مجله

بهترین چیدمان برای وسایل منزل

بهترین چیدمان برای وسایل منزل

به نظر شما آیا مهم است که به چیدمان وسایل منزل توجه کرد؟ چرا ما باید وقت و سلیقه کافی برای این موضوع در نظر بگیریم؟ آیا نیازی هست که در رابطه با چیدمان منزل دقت و وسواس به خرج داده و با علم و آگاهی رفتار کنیم؟ بهترین چیدمان برای وسایل منزل چیست؟

معمولا کلیه اعضای خانواده، بیشترین ساعات روز را در خانه سپری می کنند. به همین سبب نیاز است که خانه ای که در آن زندگی می کنیم، چیدمان زیبایی داشته باشد. این موضوع، هم سبب بهبود وضعیت روحیه ساکنین خانه می شود و هم می توان به بهترین شکل ممکن از فضای موجود استفاده کرد.

در کنار آن، داشتن یک چیدمان زیبا به شما کمک می کند تا بتوانید نظم و ترتیب خوشایندی را در منزلتان فراهم کنید. این موضوع نیز در نوع خود اهمیت زیادی دارد.

موضوعی که در این متن قصد داریم به صحبت در مورد آن بپردازیم بهترین چیدمان برای وسایل منزل است. اگر به دکوراسیونی که در مقابل چشمانتان چیده می شود توجه دارید ادامه این متن را مطالعه کنید.

در چیدمان وسایل منزل چه کارهایی را نباید انجام نداد؟

برای آنکه بتوانیم بهترین چیدمان برای وسایل منزل و همچنین بهترین راهکارها و ترفندها را در حوزه چیدمان منزل به شما اموزش دهیم. لازم می دانیم که این نکات را به شکلی کاملا متفاوت توضیح دهیم.

اگر به نبایدهایی که در ادامه معرفی خواهند شد توجه داشته باشید منزل شما چیدمان بسیار زیبا و دلنشینی پیدا خواهد کرد. این نباید ها به این شرح هستند:

 اطراف تلویزیون را شلوغ نکنید

نقطه کانونی و تاکید در برخی خانه ها تلویزیون و میز آن است. برخی خانم ها تصور می کنند حال که این میز در اختیار آنها قرار دارد، می توانند هر شیئی که دوست دارند را بر روی آن قرار دهند. و فکر می کنند که با این کار توانسته اند زیبایی دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش زیبایی آن شوند.

اگر محل مناسبی برای قرار دادن اکسسوری ها و وسایل تزیینی منزل ندارید و بنا به هر دلیل می خواهید آنها همیشه در مقابل چشمان شما قرار داشته باشند، میز تلویزیون گزینه مناسبی برای این کار به شمار نمی رود.

اگر تلویزیون شما بر روی میز قرار دارد، دیوار پشت آن را طبقه بندی کرده و یک محل بسیار مناسب برای قرار دادن این اشیاء فراهم کنید. شلوغ کردن فضای روی میز یکی از بدترین اشتباهاتی است که می توان در حوزه چیدمان منزل مرتکب شد.

به گیاهان و تاثیر آنها در دکوراسیون بی توجهی نکنید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا خانه شما هیچ حس و لطافتی نداشته و همه اشیاء قرار گرفته در آن خشکی و سردی ملال آوری را فریاد می زنند؟ آیا دوست دارید به فضای منزل خود اندکی لطافت و روح ببخشید. و کاری کنید که اعضای خانواده از قرار گرفتن در فضای منزل حس خوبی پیدا کنند؟

یکی از بهترین راه حل هایی که می توان در این رابطه پیشنهاد کرد، استفاده از گیاهان سرسبز و گلدان هایی زیبا در خانه است. گل ها روح و سرسبزی را به هر فضای بسته ای تزریق می کنند. و این تنها یکی از خواصی است که استفاده از آنها در چیدمان منزل می تواند برای شما به همراه داشته باشد.

به هنگام خرید یک گیاه، به گلدان آن نیز توجه کنید و سعی کنید گلدان هایی با رنگ های متفاوت و زیبا خریداری نمایید. موضوع دیگری که خوب است در مورد خرید گلدان به آن توجه داشته باشید این است که لازم نیست در وجب به وجب خانه ای که در آن ساکن هستید یک گلدان قرار دهید.

در جاهایی که نور خورشید با توجه به نوع گیاه کافی است، یک گلدان قرار داده و سعی کنید در این مورد نیز تعادل به خرج دهید.

هر آباژوری که مشاهده کردید را خریداری نکنید

یکی از اکسسوری هایی که می تواند تغییرات قابل ملاحظه و زیبایی را در یک خانه پدید آورد، آباژورها هستند. این اشیاء می توانند تنوعی دلنشین را در یک خانه ایجاد کرده و به همین دلیل لازم است که به هنگام خرید آنها با دقت و وسواس عمل کرد.

تنوع موجود در این شیء زیاد بوده و به همین دلیل گاهی اوقات انتخاب بهترین و زیباترین مدل کار بسیار سختی خواهد بود. برای خرید یک اباژور مناسب، بهتر است ابتدا به تناسب بین اندازه آن و مساحت محلی که قرار است این شیء قرار داده شود، توجه کنید.

خرید آباژورهایی که اندازه بزرگی دارند برای اتاق هایی با مساحت کم و یا برعکس، دو مورد از بزرگ ترین اشتباهاتی هستند که افراد ممکن است در این حوزه مرتکب شوند.

اگر فضای کافی در یک اتاق در اختیار ندارید سعی کنید به هر روش ممکن، آن را در اتاق جای دهید. این مورد باعث شلوغی اتاق شده و و نظم و تعادل در فضا را به هم می زند. قرار است آباژورها باعث افزایش زیبایی محیط شوند نه آنکه شلوغی فضای دکوراسیون را باعث باشند.

در استفاده از قاب های عکس زیاده روی نکنید

خاطرات قدیمی و قاب عکس کسانی که در زندگی برای ما عزیز هستند، می تواند یکی از روش های تغییر دکوراسیون به شمار رود. اگر در جایی از منزل یک دیوار خالی قرار دارد و نمی دانید برای تزیین آن باید چه کنید توصیه می کنیم از قاب عکس استفاده کنید.

نکته بسیار مهم در این حوزه رعایت تعادل است. نباید هر دیوار خالی در منزل توسط قاب های عکس، پر شده و فضایی بی نظم و گیج کننده به وجود آورد.

افراط در استفاده از قاب های عکس نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه ممکن است به عنوان یک امتیاز منفی در چیدمان منزل نیز به شمار رفته و زیبایی هر یک از قاب ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

برای حل این موضوع، بهتر است یکی از دیوارهای خالی که حس می کنید در معرض دید شما و سایر افراد قرار دارد را انتخاب کرده و یک گالری عکس در آنجا به وجود آورید. این گالری می تواند زیبایی چشمگیری در فضای منزل به وجود آورد.

کابل های برق را به حال خود رها نکنید

یکی دیگر از مواردی که شاید در نظر برخی ها، کم اهمیت جلوه کند به هم ریختگی کابل های برق است. معمولا کابل های برق اطراف میز تلویزیون، در هم پیچ خورده و فضایی نازیبا و زشت به وجود می آورند.

سوالی که با مطرح کردن این مورد ممکن است برای شما پیش آید این است که چه راه حلی برای مرتب کردن کابل های برق وجود دارد؟ یکی از روش هایی که می توان برای مرتب کردن سیم های برق ارائه داشت. استفاده از برخی پوشش های رنگی و یا قرار دادن آنها در جعبه های نظم دهنده می باشد.

در نظم دادن به وضعیت سیم ها نیز می توانید خلاقیت به خرج دهید. برای مثال، در جاهایی که طول سیم مورد زیاد است می توانید به کمک چند بست، اشکال خلاقانه به کمک قسمت های اضافه سیم بر روی دیوار به وجود آورید و یا می توانید از یک گلدان گل که شاخه های بلندی دارد استفاده کرده و به نوعی سیم های به هم ریخته را با آن پنهان کنید.

حفظ تعادل در چیدمان منزل را فراموش نکنید

اگر در مورد علم دکوراسیون داخلی اطلاعاتی داشته باشید حتما می دانید که یکی از فاکتورها و اصول مهم در این علم، حفظ تعادل در فضا است. برای مثال تصور کنید که در قسمت نشیمن منزل، یک دست مبلمان چوبی سنگین و بزرگ قرار داده اید.

اگر میز جلو مبلی شما و یا آباژورهایی که برای این فضا انتخاب می کنید نیز بزرگ باشند تعادل موجود در فضا از بین خواهد رفت. کاهش تعادل با کاهش زیبایی و جذابیت دکوراسیون همراه است و این چیزی نیست که شما از آن استقبال کنید.

پس از این به بعد به هنگام انتخاب بهترین چیدمان برای وسایل منزل به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید. و سعی کنید تعادل را در دیگر موضوعات و قسمت ها رعایت کنید، آنگاه شاهد زیبایی چشمگیر و منحصر به فردی خواهید بود.

به دنبال پیروی از سبک های روز نباشید

یکی دیگر از نبایدهایی که در چیدمان منزل مطرح می شود پیروی از سبک هایی است که در جامعه مد می شود. درست است که پیروی از این مدها می تواند به شما کمک کند تا همیشه دکوراسیون بروز و زیبا داشته باشید. اما توجه کنید که برخی چیدمان ها، تنها برای چند ماه و یا چند سال مد بوده و بعد از گذشت زمان، قدیمی شده و زیبایی خود را از دست می دهند.

در مورد سبک دکوراسیون توصیه های زیادی شده مبنی بر اینکه سبک خود را انتخاب کنید و آن جوری که دوست دارید زندگی کنید. به این شکل همیشه زیبایی و جذابیت دکوراسیون، شما را به خود جذب کرده و هیچ چیز برای شما تکراری نخواهد شد.

برای داشتن بهترین چیدمان برای وسایل منزل با رعایت کردن نکاتی که در این مقاله گفته شد، شما می توانید بهترین چیدمان را برای منزل خود به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *