مجله

راهنمای خرید مبل

خرید مبلمان

اگر قصد دارید مبلمان منزل را تغییر بدهید، این راهنمای خرید مبل حتما می تواند برای شما مفید باشد. مبلمان جزو وسایل اصلی هر خونه ای محسوب می شود. كه دکوراسیون پذیرایی و نشیمن را تشکیل میدهد. مبلمان علاوه بر زیبا و مدرن بودن باید راحت و استاندارد هم باشد. اگر قصد خرید مبل جدید دارید بهتر است نكاتی كه در این بخش به شما میگوییم را رعایت کنید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید. با گروه عاج، فروشنده آنلاین لوازم چوبی خانه همراه باشید.

با گذشت زمان و پیشرفت و خلاقیت در زمینه های مختلف از جلمه طراحی انواع مبل؛ امروزه هنگام خرید مبل با تنوع بیشتری نسبت به گذشته روبرو می شویم كه در زیر به انواع آن اشاره می كنیم.

خرید مبل راحتی

مبل راحتی يکی از پر طرفدار ترین مبلمانی است كه همه ما آن را تجربه كردیم. در تولید این دسته از مبل ها چوب کمتری استفاده می شود.و بیشتر با پارچه های لطیف و مرغوب آن را پوشش می دهند. هنگام خرید مبل راحتی حتما روی آن بشینید و میزان راحتی ستون فقرات، پاها و همچنین میزان فرو رفتگی و سفت نبودن نشیمن آن را امتحان کنید.

راهنمای خرید مبل راحتی

چگونه مبل راحتی مناسب خانه خود را انتخاب کنیم

خرید مبل استیل

اگر شما از دسته افرادی هستید كه به زندگی های سلطنتی و با شکوه علاقه مند هستید و دارای فضای بزرگی می باشید پیشنهاد می كنیم كه از مبلمان استیل استفاده کنید. مبل استیل درست نقطه مقابل مبل راحتی است، كه بیشتر در تولید این نوع از مبل ها از چوب استفاده میكنند. دارای پایه ها و دسته هایی چوبی و ظریفی است. به خصوص در قسمت تاج مبل كه با منبت كاری، زیبایی آن را چندین برابر می كنند.

راهنمای خرید مبل استیل

خرید مبل استیل

خرید مبل کلاسيک

این روزها خرید مبل کلاسيک طرفداران بسياری دارد. كه ما هم به شما پیشنهاد می كنیم اگر از فضای بزرگی برخوردار هستید تجربه خرید آن را از دست ندهید. ست مبل کلاسيک 7 نفره كه يکی از دلایلی است كه می تواند آن را با مبل استیل يا سلطنتی متمایز کند. همچنین وجود کوسن های بسيار زیبا و ظریف می تواند از جمله تمایز این دسته از مبل ها باشد.

خرید مبل مدرن

سبک مبل مدرن به سبک مبل راحتی بسيار نزديك است. از مزايای بسيار مهم خرید مبل مدرن می توان به این اشاره كرد كه حق انتخاب را در چیدمان مبل چند برابر کنید. به این صورت كه مبل دو نفره را در نشیمن خانه قرار بدهید و مبل يک نفره را كنار کتابخانه چوبی يا هر جای دیگه بذارید. از جمله موارد مورد استفاده مبل مدرن می توان به کتابخانه منزل، اتاق نشیمن و يا اتاق خواب اشاره كرد.

خرید مبل ال

مبل ال از جمله مبل هایی به شمار می رود كه هم به عنوان مبلمان اداری و بیشتر برای خانه هایی با فضای کوچک بسيار مناسب است.اگر شما از دسته افرادی هستید كه دارای خانه ای نقلی و کوچكی هستید به شما پیشنهاد میكنیم كه از مبل ال برای خانه خود استفاده کنید.

راهنمای خرید مبل ال

خرید مبل ال

راهنمای خرید مبل راحتی، سلطنتی، چوبی و …

قبل از خرید برنامه ریزی کنید

بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است كه يکسری اصول اولیه را در ذهن داشته باشید و خرید را بر اساس آن اصول استوار کنید. توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیكه برای خرید روانه بازار می شوید حائز اهمیت هستند.

دقیقا چی می خواهید؟

نيازهای خود از خرید مبلمان را به دقت بررسی کنید. حال چه می خواهید. يک اتاق را مبلمان کنید و چه کل خانه را و يا تنها قصد خرید يک نیم ست را داشته باشید. در هر صورت باید تصمیم بگیرید كه چه میخواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنید. آيا برای مدت زمان کوتاهی به آن نياز دارید؟ مثل صندلی های مخصوص نوزاد كه خیلی زود برای آن کوچک خواهد شد.و يا اینكه قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید؟ مثل مبلمان اتاق پذیرایی. توجه به این نيازها به شما کمک می کند كه در وقت، انرژی، و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

راهنمای خرید مبل چوبی

خرید مبل چوبی

قرار است از این مبل چه استفاده ای داشته باشید؟

با خود به این مطلب فكر کنید كه به چه منظوری مبلمان را خریداری می کنید؟ و قرار است توسط چه فرد يا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر می توانید درباره مدل، رنگ، و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و يا مجرد ممكن است مدل ها و پارچه هایی را انتخاب كنند كه هیچ گاه مناسب خانواده ای كه بچه های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمی است  كه حتما باید به آن توجه كرد.

فضای موردنظر شما چقدر است؟

سایز اتاقی كه قرار است مبلمان در آن چیده بشود. يک نکته مهم در انتخاب صحیح هر آیتم و به ویژه مبلمان است. شاید فكر بدی نباشد كه پلان کف را روی كاغذ به صورت دستی ترسیم کنید و بعد چیدمان های مختلف مبلمان را در آن ها امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی می توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان در سایز مناسب نكاتی نظیر: عرض راه پله ها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودی را هم در نظر بگیرید. بسياری از خانه های نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، پس بهتره مبلمانی را تهیه کنید كه به راحتی قابل حمل و نقل باشد. درباره سایز مبلمان هیچ موقع این مطلب را فراموش نکنید كه ممكن است روزی بخواهید از خانه فعلی خود اسباب کشی کنید.

راهنمای خرید مبل مناسب

خرید مبل مناسب برای خانه

چقدر هزینه می کنید؟

خریداران عاقل اول يک بودجه مناسب در نظر می گیرند و با توجه به همین مسئله آیتم مورد نظر را انتخاب میكنند. اول کل بودجه را تخمین بزنید و بعد ببینید كه برای هر آیتم تا چه اندازه می توانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید میز با کیفیت و مرغوب كه قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. و برای يک میز بازی کودک كه به سرعت غیر قابل استفاده می شود، هزینه کمتری را در نظر گرفته باشید.

پس از در نظرگرفتن نيازها، موارد استفاده، میزان فضا، و بودجه نوبت به آن می رسد كه نگاهی به چیدمان دکوراتورهای حرفه ای بیندازین تا ایده های خوبی دستگیرتان بشود. با نگاه كردن به مجلات مربوطه و خانه هایی كه توسط دکوراتور های حرفه ای چیده شدند، متوجه می شوید كه چگونگی انتخاب مبلمان برای هر اتاق به چه صورتی است.

قاب اصلی نشیمن

این بخش يکی از اصلی ترین بخش های مبلمان است. و در تعیین قیمت نقش اساسی دارد. قاب ها را اصولا از جنس چوب های سخت، و گاهی استیل و تخته های لمینت يا پلاستيک فشرده می سازند. البته شما قادر به رویت این بخش نیستید، به همین دلیل برای تست كردن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید كه آيا قاب قابل حس كردن است يا خیر. اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست كه پس از مدت زمان کوتاهی باید آن را دور بندازید. يکبار روی آن بنشینید تا مطمئن بشوید كه پد بالشتک در همه جا يکسانه و پستی و بلندی ندارد.

جنس بالشتک و پارچه

جنس پارچه های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد های نشیمن، و فنرهای بكار رفته در مبلمان متفاوت است. و در عین حال تعیین كننده میزان راحتی و سفتی مبل می باشد. به این منظور از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو سر مخروطی کویل، فنرهای زیگ زاگ، و مارپیچی كه به وسیله يک نخ يا مفتول سیمی يا گیره بهم متصل شدن استفاده می شود.

در حین خرید باید دقت کنید كه جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم با قیمت مبلمان است. و هر چه مرغوب تر باشد بالطبع قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می کند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید كه كارخانه های تولید پارچه هیچ گاه پارچه های به كار رفته در مبلمان را جزء گارانتی خود به حساب نمی آورند.

امیدوار هستیم که مقاله راهنمای خرید مبل اطلاعات شما را در هنگام خرید مبلمان تکمیل کرده باشد و به خریدی با اطمینان کامل دست پیدا کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *