مجله

ویژگی های یک تخت خواب خوب

تخت خواب خوب

در این مقاله قصد داریم شمارا با ویژگی های یک تخت خواب آشنا کنیم. همه ما تقریباً یک سوم زندگی خودمان را در رختخواب می­ گذرونیم. و یک خواب راحت انرژی برای فعالیت ­های روز بعد ما را تأمین می ­کند. برای داشتن خوابی باکیفیت نیازمند داشتن یک تخت خواب استاندارد و مناسب هستیم. تا روز جدید خودمان را پرانرژی و با آمادگی شروع کنیم. با گروه عاج همراه باشید!

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

هرچند تنوع زیاد باعث سخت شدن انتخاب می شود. اما همین موضوع می ­تواند به شما در آگاهی بیشتر از نوع تخت خواب مناسب با کاربرد، اندازه، ارتفاع، جنس، رنگ و .. کمک کند. در ادامه قصد داریم تا در مورد خصوصیات یک تخت خواب استاندارد مطالب مفیدی را قرار بدهیم.

عاج یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین انواع لوازم چوبی مثل تخت خواب، میز و … بوده و شما می توانید بهترین آن ها را بر اساس سلیقه خریداری کنید. لازم به ذکر است که همه محصولات این مجموعه با حذف واسطه به فروش می رسند!

در نظر گرفتن ارتفاع مناسب

ارتفاع مناسب باعث گردش خوب هوا در زیر تخت خواب میشود. این ویژگی به منظور جلوگیری از رشد میکروب ها و جلوگیری از رطوبت بوده که حائز اهمیت است. نکته بیان شده علاوه بر کمک به حفظ بهداشت باعث می شود تا شما یک خواب راحت و بهتری در طول شبانه روز داشته باشید.

ارتفاع مناسب تخت کودک ویژگی های یک تخت خواب خوب

اگر تخت را برای نوزاد خریداری می کنید علاوه بر داشتن محافظ باید به این مسئله توجه کنید که بعد از مدتی مجبور به تعویض تخت خواب خواهید بود. به همین علت باید یک تخت خواب چند منظوره که از سن نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده است خریداری کنید. مزیتی این نوع تخت ها این است که تا زمان بزرگ شدن نوزاد دارای نرده های محافظ بوده و پس از آن قابلیت جدا شدن را دارد.

سهولت در جابه جایی

یکی از خصوصیات مناسب تخت خواب استاندارد سهولت در حمل ونقل و جابجایی آن است. تقریباً همه تخت خواب ها قابل جدا شدن هستند. و به راحتی حمل میشود اما اگه مستأجر هستید و مدام مجبور به باز و بسته کردن قطعات تخت خواب می شوید، تلاش کنید تخت خوابی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد تا در طولانی مدت آسیب نبیند. ویژگی های یک تخت خواب خوب

پایه مستحکم

یکی دیگه از نکات مهم در خرید تخت خواب مناسب که باید به آن دقت کنید پایه های محکم آن است. پایه ها باید طوری باشه که بتونه وزن مداوم تشک را بدون خم شدن تحمل کند. از طرفی وقتی فرد روی آن قرار می گیرد این پایه ها باید علاوه بر وزن تشک بتواند وزن فرد را هم تحمل کند. بعضی از تخت ها جک دار و بعضی های دیگه بدون جک هستند.

ابعاد استانداره یک تخت خواب چقدر است؟

تخت خواب ها باتوجه به نوع کاربری که دارند دارای ابعاد مختلف هستند. ابعاد استاندارد یک تخت خواب یک نفره به صورت معمول نود در دویست سانتی متر بوده است. که این مورد در مورد تخت های دونفره معمولاً صد و شصت در دویست سانتی متر است. اگه فردی درشت و چاق باشد یا حتی قد بلندی داشته باشد باید یک تخت خوابی تهیه کند که فضای بیشتری را در اختیار وی قرار بدهد.

تخت های تک نفره با عرض صد و ده سانتی متر و تخت های دونفره با عرض صد و هشتاد و حتی با عرض دویست سانتی متر هم وجود دارد. که فضای بیشتری را در اختیار فرد قرار می بدهد. قبل از خرید تخت علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد اتاق، باید تشک و روتختی مناسب را در نظر داشته باشید چون بیشتر این ملزومات طبق استاندارههای انجام شده در بازار وجود دارد و پیدا کردن آن ها با این ابعاد سخت و دشوار است.

جنس تخت خواب ویژگی های یک تخت خواب خوب

مهم ترین مسئله ای که در زمان خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید جنس تخت خواب است. امروز تخت خواب های موجود در بازار جنس چوبی، فلزی، ام دی اف ملامینه و ترکیب فلز و ام دی اف در بازار عرضه میشود. به طور معمول تخت خواب های چوبی و ام دی اف به خاطر استفاده از روغن جلا امکان دارد بوی نامطبوعی نداشته باشد. ویژگی های یک تخت خواب خوب

در خرید تخت خواب های فلزی هم به تیز نبودن لبه ها و گوشه های دقت کنید. در بعضی موارد مشاهده شده سهل انگاری در برش فلز و یا جوشکاری امکان دارد باعث ایجاد زایده های تیز و برنده باشد که می تواند باعث آسیب رسیدن به فرد، ملحفه، تشک و پتو شود.

برای این که خیال شما از بابت خرید تخت مناسب راحت باشد باید از فروشگاه های معتبر اقدام کنید. تخت خواب های فلزی نسبت به سایر انواع تخت خواب های ذکر شده قیمت پایین تری دارد. با وجود این تخت چوبی و ام دی اف معمولاً طرف داران زیادی داشته و بیشتر افرادی که به دنبال زیبایی و ظرافت بیشتر هستند این جنس را انتخاب می کنند.

قیمت انواع تخت خواب

قیمت تخت خواب ها باتوجه به جنس و یراق آلات به کار رفته در آن متفاوت است. به صورت معمول تخت خواب های فلزی نسبت به دیگه انواع تخت خواب ها ارزان قیمت بوده است. و نوع چوب آنها به ویژه در صورت منبت کاری شده دارای قیمت بالایی است. در خرید تخت خواب و قیمت آن، قسمت پشتی تخت خواب یا همان تاج تخت یکی از عامل های مهم در تعیین مدل تخت به شمار می رود.

از آنجایی که بیشتر افراد به پشتی تخت تکیه میدهند اگه شما هم جزو این افراد هستید زمان خرید باید به این نکته توجه داشته باشید.که تاج های برجسته و زاویه دار علاوه بر اینکه کار را برای شما دشوار می کنند امکان دارد زمان خواب یا بلند شدن از روی تخت به خاطر احتمال برخورد سر باآن برای شما بسیار خطرآفرین باشد.

پس زمان خرید حد الامکان تاج های مسطح و بدون زاویه را انتخاب کنید. تخت هایی با تاج های پارچه ای مخملی و چرمی از این نظر بسیار مناسب به نظر می رسند. علاوه بر نکات گفته شده تلاش کنید تختی با پشتی بلند انتخاب کنید. تا زمان تکیه دادن به آن با مشکل روبرو نشوید.

رنگ تخت خواب ویژگی های یک تخت خواب خوب

رنگ تخت خواب یکی از مهم ترین خصوصیات مورد نظر در زمان انتخاب بوده که بسیار سلیقه ای است و از شخصی به شخص دیگه متفاوت می باشد. رعایت چند نکته به انتخاب بهتر کمک می کند. اولین نکته توجه به سن و جنس شخصی بوده که قرار است از تخت خواب استفاده کند.

اگه تخت را برای شخص مسن خریداری می کنید معمولاً استفاده از رنگ های تیره مناسب تر است. اما اگه تخت برای اتاق کودک و نوجوان خریداری میشود استفاده از رنگ های شاد متناسب با جنسیت آن ها است. تخت خواب خریداری شده برای جهیزیه یک نوعروس می تواند کمی متفاوت تر باشد. اگه اتاق شما کوچک است انتخاب رنگ های روشن برای بزرگ تر و دل باز تر جلوه دادن محیط توصیه میشود. که رنگ سفید بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *