مد نظر بگیرد.

از وعده های غذایی اصلی، مهمانی های رسمی و سرو غذاهای شیرین گرفته تا خنده های غیر منتظره و گفتگوهای به یادماندنی، همگی دور این میز شکل می گیرد. پس وقت گذاشتن برای انتخاب بهترین میز ناهارخوری خالی از لطف نیست.

کریستوپ پورنی، ترمیم کننه مبلمان و نویسنده کتاب “مبلمان مبلمان”، معتقده كه ابتدا باید مراقب روند انتخاب باشید و خاطرنشان کرد است كه : «يک میز خوب حداقل ۵ تا ۱۰ سال عمر مفید دارد».

خرید میز نهار خوری

راهنمای خرید میز نهار خوری

راهنمای خرید میز نهارخوری خلاصه اما کامل!

وقتی روی صندلی، پشت میز می نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی متر باشد، درغیر این صورت میز استاندارد نیست، وقتی شما روی يک میز استانداره غذا می خورید، باید همه اعضای بدن تان احساس راحتی کند.

صندلی باید حالت نرم و راحتی داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه گاه ۹۰ درجه باشد كه هضم غذا به راحتی انجام بشود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه های بدن آسیب می رسد. اما اگر شما زمان غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذا تمام بشود و به حالت اولیه برگردید.

میز نباید انقدر کوتاه باشد كه مجبور باشید با خم کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند شوید كه احساس خفگی به شما دست بدهد.

میز ناهارخوری چند نفره؟

اندازه میز و صندلی های نهارخوری مثل همه لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت وآمد مهمان بالا و پایین می رود. پرفروش ترین و زیباترین مدل های روز معمولا ۶نفره و ۸ نفره ها هستند.. میزهای جمع وجور و کوچک برای صرف صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می گیرند و میزهای بزرگتر در سالن پذیرایی و برای مهما ها کاربرد دارند.

میز نهار خوری چند نفره مناسب است؟

 برای خرید میز نهارخوری به پایه ها دقت کنید

بعضی از میز و صندلی های کم قیمت، خیلی ساده و بدون دقت ساخته میشوند و راحت هم از بین میرند. چون به جای استفاده از دوخت چوب و میخ های منظم از چسب چوب برای وصل کردن پایه ها به میز استفاده می کنند.

بهترین اجناس از میخ و دوخت های فلزی ساخته شده و از پرس کاری هایی با درجه های دمایی بالا برخوردارند. باتوجه کردن به فاصله پایه ها و سطح میز می شود متوجه شد كه آیا جنس از نوع درست ساخته شده یا نه. اگر فاصله پایه ها نابرابر و زیاد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت کوتاهی استفاده از بین می رود یا در بهترین حالت نیاز به تعمیر دارد.

پایه میز ناهار خوری

دقت به پایه هنگام خرید میز ناهار خوری

سبک و مدل ها

تفاوت سبک و مدل ها این امکان را به خریدار می دهد تا از بهترین ها باخبر باشد. مدل های شیشه ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل های چوبی از محبوب ترین ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه های کهنه کاری شده دارند و معرق کاری هایی با سبک های مختلف روی آن دارند.

مدل های گرد و مدل های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل های مستطیل شکل، چون راحت تر با فضای خالی منزل هماهنگ میشوند پرهوادارتر هستند. مدل های گرد بیشتر سبک چوبی- شیشه ای دارند به گونه ای كه يک لایه چوب و يک لایه شیشه روی آن قرار می گیرد كه می شود گفت زیبایی خاصی دارد. مشاوران عاج به شما در انتخاب مناسب ترین نوع میز کمک می کنند.

زیباترین مدل های میزهای غذاخوری

میز ناهارخوری گرد

این نوع میزهای گرد بسیار شيک و مدرن هستند و با انواع صندلی ها هم ترکیب می شوند. از این میز علاوه بر منزل در رستوران ها و کافه ها هم استفاده می شود. بعضی از این مدل ها در قسمت وسط دارای شیشه كه طبق سلیقه مشتری طراحی میشود.

پایه های چوبی این میز غذاخوری به صورت متقاطع بوده كه جلوه خاصی را ایجاد کرده و سبک و سیاق میز مناسب با فضاهای تقریبا مدرن می باشد. این میزها استحکام و مقاوت زیادی دارند و شما می توانید سایزهای مختلف آن را از فروشگاه عاج سفارش بدهید.

میز ناهارخوری کلاسيک بزرگ

اگه میخواهید خانه ای پر زرق و برق و اغراق آمیز داشته باشید، باید دکوراسیون کلاسيک را انتخاب کنید. میز ناهارخوری مستطیلی، محبوب ترین نوع میز در سبک کلاسيک است؛ چون شما هم فضای کافی برای جانمایی آن در اختیار دارید و هم اینكه بهترین بستر برای نمایش صندلی های غذاخوری است كه دور میز می چینید تا از مهمان هایتان با ظروف کلاسيک براق پذیرایی کنید.

این نوع میز همان میزی است كه برای شام های خانوادگی و یا شام جشن های نامزدی و عروسی بهترین گزینه خواهد بود. شما حتی می توانید این میزها را با رویه شیشه ای هم سفارش بدهید، مثل میز تالاری کلاسيک شیشه ای كه مناسب رستوران ها و سالن های غذاخوری تالارها است.

میز ناهارخوری کلاسيک جمع و جور

این نوع میز، چوبی با تک پایه فلزی  كه علاوه بر کلاسيک و شيک بودن آن باعث میشود شما بتوانید به راحتی و طبق سلیقه خودتان صندلی چوبی یا فلزی را با آن ست کنید.

اگر از طرفداران سبک کلاسيک هستید ولی فضای منزل یا رستوران شما برای مدل های دیگر کوچک  و یا مدل های جمع و جور را بیشتر می پسندید این میز ناهارخوری مناسب شماست.

انواع میز نهارخوری ها

میز ناهارخوری مدرن

اگر راحتی خودتان را به هر چیز دیگر ترجیح می دهید و طرفدار سادگی و شسته و رفته بودن و کاربردی بودن عناصر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید، در واقع شما سبک مدرن را ترجیح داده اید. میزهای مدرن از فرم ساده يک مکعب، مستطیل، بیضی یا دایره تشکیل شدند و عموما فرم حجمی دارند.

رنگ میز ناهارخوری

رنگ میز ناهارخوری از نکاتی است كه باید زمان خرید به آن توجه کنید. اگر میزهای چوبی را انتخاب می کنید حواستان به تیره و روشن بودن رنگ چوب و هماهنگی با دیگر وسایل خانه باشد. اگر هم میز شما دارای صفحه رویی از جنس مصنوعی باشد، به راحتی می توانید آن ها را در هر رنگی خریداری کنید.

امیدواریم تونسته باشیم با راهنمای خرید میز نهارخوری به شما کمک کنیم انتخاب خوبی داشته باشید! شما برای خرید میز نهارخوری می توانید به وب سایت فروشگاهی عاج مراجعه کنید و بهترین نوع میز نهارخوری را با توجه به سلیقه و دکوراسیون خانه خریداری کنید! محصولات این مجموعه دارای ضمانت نامه معتبر هستند و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *