مجله

نکات خرید جهزیه

نکات خرید جهیزیه

در گذشته هدف از دادن جهاز کمک به داماد در تامین مخارج خانواده بوده و جهیزیه های قدیم شباهت چندانی به جهیزیه های امروزی ندارد، به عبارت روشن تر جهیزیه های آن دوران خیلی ساده تر بود و اینقدر پر زرق و برق و تجملی نبود. سنت قدیمی جهیزیه در اقوام مختلف متفاوت است. برای مثال در بعضی از استان های کشور تهیه جهیزیه بر عهده پسر بوده و بعضی ها معتقدند داماد باید همه مایحتاج زندگی را برای عروس تامین کند. ما در این مقاله نکات خرید جهزیه را بیان می کنیم.

امروزه اینکه چه کسی لوازم خانه را تهیه کند یک مسئله توافقی بوده و مواردی هم وجود دارد که داماد خودش همه لوازم مهم را تهیه می کند ولی با این حال خانواده ها روی مسئله جهیزیه حساسیت خاصی دارند.

عاج یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین لوازم چوبی منزل مثل تخت خواب، میز و … که شما می تونید بهترینآن ها را بر اساس سلیقه خریداری کنید، لازم به ذکره که همه محصولات این گروه مستقیم از تولید کننده به فروش می رسند!

نکات خرید جهزیه خوب و مناسب!

نکات مهم در تهیه جهیزیه چیست؟ چگونه به راحتی جهیزیه بخریم؟ چطور لیست خرید جهیزیه تهیه کنیم؟ در ادامه این مقاله، به بررسی پاسخ سوالات اشاره شده، می پردازیم. همراه ما باشید.

بودجه خرید جهیزیه را مشخص کنید!

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید جهیزیه باید بدانید، میزان بودجه ای بوده که برای خرید در نظر گرفته اید. مشخص کردن این بودجه، کمک زیادی به تهیه بهترین جهیزیه می کند. هرچه محدودیت های هزینه ای مشخص باشد، راحت تر می تونید نسبت به اولویت بندی خریدها تصمیم بگیرید.

متراژ خانه ای که برای اون جهیزیه می خرید را مشخص کنید!

اگر خانه دارید و متراژ آن مشخص بوده که هیچ؛ اما اگه قصد اجاره خانه دارید، حتما دو روز زمان اختصاص دهید و با مراجعه به مشاورین املاک، خانه هایی که قدرت اجاره آن ها را دارید، بررسی کنید. باید، حتی برای دیدن آن ها هم مراجعه کنید. با این اقدام، دید بهتری نسبت به گزینه های مختلفی که در آینده برای اجاره دارید، پیدا خواهید کرد.

 لیست جهیزیه تهیه کنید! نکات خرید جهزیه

یکی از بهترین اقداماتی که قبل از خرید جهیزیه لازمه انجام دهید، تهیه لیست جهیزی است. لیست جهیزیه، شامل همه اقلامی بوده که، احتمالا در زندگی مشترک به آن احتیاج دارید. تلاش کنید بر اساس احتیاج های شخصی خودتان این لیست را تهیه کنید. لیست های آماده ای در فروشگاه ها و اینترنت وجود دارد، که پر از اقلام غیرضروری و غیرکاربردی است.

هر کالایی که به نظرتان سالی یک بار از آن ها استفاده خواهید کرد را، فراموش کنید. یادتان باشد که، بخشی از شیرینی زندگی، خریدهای کوچکی بوده که در آن ها خواهید داشت. پس خرید بعضی کالاهای غیرضروری را، به زمان دیگری موکول کنید و تنها، کالاهایی را در لیست قراردهید، که استفاده روزمره از آن خواهید داشت.

اولویت بندی کنید!

سبک زندگی هر شخصی، لوازم مورداحتیاج در زندگی او را  مشخص می کند . تلاش کنید، برای اولویت بندی لوازمی که احتیاج دارید، سبک زندگی خودتان را بررسی کنید. اگه اهل مهمانی هستید، لوازم پذیرایی را در اولویت قرار دهید. اگه قهوه می خورید، قهوه جوش یکی از لوازم مهم می باشد.. اما اگر، اهل استفاده از کتری، سماور و… نیستید، هیچ الزامی برای تهیه آن ها ندارید. اولویت خرید جهیزیه، تهیه اقلامی بوده که، برای آسایش و آرامش یک زندگی دونفره احتیاج دارید. خرید کالا های لوکس اصلا در اولویت نیست.

خوب تحقیق کنید! نکات خرید جهزیه

یکی از اقدامات مفید، بعد از تهیه لیست خرید جهیزیه، تحقیق است. تلاش کنید درمورد کیفیت برندهای مختلف در هریک از کالاهایی که قصد خرید دارید، تحقیقات کافی انجام دهید. تحقیق درخصوص برند و نوع و مدل کالا، صرفه جویی خوبی در وقت است. هرچه تحقیقات دقیق تر باشد، به راحتی می تونید به همان فروشگاهی مراجعه کنید، که مدل و برند موردنظرتان را دارد.

رنگ موردعلاقه را مشخص کنید!

یکی از مراحلی که قبل از خرید جهیزیه باید طی کنید، خودشناسی است. باید با دقت همه علایق را بررسی کنید و رنگ هایی که از دیدن آن ها حس خوبی دارید انتخاب کنید. تلاش کنید دو رنگ اصلی، که با یکدیگر هارمونی دارن انتخاب کنید و برای خرید لوازم تان، از همان رنگ ها کمک بگیرید. هارمونی در رنگ هایی که انتخاب می کنید، مهمه و لازمه برای جلوگیری از تکراری شدن رنگ ها در همه جای خانه، برای آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب، رنگ های جداگانه ای انتخاب کنید.

از لوازم بزرگ و گران شروع کنید! نکات خرید جهزیه

خرید جهیزیه را از لوازم بزرگ و گران شروع کنید. با این ترفند، به راحتی می تونید اصل بودجه را به خرید این اقلام مهم اختصاص دهید. لوازم آشپزخانه، جزء لوازم ضروری و گران قیمت است. تلاش کنین از آشپزخانه شروع کنید. قبل از خرید گاز، حتما درنظر داشته باشید که خیلی از آشپزخانه ها، گاز رومیزی دارند و خرید گاز چند شعله جداگانه، نیازی نیست.

نکات مهم در خرید مبلمان جهیزیه عروس

یکی از اقلامی که در جهیزیه عروس خریداری میشود، مبلمان می باشد. مبلمان جهیزیه، جزء لوازمی بوده که بیشتر جلوی چشم قرار دارد. تلاش کنید برای خرید مبلمان، زمان بیشتری اختصاص دهید و برای خرید آن، فضا و گنجایش خانه را درنظر بگیرید.

تلاش کنید، بر اساس رنگ هایی که برای سالن پذیرایی و نشیمن انتخاب کرده اید، مبلمان را سفارش دهید. در قراردادی که برای سفارش مبلمان امضا می کنید، همه جزییات مورد انتظار و توافق را بنویسید؛ تا در زمان تحویل به مشکل برنخورید. دقت کنید که، طبق اصول، رنگ مبلمان و کوسن ها، با رنگ پرده در سالن پذیرایی هارمونی دارد. با تصور همه این ریزه کاری ها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات مهم در خرید سرویس خواب جهیزیه عروس

برای خرید سرویس خواب جهیزیه عروس، لازم است از ابعاد اتاق خواب مطلع باشید. اگه به این اطلاعات دسترسی ندارید، باید، ابعادی فرضی و استاندار درنظر بگیرید. اگه اتاق خواب کوچکی دارید، تلاش کنید سرویس خوابی تهیه کنید که میز آرایش و پاتختی های جمع و جوری دارد. خرید سرویس خواب بزرگ و دارای کمد لباس چوبی، در اتاق خواب های کوچک، دردسرساز است. اتاق خواب، فضایی برای آرامش می باشد، پس تلاش کنید با انتخابی ساده و متناسب با اتاق خواب، این فضا را پر از لوازم غیرضروری نکنید.

برای انتخاب بهترین تخت خواب جهیزیه، ارتفاع استانداره 40 تا 45 سانت را درنظر بگیرید. ارتفاع کم تر از این، فشار زیادی به زانو وارد می کند. بر اساس اندام و شرایط شخصی خود و همسرتان، برای تخت خواب، عرض 160 سانتی متر یا بیشتر انتخاب کنید. نکات خرید جهزیه

انتخاب مهم دیگر، خرید تشک طبیی است. تلاش کنید تشک طبی و استانداری تهیه کنید تا پس از مدتی استفاده، دچار کمردرد و مشکلات این چنینی نشوید. دقت کنید که، هزینه زیادی بابت این اقلام پرداخت می کنید و اگه با دقت انتخاب نکنید، مجبور به خرید مجدد آن، در آینده نزدیک خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *