مجله

انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی

بهترین رنگ دیوار هال

اتاق پذیرایی یکی از اتاق هایی است که بیشترین اوقات هر فرد در آن جا گذرانده می‌ شود. و همچنین یکی از مکان‌ هایی است که اکثر مراسمات در آنجا برگزار می‌ شود. پس اتاق پذیرایی یکی از مکان‌ های رسمی در خانه به حساب می‌ آید. بنابراین در این اتاق باید یک فضایی ایجاد شود که حالت رسمی داشته باشد. مثلاً انتخاب سبک و چیدمان مبلمان ، رنگ دیوار ها و سایر مسائل دیگر. از این رو انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

پس باید رنگی انتخاب کرد که علاوه‌ بر این که باعث می‌ شود خانه بسیار شیک و زیبا جلوه داده شود باعث شود که یک فضای گرم و صمیمی در عین رسمی بودن ایجاد شود. انتخاب رنگ مناسب باعث می شود که تناسب رنگ با وسایل موجود در خانه ایجاد شود و خانه بسیار زیبا به‌ نظر برسد. اگر می خواهید که دیوار اتاق پذیرایی را رنگ کنید بهتر است تمامی موارد و شرایط لازم را بسنجید و رنگی را انتخاب کنید که با سایر وسایلی که در خانه و اتاق پذیرایی استفاده کردید تناسب رنگ ایجاد شود.

انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی

قبل از این‌ که بخواهید رنگی برای دیوار پذیرایی خود انتخاب کنید. نیاز است تا ابتدا سبک و معیاری که برای پذیرایی در نظر گرفته شده را مشخص کنید. مثلا مشخص کرد که خانه بر اساس سبک‌ های مدرن است یا بر اساس سبک‌ های سنتی و یا بر گرفته از الگوهای اروپایی و کلاسیک می‌ باشد.

وقتی‌ که این موارد را مشخص کردید در ادامه باید رنگی را که متناسب با این سبک‌ ها است انتخاب شود. چند مورد از رنگ‌ هایی که برای همه سبک‌ ها می‌ توان از آن ها استفاده کرد شامل موارد زیرمی‌ باشد. رنگ سبز ، رنگ آبی ، رنگ صورتی ، نارنجی ، رنگ یاسی ، رنگ سورمه‌ ای ، آجری ، آبی تیره ، رنگ زیتونی ،  سفید ، قهوه‌ ای ، مشکی ، شکلاتی تیره و رنگ سیاه.

امروزه افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌ کنند. مثلا در قسمت دکوراسیون داخلی می‌ توان از این افراد کمک گرفت و رنگی را که مناسب با اتاق پذیرایی باشد انتخاب کرد. به طور قطع می توان گفت که هر آن چه که در طبیعت وجود دارد از آن رنگ می توان در دیوار پذیرایی استفاده کرد. در حالت کلی انتخاب رنگ دیوار بستگی به سلیقه و همچنین به خلاقیت فرد دارد. و البته بستگی به سبکی دارد که قرار است آن را خلق کند.

 نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی

 بررسی سبک‌ و حس مورد انتقال در پذیرایی

قبل از این که اقدام به انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی کنید، انتخاب کنید که در پذیرایی قرار است چه حسی دریافت بشود. اکثر افرادبه دنبال فضای آرامش بخش هستند در این صورت بهتر است تا از رنگ آبی استفاده کرد.

 انتخاب رنگ دیوار از بین جزئیات پذیرایی

یکی از مهم ترین نکته ای که در انتخاب رنگ دیوار باید به آن توجه کرد این است جزئیاتی که در پذیرایی وجود دارد مثل مبلمان، تابلو ها ، فرش ها، صندلی ها و … را بررسی کنید. رنگی را انتخاب کنید که به این جزئیات بیایید و باعث شود حالت جذاب و همچنين حالت شیک به وجود آید. علاوه بر این که باعث ایجاد یک محیطی می‌ شود که تناسب رنگ در آن وجود دارد باعث می‌ شود که سایر وسایل موجود در خانه به چشم آیند و حالت درخشنده تر داشته باشند.

پس در حالت کلی باید ابتدا رنگ مبلمان موجود در پذیرایی را بررسی کرد. و در نهايت بر اساس رنگ آن ها برای ایجاد فضای هماهنگ رنگ دیوار را انتخاب کرد. علاوه بر این می توان از رنگ های مکمل استفاده کرد یعنی وقتی‌ یک قسمت از خانه رنگ آبی دارد می توان از رنگ مکمل آن مثل نارنجی استفاده کرد.

 بررسی میزان روشنایی موجود در پذیرایی

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب رنگ باید به آن توجه کرد این است که میزان نوری که از پنجره ها به اتاق وارد می‌ شود را باید بررسی کرد.  اگر میزان نور وارد شده زیاد باشد در نتيجه باید رنگی را انتخاب کرد که اندکی تیره باشد. و یا بالعکس اگر نور دریافتی کم‌ باشد و فضا حالت تیره ای داشته باشد بهتر است رنگی انتخاب شود که حالت روشنی داشته باشد. تا فضای موجود در پذیرایی بزرگ به نظر برسد ورنگ های موجود چشم افراد را اذیت نکند.

 تست کردن رنگ انتخاب شده

وقتی که رنگی را انتخاب کردید برای این که بخواهید از آن استفاده کنید بهترین حالت ممکن این است که قبل از استفاده آن را تست کنید. ( رنگ های موجود می تواند شامل رنگ پلاستیکی ، رنگ ترکیبی ، رنگ روغنی، رنگ آکریلیک باشد ). این کار را می توان بر روی قسمت کوچکی از دیوار انجام داد تا از میزان درجه رنگ مطمئن شوید. اما اگر از رنگ های ترکیبی استفاده کردید بهترین کار این است که این رنگ را بر روی یک صفحه ای که رنگش سفید است انجام دهید این صفحه را بر روی دیوار قرار دهید و از درجه رنگ آن مطمئن شوید.

ایجاد تنوع رنگ دیوار پذیرایی

برای این که اقدام به رنگ آمیزی کردن دیوار اتاق پذیرایی کردید، مناسب ترین کار ممکن این است که با انواع رنگ هایی که می توان از آن در قسمت رنگ آمیزی استفاده کرد آشنا شوید.  تا بهترین رنگ را انتخاب کنید.رنگ های متنوعی وجود دارد که از آن ها در این قسمت می توان بهره برد مثلا : رنگ های مولتی کالر ، پتینه کاری ، رنگ های بالکا ، رنگ های آکریلیک ، رنگ های پلاستیکی و … هر یک از این رنگ ها مزایای بسیار زیادی دارد.

مثلا رنگ پلاستیکی یکی از رنگ هایی است که بیشترین میزان استفاده در قسمت رنگ آمیزی دیوار پذیرایی را دارد. و طرز استفاده از آن هم بسیار آسان و به صرفه است.  اما برای این که این رنگ ها به صورت صحیح به کار برده شود باید دقت کافی را در انجام این کار به کار برد تا جای قلمو در دیوار باقی نماند .

همچنین می توان از تناسب رنگ بین سقف و دیوار ها استفاده کرد اکثرا از رنگ سفید در قسمت سقف استفاده می‌ کنند. اما امروزه با وجود تنوع رنگ از رنگ های مختلفی در سقف استفاده می کنند تا بین دیوار ها هماهنگی ایجاد شود و علی الخصوص که باعث نورپردازی خوبی می شود. علاوه بر رنگ های موجود می تواند از انواع کاغذ های دیواری هم استفاده کرد که رنگ های گوناگونی دارد و در طرح های خاصی ارائه می شود.

انتخاب رنگ های مناسب برای دیوار پذیرایی

رنگ های زيادی وجود دارد که از بین آن ها می توان یکی را انتخاب کرد و نسبت به رنگ بندی دیوار اقدام کرد. هر کدام از این رنگ ها معانی خاصی دارد. و در قسمت های مختلف به کار برده می‌ شوند که این رنگ ها عبارت است از :

انتخاب رنگ دیوار پذیرایی به حالت شیک

اگر به‌ دنبال رنگی هستید که سبک پذیرایی شما را به حالت شیک نمایش دهد و یک چیدمان کلاسیک داشته باشد بهتر رنگی که می‌ توان از آن برای رنگ‌ آمیزی دیوار پذیرایی استفاده کرد سرمه‌ ای تیره و یا روشن هست .مثلا می‌ توان یک‌ رنگ مکمل با مبلمان ایجاد کرد به این صورت که اگر مبلمانی به رنگ تیره داشته باشید از رنگ سرمه ای روشن باید استفاده کرد و بالعکس.

 انتخاب رنگ دیوار پذیرایی با روش سنتی

اگر می‌ خواهید اتاق پذیرایی به یک محیط قدیمی و سنتی تبدیل کنید بهترین رنگی که می‌ توان از آن استفاده کرد رنگ آجری می‌ باشد. استفاده از این رنگ باعث می‌شود که یک محیط گرم و صمیمی‌ در پذیرایی ایجاد شود. در کنار رنگ آجری می‌ توان از رنگ سفید هم استفاده کرد. تا یک تناسب رنگ ایجاد شود که فضای پذیرایی را به سبک سنتی و قدیمی نشان دهد .

 انتخاب رنگ دیوار پذیرایی با حالت آرامش

اگر به‌ دنبال رنگی هستید که می‌ خواهید فضای پذیرایی را به محیط آرام و دنج نمایش دهید بهترین گزینه انتخاب رنگ سفید است. رنگ سفید رنگی است که همیشه طرف‌ داران بسیار زیادی داشته به‌ طوری‌ که در اکثر خانه‌ ها در رنگ دیوارها از آن استفاده می‌ شود زیرا به آسانی با سایر وسایل موجود در خانه می تواند ست شود .

 انتخاب رنگ دیوار پذیرایی با سبک طبیعت

رنگ سبز نشان دهنده تجدید و حیات دوباره و همچنین نشان دهنده حس نوید بخش است. بسیاری از افراد می‌ خواهند تا گل و گیاه در منزل نگه داری کنند ولی شرایط لازم برای انجام این کار را ندارند. استفاده از رنگ سبز باعث می ‌شود تا این فضای طبیعی که دنبالش بودید در خانه تداعی شود و حس و حال مثبت را از آن دریافت کرد. این رنگ را به راحتی می توان با رنگ های متضاد در دکوراسیون داخلی به کار برد و یک فضای طبیعی خلق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *