مجله

دکوراسیون پذیرایی ال شکل و مبلمان مورد استفاده در آن

دکوراسیون پذیرایی ال

دکوراسیون پذیرایی ال شکل ممکن است کمی مشکل باشد. همچنین وقتی سعی می کنید مبلمان را مرتب کنید می‌تواند به یک سردرد واقعی تبدیل شود.

با این حال، ترفندها و راه‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که می‌توانید پذیرایی L شکل خود را به چیزی تبدیل کنید که هم کاربردی و هم بیانگر سبک خودتان باشد.

بهترین ایده‌های که برای دکوراسیون پذیرایی ال شکل باید امتحان کنید

پذیرایی ال شکل به طور کلی ترکیبی از قسمت‌های نشیمن و غذاخوری هستند. این امر باعث می‌شود قبل از اینکه مستقیماً وارد دکوراسیون شوید، چیدمان پذیرایی و نحوه تقسیم این بخش‌ها را برنامه ریزی کنید.

بنابراین، چگونه یک اتاق ال شکل را مبله می‌کنید؟ در واقع 4 جزء اصلی برای دکوراسیون پذیرایی ال شکل وجود دارد. اینها می‌توانند راه های خلاقانه متعدد و متنوعی را برای ایجاد یک طراحی داخلی کاربردی نشان دهند.

 تقسیم کننده‌های پذیرایی
انتخاب رنگ
انتخاب و چیدمان مبلمان
پوشش‌های کف

در اینجا بهترین راه‌ها برای عملی کردن این اجزای اصلی وجود دارد.

از نورپردازی صحیح استفاده کنید

نورپردازی همیشه یک عامل مهم در دکوراسیون است زیرا هر گونه چیدمان نادرست مبلمان می‌تواند نور طبیعی را کاهش دهد و باعث طراحی ضعیف شود. اگر پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی فراوانی دارید، پس خوش شانس هستید.

اگر شما از پرده‌های سبک و نیمه شفاف استفاده می‌کنید تا نور تا حد امکان وارد شود. این کار باعث می‌شود پذیرایی بزرگتر از آنچه که هست احساس شود.

اما اگر پذیرایی L شکل شما پنجره‌های بزرگ نداشته باشد و نور خورشید زیادی به آن نرسد سپس باید چراغ‌های مصنوعی را در موقعیت‌های استراتژیک مانند کنار مبل یا روی میز ناهارخوری قرار دهید. به عنوان مثال، یک چراغ کف شیک در کنار مبل نه تنها می‌تواند بیشتر فضا را روشن کند بلکه به محیط نیز می‌افزاید.

مناطق مختلف را جدا کنید

ممکن است بخواهید پذیرایی را با استفاده از یک تقسیم کننده به دو فضای جدا کنید. معمولاً صاحبان خانه از قسمت مستطیل بلندتر به عنوان قسمت پذیرایی و انتهای کوتاهتر اتاق به عنوان فضای باز یا ناهارخوری استفاده می‌کنند.

ایجاد دو فضای مجزا در اتاق های L شکل ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. می توانید از یک قفسه کتاب بلند مدرن یا یک تقسیم کننده صفحه نمایش سنتی استفاده کنید.

به رنگ‌ها توجه کنید

هنگام تزئین هر اتاق، یکی از تاثیرگذارترین عناصر رنگ دیوار است زیرا دیوارها بیشتر فضا را اشغال می‌کنند. برخی از کارشناسان استفاده از یک رنگ را برای یک ماشین بافندگی L شکل برای ایجاد ظاهری یکنواخت پیشنهاد می‌کنند‌‌. برخی دیگر طرفدار استفاده از دیوار برجسته هستند، چه رنگ مکمل یا متضاد.

چه رنگ‌هایی برای دکوراسیون پذیرایی ال شکل بهتر است؟

قوانین سختگیرانه‌ای برای رنگ‌ها وجود ندارد. رنگ‌های مناسب آن چیزی است که سلیقه شما را جلب می‌کند. با این حال، طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند که رنگ مبلمان، دکور و منسوجات اتاق پذیرایی را در نظر بگیرید. بهتر است رنگ یا ترکیب رنگی را انتخاب کنید که مکمل وسایل شما باشد.

برای هر یک فرش مجزا استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای تزئین اتاق‌هاL شکل، استفاده از فرش‌های سطحی برای تعریف و تقسیم دو منطقه مانند اتاق نشیمن و غذاخوری است. می‌توانید دو رنگ، الگو یا بافت هماهنگ را انتخاب کنید.

ایده‌های مبلمان

هیچ راهی بهتر از مبلمان برای تزئین و حفظ عملکرد وجود ندارد. با این حال، هنگامی که با یک اتاق L شکل سروکار دارید، قطعات استاندارد شما مبل‌ها یا میزهای کناری، تلویزیون و قفسه‌ها همیشه به راحتی چیده نمی‌شوند.

بهترین چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی ال شکل چیست؟

همانطور که طراحان پیشنهاد می‌کنند، اولین هدف این است که تصمیم بگیرید که آیا از کل اتاق استفاده می‌کنید یا اینکه می‌خواهید از آن به عنوان 2 فضای مجزا استفاده کنید.

اگر فضای ناهارخوری لازم باشد پاسخ شما نسبتاً آسان است، زیرا یک میز و صندلی یک قسمت L شکل را می‌گیرند و مبلمان اتاق پذیرایی شما قسمت دیگر را پر می‌کند. استفاده از اتاق به طور کلی بیشتر یک چالش چیدمان مبلمان است.

بهترین چیدمان همیشه با یک نقطه کانونی شروع می‌شود: یک شومینه، یک پنجره بزرگ یا در بیشتر موارد تلویزیون. طراحان معمولاً استفاده از بزرگترین قسمت مستطیل اتاق L شکل را برای عملکرد اصلی اتاق توصیه می‌کنند.

اتاق پذیرایی بدون مبل خالی به نظر می‌رسد. این یکی از ملزومات پذیرایی است که شخص باید داشته باشد. اما هنگام خرید مبل موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید اندازه مبل و همچنین شکل آن است. مطمئن شوید که برای فضای شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد. رنگ نیز مهم خواهد بود اکثر صاحب خانه‌ها رنگ‌های خنثی مانند سفید را انتخاب می‌کنند، اما شما همچنین می‌توانید رنگ‌های رنگی مانند قرمز، آبی و غیره را انتخاب کنید.

حتی برخی هستند که چاپ روی آن دارند. اما هر چیزی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مبل عالی را انتخاب کرده‌اید که نه تنها از نظر زیبایی شناسی جذاب است، بلکه استفاده از آن راحت است.

مزایای مبل ال شکل

مبل‌های ال شکل نه تنها برای خانه‌های پرمشغله عالی هستند، بلکه برای کسانی که دوست دارند در پایان یک روز شلوغ دراز بکشند و استراحت کنند عالی هستند.

مبل مدولار گوشه‌ای که فضای بیشتری را نسبت به یک مبل 2 یا 3 نفره استاندارد ارائه می‌دهد گزینه مناسبی برای افرادی است که دوست دارند دوستان و خانواده خود را به طور منظم داشته باشند.

به طور کلی، مبل‌های راحتی ال شکل فضای کمتری را نسبت به دو مبل استاندارد اشغال می کنند. این بدان معنی است که آنها به شما اجازه می‌دهند افراد بیشتری را در فضای زندگی خود جای دهید.

علاوه بر این اگر طراحی مدولار را انتخاب می‌کنید، می‌توانید بخش‌هایی را به مبل خود اضافه کنید، در صورتی که نیاز به افزایش فضای نشیمنگاه خود برای پذیرایی از مهمانان بیشتری دارید.

کلام آخر

اتاق پذیرایی L شکل یکی از ویژگی‌های رایج در خانه‌های سراسر کشور است و اگر یکی از آن‌ها را دارید، از قبل می‌دانید که می‌تواند اتاقی دشوار برای تزئین باشد.

با این حال در واقع راه‌های خلاقانه زیادی وجود دارد که می‌توانید اتاق پذیرایی استاندارد L شکل خود را به چیزی بیانگر سبک خودتان تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *