مجله

راهنمای خرید تخت خواب

راهنمای خرید تخت خواب

در این مطلب کاربردی راهنمای خرید تخت خواب با ما همراه باشین تا هرچیزی که دراین زمینه نیاز دارین، به شما بگیم! خواب خوب يکی از مهم ترین کارهایی هست که برای حفظ سلامتی باید بهش توجه کنیم. داشتن خواب نامناسب به دلیل خوابیدن روی يک تخت ناراحت و غیر استانداره میتونه بر سلامتی، احساسات و قدرت تفكر ما تاثیر منفی بذاره. از این رو تصمیم گرفتیم با ارائه راهنمای خرید تخت خواب به شما کمک کنیم!

عوامل موثر بر نوع تختخواب عبارت هستن از مقدار بودجه مورد نظر شما، اندازه اتاق خواب و سایز بدن شما. این عوامل بر اندازه تشک و تخت موثر هستن. شما میتونین با تحقیق، آزمایش تخت و مشورت با افراد متخصص، مناسب ترین تخت رو برای خودتون انتخاب کنین. پس هنگام خرید تخت لازمه كه به نكاتی كه اشاره می كنیم توجه کنین.

تخت مناسب

خرید تخت مناسب

نكات و راهنمای خرید تخت خواب

باید تخت خواب شما از نظر فیزيکی كاملا استاندارد و مناسب شما باشه، در غیر این صورت بعد از اینكه مدتی از اون استفاده كردید دچار کمر درد و سردرد میشین و نمیتونین خواب راحتی رو روی اون داشته باشین. با توجه به اینكه تخت خواب های دو نفره ابعاد و اندازه های مختلفی دارن شما باید با توجه به فضایی كه در دسترس دارین و همچنین با توجه به نياز و جثه بدنی خود تخت رو خریداری کنین. معمولا ابعاد این تخت خواب ها از 160 سانتی متر در 200 سانتیمتر شروع میشه و در عرض های 180 سانتی متر و 200 سانتیمتر هم وجود داره.

بعد از اینكه تختخوابی كه خریداری كردید كاملا متناسب با نياز شما بود لازمه برای این تخت خواب تشکی خریداری کنین كه كاملا ایمن باشه و هم ضد حریق باشه و هم از نفوذ حشرات و آب به داخل اون جلوگیری بشه.

اگه برای خرید تختخواب به بازار و فروشگاه ها مراجعه كرده باشین می بینین كه این تخت خواب ها در ارتفاع های مختلف تولید و عرضه میشن و شما با توجه به نياز و سلیقه خود تختخواب ایده آل رو انتخاب ميکنین ولی از بین ارتفاع های مختلف بهترین ارتفاعی كه مناسب و استاندارهه 30 تا 45 سانتیمتره و اگه ارتفاع تخت خواب از سطح زمین کمتر يا بیشتر از این مقدار باشه ممكنه در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به شما بشه.

وقتی درباره ارتفاع تخت خواب به توافق رسیدین، سعی کنین اندازه اتاقی كه در اون هستین رو هم درنظر بگیرین، چون ممكنه تخت خوابی كه از نظر شما كاملا ایده آله با ابعاد اتاق خواب شما مطابقت نداشته باشه.

همینطور كه در مدل های مختلف تخت خواب های دو نفره و سرویس خواب های دو نفره می بینین این تخت خواب ها در مدل های جدید دارای کشو و يا باکس هایی هستن كه شما میتونین برای قرار دادن وسایل از اون ها استفاده کنین. مخصوصا اگه اتاق خواب کوچکی دارین این تخت خواب ها میتونه گزینه بسيار خوبی برای شما باشه چون در هر صورت هندسه تخت خواب طوریه كه يک فضای زيادی رو در اتاق خواب شما اشغال می کنه پس از همون ابعاد برای قرار دادن وسایل اضافی استفاده کنین و نهایت صرفه جویی در فضای اتاق رو هم درنظر بگیرین.

البته همیشه تخت خواب ها به شکل مستطیل و مربع نیستن و در انواع مختلف تخت خواب هایی كه در بازار موجوده شما شاهد تختخواب های گرد هم هستین كه این امر كاملا سلیقه ایه و با توجه به اینكه تخت خواب شما چه شکلی داره لازمه كه از قوانین فنگ شویی برای قرار دادن تخت خواب در جای مناسب کمک بگیرین.

نکات خرید تخت

نکات خرید تخت خواب

بهترین نوع تخت خواب

پس با توجه به تمام مواردی كه گفته شد بهترین نوع تخت خواب تخت خوابیه كه هم از نظر ارتفاع و ابعاد مناسب باشه و از يک تشک كاملا استانداره و مناسب برای اون استفاده کنین و توجه داشته باشین كه چوب يا فلزی كه در ساخت تخت خوابتان به كار رفته کیفیت بالایی داشته باشه. قبل از خرید اون رو امتحان کنین و مطمئن بشین كه صدای جیر جیر نمیده، چون هر صدایی موقع استفاده از تخت خواب نشان دهنده اینه كه اتصالات تخت خواب به درستی انجام نشده و کیفیت محصول پایینه.

تخت فلزی بهتره يا چوبی؟

خیلی از افرادی كه میخوان سرویس خواب خریداری كنن، میپرسن كه تخت خواب فلزی بهتره يا تخت خواب چوبی و در جواب این افراد نمی توان گفت كه هر کدام يک از این محصولات به طور قطع بهتر هستن و لازمه با آگاهی از مزايا و معایب هر کدام از این تخت خواب ها گزینه ای كه بیشتر به هدف و سلیقه این افراد نزديكه انتخاب بشه.

درباره تخت خواب های فلزی این واقعیت وجود داره كه در برابر حرارت و حشرات مقاوم هستن و قیمت پایین تری نسبت به چوب دارن و در عین حال سبک تر هستن و حمل و نقل اون ها راحت تره ولی ممكنه صدای ناشی از تخت خواب های فلزی بیشتر از تخت خواب های چوبی باشه.

ولی در عوض تخت خواب های چوبی وزن بیشتری دارن و قیمت بالاتری هم دارن و برای سرهم كردن این تخت ها زمان بیشتری مصرف میشه اما مقاومت این محصولات بسيار بالاست و به خاطر تخته هایی كه زیر تشک قرار میدن مقاومت اون برای کسانی كه وزن بالاتری دارن بهتره. با توجه به مواردی كه گفتیم میتونین انتخاب کنین كه کدام تخت خواب برای شما گزینه مناسبیه.

جنس مناسب تخت

جنس مناسب برای خرید تخت خواب

سرویس خواب با قیمت مناسب

سرویس خواب ها با توجه به متريالی كه در ساخت اون ها به كار رفته مقاومت و طول عمر متفاوت و قیمت های متفاوتی دارن كه درباره سرویس خواب های ترک قیمت سرویس خواب ها از حدود 4 میلیون تومان شروع میشه و هر چه اجزای این سرویس خواب تکمیل تر باشه و موادی كه در ساخت این سرویس خواب به كار رفته مرغوب تر باشه قیمت اون بالاتر می ره.

گروه فروشگاه اینترنتی عاج، استانداردترین تخت خواب هارو طراحی می کنن و به فروش می رسونن. اگه می خواین یه خرید مطمئن و عالی داشته باشین به قسمت فروشگاهی همین وب سایت مراجعه کنین و از مدل های متنوع تخت خواب این مجموعه دیدن کنین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *