مجله

تاثیر آب و هوا بر روی مبلمان

تاثیر آب و هوا بر مبلمان

آب و هوا از عناصری بوده که همواره زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. کشور عزیز ما با توجه به تنوع گسترده ی اقلیم، آب وهوای گوناگونی دارد. در نتیجه سبک زندگی افراد در نقاط مختلف کشور متفاوت است. تاثیر آب و هوا بر روی مبلمان مواردی است که باید درنظر بگیرید.

یکی از موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده است، تاثیر آب و هوا بر روی لوازم منزل از جمله مبلمان می باشد. برای اینکه بتوانید مبلمانی مناسب با نوع آب و هوای منطقه ی زندگی تان خریداری کنید، باید با ویژگی انواع مبلمان و تاثیر که هر آب و هوا بر روی آن ها می گذارد آشنایی کامل داشته باشید.

همانطور که می دانید، ایران عزیز ما دارای آب و هوای گوناگونی است. در نتیجه سوالی که پیش می آید ویژگی هایی است که مبلمان مخصوص به هر آب و هوا باید داشته باشد. در ادامه سعی شده است تا به این سوال پاسخی کامل و همه جانبه بدهیم.

انواع آب وهوا در کشور ایران عبارتند از:

– آب و هوای معتدل و مرطوب

– گرم و خشک

–  سرد و کوهستانی

– گرم و مرطوب

تاثیر آب و هوا بر مبلمان در مناطق مرطوب

رطوبت از عناصر کلیدی است که می تواند بر روی طول عمر مبلمان منزل شما تاثیر گذار باشد. برای مثال عمر مبلمان فلزی و استیل در مناطق مرطوب، بسیار کوتاه تر از مناطق خشک است.

خرید مبلمان استیل و فلزی می تواند یک انتخاب اشتباه برای شما باشد. پس اگر در مناطق شمالی کشور زندگی می کنید بهتر است از خرید مبلمان فلزی استیل خود داری کنید.

و اما چه مبلمانی مناسب این نوع آب و هوا (مرطوب) می باشد؟ مناسب ترین نوع مبلمان برای آب و هوای مرطوب، مبل چوبی است.

چوب به راحتی می تواند در مکان هایی با آب و هوای مرطوب دوام بیاورد و برای سال های زیادی برای شما کار کند. با یک انتخاب هوشمندانه می توانید تا مدت ها از خرید مجدد مبلمان منزل بی نیاز شوید.

درباره قسمت نشیمنگاه هم این نکته صدق می کند. جنس پارچه نشیمنگاه مبل هایی که در مناطق آب و هوایی مرطوب استفاده می شوند، نباید از چرم مصنوعی و یا پلاستیک باشد.

آب و هوای مرطوب در کنار گرمای بدن انسان باعث می شود تا فرد عرق کرده و نتواند به راحتی بر روی مبل بنشیند. به عنوان گزینه های مناسب می توانید از بین پارچه هایی با جنس کتان، پنبه و… پارچه مبل خود را انتخاب کنید.

تاثیر آب و هوا بر مبلمان در مناطق گرم و خشک

بیشتر نواحی کشور ما، ایران، دارای آب و هوای گرم وخشک می باشد. قسمت های شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب ایران جزو این نواحی می باشند. این نوع آب و هوا تاثیر مخربی بر روی مبلمان منزل شما نخواهد داشت و به راحتی می توانید از انواع مدل های فلزی، چوبی و… استفاده کنید.

در نتیجه در انتخاب مبلمان دستتان باز خواهد بود. البته ممکن است در این مناطق با نوع الیاف مبلمان مشکل داشته باشید. به دلیل گرم بودن هوا، به کار رفتن الیاف مصنوعی در این مبلمان باعث می شود تا به دلیل ایجاد گرما، احساس راحتی نداشته باشید.

بنابر این بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که در آن از الیاف مصنوعی استفاده نشده باشد. الیاف طبیعی بهترین گزینه ی پیش روی شما است.

تاثیر آب و هوا بر مبلمان در مناطق سرد و خشک

از لحاظ جغرافیایی، مناطق غرب و شمال غرب ایران دارای آب و هوای سرد و خشک می باشد. این مناطق در اکثر روز های سال هوای سردی دارند.

به طور کلی آب و هوای سرد تاثیر مخربی بر روی مبلمان منزلتان نخواهد داشت و گزینه های زیادی برای انتخاب نوع مبلمانتان دارید. شما می توانید در این مناطق از انواع مختلف مبلمان مانند فلزی، چوبی، استیل و… استفاده کنید.

الیاف به کاربرده شده در ساخت مبلمان نیز اهمیت زیادی دارد. برای ساخت تشک مبلمان از انواع الیاف و پشم شیشه استفاه می شود. برای آب و هوای سرد و خشک بهتر است از مبلمانی استفاه کنید که در ساخت آن از الیاف طبیعی و پنبه ای استفاده شده باشد.

مناسب ترین پارچه ها برای مبلمان در مناطق آب و هوایی سرد و خشک، پارچه های کتان و پنبه می باشد. با انتخاب درست می توانید برای مدت طولانی تری از مبلمانتان استفاده کنید.

نکاتی که باید برای خرید مبل به آن ها توجه کنید:

فرق نمی کند که در چه منطقه ای باشید و آب و هوای منطقه شما به چه صورت باشد، اولین چیزی که برای داشتن یک خرید خوب باید در نظر بگیرید، راحتی مبلمان مورد نظر است. حتی اگر هزینه ی زیادی را برای تهیه مبلمان استفاده کنید هم در صورت راحت نبودن مبلمان، عملا کاری بیهوده انجام داده اید.

نکته بعدی همخوانی مبلمان با استایل منزلتان می باشد. شما باید مبلی را انتخاب کنید که تکمیل کننده ی دکوراسیون منزلتان باشد. مبلمان نقشی کلیدی در دکوراسیون منزل و چشم نوازی آن دارد که نباید از آن غافل شد.

برای خرید مبلمان، حتما آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید را در نظر بگیرید تا بتوانید برای طولانی مدت از آن ها استفاده کنید.

همانطور که در بالا بررسی کردیم، آب و هوا می تواند تاثیر مخربی بر روی مبلمان شما داشته باشد و در صورت انتخاب اشتباه، در مدت زمان کمی نیاز به خرید دوباره مبلمان پیدا می کنید.

نوع الیاف به کار رفته شده در ساخت مبلمان و همچنین پارچه آن، بر روی طول عمر مبل تاثیر دارد. برای مثال اگر در ساخت مبلمان شما از الیاف شیمیایی و مصنوعی شده استفاده شده باشد، نشستن بر روی آن آن هم برای طولانی مدت می تواند به بدن آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی و پارچه هایی از جنس کتان و پنبه استفاده کنید.

در نهایت باید با توج به مقدار هزینه ای که برای خرید مبلمان در نظر گرفته اید بتوانید بهترین و مناسب ترین گزین ها را بررسی و انتخاب کنید. با در نظر گرفتن نکات بالا در هنگام خرید مبلمان، می توانید به صرفه ترین خرید را انجام دهید و تا مدت ها از خرید دوباره مبلمان منزل راحت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *