مجله

اکسنت وال یا دیوار شاخص در دکوراسیون منزل 

اکسنت وال

امروزه به دلیل این که افراد بتوانند در دکوراسیون داخلی منزل و محیط زندگی خود تغییراتی را به وجود بیاورند، از دیوار های شاخص یا اکسنت وال ها کمک می گیرند. اکسنت وال به دیواری گفته می شود که با دیگر اجزا و قسمت‌های خانه و دیوار های آن تفاوت دارد و در اصل با رنگ و متریال دیگری ساخته می شود تا فضا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اگر شما از اکسنت وال و دیوار های شاخص در محیط زندگی خود بهره بگیرید، این دیوار ها باعث می شوند که روح جدیدی به دکوراسیون داخلی منزل شما القا شود. و در واقع محیط زندگی و محیط منزل شما به طور کلی دگرگون شود. شما می توانید با استفاده کردن از اکسنت وال ها با هزینه های کم و ناچیز، تنوعی بزرگ و قابل توجه را در محیط مورد نظر خود به وجود بیاورید. این دیوار ها از رنگ ها و متریال های گوناگونی تولید می شوند و انواع مختلفی دارند.

دیوار های شاخص دقیقا طبق نظر و سلیقه ی شما مشتریان عزیز طراحی می شوند تا بتوانند همان دیواری را که مد نظر شما است به وجود بیاورند. شما در ادامه ی این مطلب با انواع اکسنت وال و دیوار های شاخص اشنا خواهید شد.

انواع دیوار شاخص یا اکسنت وال

دیوار های اکسنت وال انواع مختلفی دارند که شامل دیوال های اجری ، سنگی، رنگی و کاغذ دیواری می شوند. دیوار های اکسنت وال اجری حس آشنایی را به محیط مورد نظر شما القا می کنند و حتی می توانند زیبایی نمای خارجی دکوراسیون را نیز وارد محیط داخلی کنند و صمیمیت این محیط را افزایش دهند. رنگ این نوع از دیوار ها فقط به رنگ قرمز یا زرشکی نیست. دیوار های اکسنت وال اجری فیروزه‌ای، خاکستری و قهوه ای نیز وجود دارند که می توانند زیبایی محیط را افزایش دهند.

نوع دیگری از دیوار های شاخص، دیوار سنگی است که از سنگ های کوچک و بزرگ تولید می شوند و می توانند زیبایی محیط را تا حد زیادی افزایش دهند. این متریال، یک متریال ارزان قیمت است و مصالح مورد نیاز برای ساخت آن به راحتی از طبیعا استخراج شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال با پنل های فلزی و پلاستیکی ترکیب می شود و زیبایی محیط را تا حد زیادی افزایش می دهد.

دیوار های رنگی نیز نوع دیگری از اکسنت وال ها به شمار می آیند که در رنگ های مختلفی وجود دارند و طبق سلیقه ی مشتری در محیط کار می شوند. علاوه بر این متریال ها، امروزه می بینیم که کاغذ های دیواری نیز به عنوان یک متریال مناسب برای دیوار های شاخص به شمار می آید. و می تواند با نقش و نگار های مختلفی که دارد، تا حد زیادی منزل شما را دگرگون کند و روح تازه ای را به آن ببخشد. این کاغذ ها در انواع گوناگونی همچون کاغذ های دیواری سه بعدی، کاغذ های دیواری تک بعدی، کاغذ های دیواری مخملی و … تولید شده و به فروش می رسند.

عملکرد اکسنت وال چگونه است؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با کاربرد های اکسنت وال در محیط ها و قسمت های گوناگون خانه ی خود آشنا شوند. برای مثال ما در قسمت سوال های متداول انواع گوناگون اکسنت وال می بینیم که افراد می پرسند در کدام قسمت خانه از این دیوار استفاده کنیم؟ باید بگوییم که امروزه قسمت های مختلفی از خانه می توانند به عنوان نقطه ی مرکزی اکسنت وال ها به شمار بیایند که فوکال پوینت بی نظیری را در فضا می سازند.
شما می توانید در محیط های زیر از این نوع از دیوار های متفاوت و به روز رسانی شده استفاده کنید:

 بهترین قسمتی که برای دیوار شاخص مناسب می باشد، قسمت دیواره ی قرار گرفته در پشت تلویزیون منزل شما است. چرا که این قسمت یک نقطه ی مرکزی عالی به شمال می آید و می تواند توجه تمامی افراد را به خود جلب کند و دکوراسیون داخلی خانه ی شما را به خوبی تحت تاثیر خود قرار دهد . همچنین این قسمت می تواند فضای دلپذیری را در منزل حاکم کند. قسمت دیگر، دیوار های پشت شومینه هستند که می توانند یکی از محیط های مناسب برای کار کردن اکسنت وال به شمار بیایند.

یکی دیگر از بهترین محیط هایی که برای نصب اکسنت وال مناسب به شمار می آیند، دیوار هایی هستند که مبلمان خانه به آن ها تکیه می کند. این دیوار ها نیز می توانند تا حد زیادی در افزایش زیبایی و جلوه ی محیط موثر باشند. اگر قرار است در اتاق خواب خود از اکسنت وال و یا دیوار های شاخص استفاده کنید، بهتر است این اکسنت وال را پشت تخت اتاق نصب کنید تا زمانی که وارد اتاق می شوید، حس خوبی به شما عزیزان القا شود.

 

دیوار شاخص

اکسنت وال در دکوراسیون منزل

مزایای استفاده کردن از دیوار شاخص

استفاده کردن از این دیوار ها می تواند مزایای بسیار زیادی را برای منزل شما به وجود بیاورد. این مزایا عبارتند از :

1. شما عزیزان با استفاده از دیوار های شاخص می توانید یک بافت جدید و به روز را بر روی دیوار خانه یا محیط زندگی خود به وجود آورید که کمتر کسی تا کنون چنین بافتی را دیده باشد. این کار می تواند زیبایی محیط را افزایش دهد. بنابر این می توانیم بگوییم یکی از اصلی ترین مزایای اکسنت وال این است که می تواند در افزایش جلوه ی محیط مؤثر باشد.

2. نکته ی بعدی که از ویژگی های مثبت این نوع از دیوار ها به شمار می آید این است که این دیوار ها به سلیقه ی خود مشتری طراحی می شوند و صاحب ملک می تواند خانه ی خود را همان طور که دوست دارد، دیزاین کند.

3. تداوم متریال های به کار گرفته شده در تولید دیدار های شاخص به قدری است که می توانند از هزینه های ناشی از تعمیر یا رنگ آمیری کردن دیوار شاخص جلوگیری کنند و تا سال های طولانی در محیط زندگی شما باقی بمانند.

4. یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این دیوار ها برای محیط زندگی انسان این است که می توانند ارامش را به ساکنان القا کنند و روحیه ی شادی پذیر آن ها را تقویت نمایند.

معایب استفاده کردن از اکسنت وال

این نوع از دیوال هایی که در محیط های مختلف کاربرد دارند، بر خلاف مزایای بسیار زیاد خود، معایبی نیز برای محیط به وجود می آورند . این معایب عبارتند از:

 شاید این دیوار ها بتوانند از هزینه های ناشی از تعمیرات جداره در خانه جلوگیری کنند اما هزینه های اولیه ی خرید این دیوار ها بسیار بالاست و افراد باید برای به وجود آوردن اکسنت وال، بودجه ی اولیه ی زیادی را کنار بگذارند.

گاهی اوقات ممکن است کار نصب و به کار گرفتن دیوار های شاخص توسط افراد نا بلد و غیر حرفه ای انجام شود که این کار نه تنها هیچ زیبایی خاصی را برای محیط به وجود نمی آورد بلکه تمام زیبایی دکوراسیون داخلی خانه را نیز از بین می برد.

 از دیگر معایبی که یک دیوار شاخص برای محیط مورد نظر شما به وجود می آورد می توانیم به ثابت ماندن این دیوار اشاره کنیم. این بدین معناست که اگر شما دیوار شاخص را در خانه ی خود به کار بگیرید، دیگر نمی توانید آن را از دیوار اصلی خانه ی خود جدا کنید و در صورت جدا کردن این دیوار از دیوار اصلی، ممکن است اثرات زشت و بی روح این دیوار بر روی بدن ی اصلی دیوار خانه ی شما باقی بماند.

نکات مهم در انتخاب دیوار شاخص

 در انتخاب اکسنت وال حتما دقت داشته باشید که رنگ این دیوار را متناسب با رنگ اجزای دکوراسیون داخلی خانه ی خود انتخاب کنید تا نمای خانه را افزایش دهند. اگر دوست ندارید این کار را کنید، بهتر است از رنگ ها و تناژ های رنگی نزدیک به آن ها استفاده کنید.

 یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه این است که متریال هایی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت و بهترین قیمت را داشته باشند و بتوانند تا سالیان سال به خوبی در محیط مورد نظر شما ماندگار باشند.
بهتر است برای انتخاب رنگ و طرح اکسنت وال محیط مورد نظر خود با یک طراح و معمار داخلی مشورت کنید تا راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیار شما بگذارد و با تجربه ی خود، شما را در انتخابی خوب پیشقدم کند.
یکی دیگر از نکات مهمی که شما عزیزان باید آن را در نظر بگیرید این است که طرح ها و رنگ‌های دیوار های شاخص محدود نیستند و تنوع بسیاری دارند. بنابراین شما می توانید تمامی طرح های مد نظر خود را اعم از طرح های اجری و سنگی در محیط به وجود بیاورید و از زیبایی اعجاب انگیز آن، حیرت زده شوید.

 نکته‌ ی قابل توجه دیگری که در این زمینه مهم است این است که شما از چه فروشگاه هایی متریال های مختلف و مورد نیاز خود را خریداری می کنید. بدون شک فروشگاه هایی که متریال های با کیفیت را به روش می رسانند، بین مردم معتبر ترند و از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین خرید مصالح از این فروشگاه ها باعث می شود که هزینه های ناشی از تعمیر دیوار شاخص تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *