مجله

بهترین روش های کاربردی برای تمیز کردن مبلمان

تمیز کردن مبلمان

اگر یک فرزند خردسال در منزل دارید احتمالا به دنبال بهترین روش های کابردی برای تمیز کردن مبلمان در منزل بوده اید. تصور کنید که قرار است به زودی یک مهمانی در منزل برگزار کنید و در اثر شیطنت کودکتان، یک لکه آزار دهنده بر روی مبلمان به وجود آمده است. اگر در موقعیت این چنینی قرار گرفتید، ابتدا سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و از دست کودک خود عصبانی نشوید.

این کار به شما کمک می کند تا بتوانید از روش ها و ترفندهایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد به نحو احسن استفاده کنید. و لکه های ایجاد شده را به راحتی از بین ببرید. پس در ادامه با ما باشید تا چند راه حل بسیار مفید و طلایی برای از بین بردن لکه ها و تمیز کردن مبلمان در اختیار شما قرار دهیم.

از بین بردن لکه های مختلف از روی مبل های پارچه ای

امروزه در منزل بسیاری از ایرانی ها یک دست مبل پارچه ای را می توان مشاهده نمود. این نوع مبل ها، به دلیل برخورداری از تنوع در طرح و رنگ محبوبیت بالایی دارند. و به همین دلیل است که ایرانی ها از این نوع مبل استقبال زیادی می کنند. یکی از مشکلاتی که با مبل های پارچه ای وجود دارد، باقی ماندن لکه بر روی آن است.

برای آنکه بتوان لکه های ایجاد شده را برطرف کرد. بهتر است بی گدار به آب نزده و این کار را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام دهید. تا در نهایت با گسترده شدن لکه و ثابت ماندن رد آن بر روی مبل مواجه نشوید. در ادامه چند راهکار طلایی برای تمیز کردن مبل به شما معرفی خواهیم کرد. پس مطالعه ادامه این متن را از دست ندهید.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن مبل

یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن مبلمان ها استفاده از جوش شیرین است. اگر لکه ایجاد شده بر روی مبل در قسمتی است که به راحتی قابل مشاهده است، اصلا ریسک نکنید و ابتدا جوش شیرین را بر روی قسمت هایی از مبل که در مقابل چشم قرار ندارد بپاشید. اگر مشاهده کردید که این ماده باعث تغییر رنگ پارچه مبل نشده، برای از بین بردن لکه به کمک این ماده اقدام نمایید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مراحل برای تمیز کردن مبل با جوش شیرین

1- با کمک جاروبرقی سطح مبل را تمیز کرده و آن را از وجود گردوغبار پاک کنید.

2- یک برس نرم برداشته و سطح مبل را با کمک آن تمیز کنید.

3- جوش شیرین را بر روی کل سطح مبل پاشیده و اجازه دهید که این ماده به مدت 20تا 30 دقیقه به همین حالت باقی بماند. این ماده بوی نامطبوعی که از برخی مبل ها به مشام می رسد را از بین برده و شرایط خوبی برای از بین بردن لکه ها فراهم می کند.

4- بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده در مرحله قبل، با استفاده از جاروبرقی، کلیه ذره های جوش شیرین را جارو کنید. احتمالا در این مرحله می توانید آثار پاک شدن لکه ها از روی سطح مبل را به راحتی مشاهده نمایید.

5- در مرحله بعدی نیاز است یک محلول تمیز کننده آماده کنید. یک ظرف برداشته، 2 تا 3 قطره صابون مایع در آن ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. در استفاده از صابون مایع زیاده روی نکنید. و اگر قطره چکان در منزل هست بهتر است به کمک این وسیله، مقدار مورد نیاز را داخل ظرف بریزید.

6- با یک پارچه نرم آغشته شده به محلولی که در مرحله قبل آماده کردید، کلیه لکه ها را تمیز کنید. در این قسمت، یک پارچه کتانی برداشته، آن را به صورت کامل داخل ظرف فرو برده و بعد از خارج کردن، سعی کنید آب اضافی آن را بگیرید و سپس پارچه را بر روی محل لکه بکشید.

7- بعد از شسشتوی لکه با این محلول، یک پارچه خشک برداشته و محل لکه را به خوبی خشک کنید. به این صورت می توانید بسیاری از لکه ها را از بین ببرید.

8- بعد از این کار، باز هم پارچه کتانی را برداشته و آن را به محلول ذکر شده در فوق آغشته کنید و تمام قسمت های مبل را به کمک آن تمیز نمایید. سعی کنید از خیس کردن و مرطوب کردن مبل به شدت پرهیز نمایید.

9- در نهایت نیز اجازه دهید کلیه قسمت های مبل، کامل خشک شود.

تمیز کردن مبلمان

راهکار های تمیز کردن مبلمان

نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی مبلمان

به کمک جوش شیرین می توان بسیاری از لکه ها را از بین برد. اگر نتوانستید برخی لکه ها مانند لکه آدامس و یا خون را از روی مبل تمیز کنید ادامه این نوشتار را مطالعه کنید.

 بهترین روش برای پاک کردن لکه آدامس از روی مبل

یکی از آزاردهنده ترین لکه هایی که می توان بر روی مبل مشاهده کرد، لکه آدامس است. معمولا در خانواده هایی که یک فرزند کوچک دارند این لکه شایع بوده و به دلیل آنکه مو و پرز به آن می چسبد ظاهر نازیبایی بر روی مبل به وجود می آورد. برای از بین بردن لکه آدامس می توانید به روش زیر عمل کنید:

1- در قدم اول باید مواد و ابزار مورد نیاز برای از بین بردن این لکه که شامل چند قطع یخ، چاقو و یک پارچه تمیز و یا حوله کاغذی است را آماده کنید.

2- در قدم بعدی قطعات یخ را داخل حوله کاغذی قرار داده و آن را بر روی لکه آدامس بگذارید و اجازه دهید آدامس به وسیله سردی قطعات یخ، سفت و منجمد شود.

3- در قدم بعدی به سراغ چاقو بروید و قطعات سفت شده آدامس را به کمک آن از روی پارچه مبل جدا کنید. توجه داشته باشید که چاقو نباید خیلی تیز باشد؛ زیرا ممکن است باعث پاره شده رومبلی شما شود. در ضمن با قسمتی از چاقو که تیز نیست برای بلند کردن قطعات آدامس از روی مبل اقدام نمایید و چاقو را با فشار زیاد بر روی لکه نکشید.

4- در نهایت نیز یک پارچه تمیز که به محلول تمیز کننده لکه آغشته است را بر روی محل لکه بکشید. اگر سطح لکه مرطوب شده است با یک پارچه خشک، محله لکه را خشک کنید.

 بهترین روش ها برای تمیز کردن لکه جوهر خودکار

به همان اندازه که دیدن لکه آدامس بر روی مبل آزاردهنده و ناراحت کننده است مشاهده لکه جوهر بر رو مبل نیز می تواند باعث ناراحتی و تشویش اعصاب خانم های خانه دار شود. برای از بین بردن لکه جوهر می توانید از بهترین روش ها برای تمیز کردن مبلمان و از بین بردن لکه های جوهر، که در ادامه ذکر خواهیم کرد استفاده کرده و معجزه آن را با چشمان خود مشاهده نمایید:

1- ابتدا مواد لازم برای از بین بردن لکه جوهر که شامل الکل و یک پارچه نخی است را آماده کنید.

2- در قدم بعدی پارچه را به الکل آغشته کرده و به صورت ضربه ای بر روی محل لکه بزنید. حواستان باشد که نباید به هیچ عنوان پارچه را بر روی لکه بکشید و در ضمن از فشار دادن محل لکه نیز به شدت اجتناب کنید.

3- اگر از روی پارچه ای که در دست دارید الکل، تبخیر شده مجددا آن را به این ماده آغشته نمایید.

4- بعد از آنکه لکه جوهر به صورت کامل از روی پارچه جدا شد. یک دستمال برداشته و اگر مقداری از الکل بر محل لکه باقی مانده است به کمک این پارچه خشک کرده و آن را پاک کنید.

موضوع مهمی که در مورد استفاده از الکل باید به آن توجه داشته باشید موضوع رنگ بری است. قبل از آنکه به مراحلی که در فوق اشاره شد عمل کنید. در قسمتی از مبل که در مقابل دیدگان قرار ندارد این مایع فرار را امتحان کرده و در صورتی که دیدید رنگ پارچه از بین نرفته است، تمام مراحل ذکر شده را انجام دهید و شاهد معجزه ای باشید که الکل توانسته رقم بزند.

 بهترین روش برای تمیز کردن لکه خون

یکی از لکه هایی که تمیز کردن آن نیز با دردسرهای خاص خود همراه است، لکه خون است. بهترین روش ها برای تمیز کردن مبلمان الخصوص برای پاک کردن لکه خون می توانید مقداری نشاسته را داخل آب ریخته و مخلوط کنید. یک خمیر غلیط به دست خواهید آورید که باید آن را بر روی لکه خون قرار دهید. وقتی نشاسته خشک شد با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید نشاسته را از روی لکه جدا کرده و با یک برس آن را تمیز کنید.

از بین بردن لکه لاک

یکی از بهترین روش هایی که می توان برای از بین بردن لکه لاک از روی مبل پیشنهاد کرد، استفاده از لاک پاک کن است. همان طوری که این ماده می تواند به راحتی لاک را از روی ناخن پاک کند به همان اندازه نیز قدرت و توانایی برای از بین بردن لکه های لاک روی مبل را نیز دارا می باشد.

دو نوع لاک پاک کن در بازار وجود دارد:

• لاک پاک کن استون دار
• لاک پاک بدون استون

برای از بین بردن لکه لاک موجود بر روی مبل، از لاک پاک کن هایی که استون ندارند استفاده کنید. زیرا استون موجود در لاک پاک کن ها ممکن است به بافت پارچه آسیب وارد کند و شما را مجبور کند که مبلمان خود را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *