مجله

بهترین چوب برای کمد لباس

کمد-لباس-چوبی

قبل از اینکه به بررسی بهترین چوب برای کمد لباس بپردازیم باید بگوییم که کلمه کمد لباس در اوایل قرن 14 در زبان انگلیسی ظاهر شد. این واژه از کلمات فرانسوی قدیمی گرفته شده است ، که در آنها “warder” به معنای “نگه داشتن ، نگهبانی” و “robe” به معنای “لباس” است.

کمد لباس چوبی دهه هاست که در آنها از مواد اولیه و متریال چوب سخت استفاده می شود. اما با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت و تولیدات چوب گزینه های دیگری شامل چوب نرم مانند درختان کاج و همچنین چوب مهندسی شده مانند تخته های ذرات MDF و HDF ، وجود دارد که ظاهری زیبا و شیکی دارند و کاملاً متناسب با دکوراسیون منزل شما هستند.

بهترین نوع چوب کمد لباس

بهترین نوع چوب کمد لباس

بیشتر بدانید:خرید بهترین میز آرایش چوبی

بهترین نوع چوب کمد لباس

چوب یکی از محکم ترین متریالی است که در ساخت کمد لباس استفاده می شود. کمدهای چوبی با وجود قدرت آن ، با قیمت مناسب به فروش می رسند. کمد های چوبی به اندازه کافی محکم هستند زیرا می توانند سال ها مورد استفاده قرار گیرند. اگر به مبلمان خود اهمیت می دهید ، می توانید از کمد های چوبی خود برای مدت طولانی لذت ببرید.

خاصیت و ویژگی‌های هریک از انواع چوب‌ها با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت در کیفیت نهایی کمد لباس و سرعت ساخت آن تاثیر مستقیم دارد. در طبیعت انواع مختلفی از چوب درختان وجود دارد و برای ساخت کمد لباس باید از بهترین آنها استفاده شود. چوب‌هایی که بیشترین استفاده را دارند شامل چوب راش ، روس، چوب بلوط، چوب افرا، گیلاس و ورق های ام دی اف هستند.

  • چوب بلوط

با توجه به اینکه نوع چوبی که درون کمد پردازش می شود ، در شکل ظاهری کلی کمد تأثیر می گذارد ، باید خردمندانه درباره آن فکر کنید. اولین گزینه مناسب چوب بلوط است. برای کمدها ، بلوط کاملاً رایج است که اغلب به عنوان متریال اصلی کمد لباس انتخاب می شود زیرا در همه جا موجود است و محکم می باشد.

چوب بلوط نیز مستحکم و کاملاً بادوام است. این نوع چوب همچنین می تواند رنگ زیبایی را نیز برای شما فراهم کند. به همین دلیل است که چوب بلوط همیشه انتخاب شماره یک بسیاری از افراد است.

چوب کمد لباس

چوب کمد لباس

  • چوب راش

چوب راش یکی از انواع متریال رایج برای ساخت انواع مصنوعات چوبی است. چوب راش استحکام قابل قبولی دارد، کار با آن راحت است، وزن قابل تحمل و ماندگاری مناسبی هم دارد، از این رو از چوب راش برای ساخت کمد ، کابینت، میز ناهار خوری چوبی، صندلی، مبل راحتی، درب و … استفاده فراوان می‌شود.

این چوب با ماندگاری بالا، ظاهری زیبا، مقاومت خوب در برابر ضربه و فشار می‌تواند خصوصیات یک کمد لباس خوب را برآورده کند. چوب راش به دلیل مقاومت خوب در برابر عوامل فیزیکی، برای ساخت بدنه کمد بسیار مناسب است. طرح‌ها و گره‌های زیبای چوب راش هم آن را گزینه خوبی برای درب کمد می‌کند.

بهترین چوب کمد

بهترین چوب کمد

  • چوب گیلاس

در کنار چوب بلوط ، چوب گیلاس نیز انتخاب خارق العاده ای از چوب است که به کمد تبدیل می شود. با این حال ، چوب گیلاس تصفیه شده تر است و به همین دلیل قیمت آن نیز بسیار گران تر از هر نوع چوب دیگر است.

رنگ چوب گیلاس بسیار غنی و خیره کننده است. هرچه چوب گیلاس پیرتر باشد ، رنگ آن غنی تر خواهد بود. بنابراین ، اگر قصد تهیه یک کمد چوب گیلاس را دارید ، می توانید ازمتریال و مواد چوبی قدیمی آن استفاده کنید.

نوع چوب کمد لباس

نوع چوب کمد لباس

چوب افرا می تواند رنگ آمیزی کاملاً روشنی داشته باشد ، به طوری که می تواند بهترین نوع کمد را از نظر طراحی الخصوص در نمای خارجی کمد اتاق خواب برای شما فراهم کند.

  • چوب افرا

چوب افرا یک انتخاب عالی برای یک کمد است. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد. اولین مورد این است که این نوع چوب هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت می تواند عالی باشد. قیمت این نوع چوب کاملا مقرون به صرفه است.

این نوع چوب می تواند رنگ آمیزی کاملاً روشنی داشته باشد ، به طوری که می تواند بهترین نوع کمد را از نظر طراحی و الخصوص در نمای خارجی کمد اتاق خواب برای شما فراهم کند.

انواع چوب کمد لباس

انواع چوب کمد لباس

  • چوب روس

چوب روسی هم از جمله متریال در دسترس و پر مصرف تولیدات و مصنوعات چوبی محسوب می‌شود.اگر قصد سفارش ساخت کمد لباس را دارید. بهتر است از چوب روسی برای ساخت بدنه و تقسیم‌ بندی‌های داخلی کمد لباس استفاده کنید.

چوب مرغوب برای کمد لباس

چوب مرغوب برای کمد لباس

  • MDF

MDF با توجه به معنی عبارت کامل آن تخته فیبری یا دانسیته یا چگالی پایین یا متوسط است. برای ساخت ام دی اف تکه‌های نرم و سخت چوب که حالت فیبری دارند با رزین یا موم مخلوط شده و با استفاده از حرارت پرس می‌شوند.

MDF و HDF هر دو از گزینه‌های خوب و نسبتاً ارزان‌تر از چوب هستند که می‌توان از آن‌ها برای ساخت کمد لباس استفاده کرد. البته از آنجایی که این دو متریال وزن زیادی دارند، برای ساخت قسمت‌های بدنه و تقسیم بندی داخلی مناسب هستند.

وسایل ساخته شده از چوب و مصنوعات چوبی را همیشه در خانه استفاده کرده ایم و در آینده هم لازم خواهیم داشت. در گروه تولیدی عاج سعی کرده ایم با توجه به طرح و مدل دلخواه مشتریان و با استفاده از بهترین مواد اولیه و یراق آلات، کمدهای متنوعی تولید کنیم.

شما می توانید برای تهیه ی تمامی مبلمان خانه اعم از سرویس خواب، کمد لباس ، جاکفشی، میز آرایش و… طرح دلخواه خود را سفارش بدهید. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *